Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1732 Euro voor de Nikon D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

    Heeft eigenlijk iemand al een review gelezen mbt de ruis van de nieuwe modellen? Komt Nikon in de buurt van Canon of blijven ze nog achterop hinkelen?
    www.YourConcertShots.com

    Comment


    • #17
      Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      De D3 in de VS: 5000 US $ - aan de huidige dollarkoers komt dat neer op 3604 euro.
      Moet er nog zand zijn?
      Voor ons wel heel erg spijtig dat de aziaten meestal evenveel euro's als dollars vragen voor hun toestellekes.

      Comment


      • #18
        Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

        Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
        Heeft eigenlijk iemand al een review gelezen mbt de ruis van de nieuwe modellen? Komt Nikon in de buurt van Canon of blijven ze nog achterop hinkelen?
        jawel ... Canon hinkelt hopeloos achterop na de intro van deze toestellen
        maar om hopeloos te worden is dat tegen canon ne nieuwe gaat uitbrengen de rollen weer omgedraaid zullen zijn, en dan gaat Nikon de rollen terug omdraaien

        't is al jaren dat beide merken elkaar waardig zijn, en 't is geen geheim dat canon al een hele tijd net beter was in ruis dan Nikon, en nu is't eens andersom .. maar de verschillen zijn nooit hemelsbreed geweest

        voor een gelijk budget krijg je bij meeste merken een gelijkwaardig aanbod .. de verschillen zijn nooit groter dan 7.6 op 10 tov 7.7 op 10 geweest .. maar individuele gebruikers kunnen om persoonlijke redenen die vaak heel gegrond zijn een sterke voorkeur voor een van de merken hebben. Ik ben bv een sterke voorstander van Nikon, maar mijne Collega is dan weer 100% Canonian .. en we ziten hier zelf met nen ex Minolta en nu sony aanhanger .. we hebben al meer dan eens gewisseld van gear .. en je kan met alle drie goede foto's nemen in zeer uiteenlopende omstandigheden, maar ik ervaar het als prettiger met eigen gear, en zo ervaren mijn collega's het ook met betrekking op hun eigen gear (al ben ik minst overtuigd van die Sony op kantoor)

        Comment


        • #19
          Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

          jawel ... Canon hinkelt hopeloos achterop na de intro van deze toestellen

          hmmm heb ik net even u uitgebreide hands on review van de nieuwe Nikons gemist ?

          Het feit is er kan gewoon nog niks over gezegd worden... Dit zijn statements voor begin volgend jaar.
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

          Comment


          • #20
            Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

            Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
            Dit zijn statements voor begin volgend jaar.
            klopt, toen ik de D3 in handen had was dat met niet finale firmware, en ik heb geen review geschreven, maar wat ik gezien heb spreekt voor zich, ik ben al overtuigd (de rest van de wereld overtuigen is niet mijn taak, al ben ik wel wild enthousiast) en heb er al eentje besteld (nu ja, voorlopig heet dat wachtlijst)

            soit, mijn ironie van "hopeloos" was je blijkbaar ontgaan .. de verschillen zijn nooit wereldschokkend geweest, al was op dit punt canon tot nu toe meester, en voor even lijkt het erop dat canon zijn "meester" kent .. maar met verschillen waarbij de "slechtste" eigenlijk al "goed" presteerd vind ik dit mierenneuken

            Comment


            • #21
              Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

              Mja, ik zou nog even voorzichtig zijn met zo'n uitspraken. Wat ik zag ziet er inderdaad super uit, maar heb nog niks gezien van de 1DS en ben ook benieuwd hoe die 2 tegen over elkaar gaan staan.
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #22
                Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                Niet vergeten dat de D3 niet de intenties heeft de 1Ds mkIII te gaan bekampen, daarvoor wachten we op de D3X welke begin volgend jaar uitkomt en eveneens rond de 7 à 8000€ gaat kosten.

                De D3 moet je vergelijken met 1D mkIII

                De beelden die ik gezien heb van de D3 hebben mij voldoende overtuigd, nu nog kijken of FX iets voor mij is.

                Sven

                Comment


                • #23
                  Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                  Je vergelijkt toch best FF met FF lijkt me zo.
                  HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                  Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                  Comment


                  • #24
                    Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                    Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                    Je vergelijkt toch best FF met FF lijkt me zo.
                    Daar heb je mss. een punt, maar dan kan ik ook een D3 gaan vergelijken met een 5D en dan weten we allemaal wie er het beste gaat uitkomen

                    Elke camera en elk merk heeft zijn verschillen.

                    Sven

                    Comment


                    • #25
                      Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht

                      't is al jaren dat beide merken elkaar waardig zijn, en 't is geen geheim dat canon al een hele tijd net beter was in ruis dan Nikon, en nu is't eens andersom .. maar de verschillen zijn nooit hemelsbreed geweest
                      Waar haal je dat? ik moet dat nog steeds zien! Nikon ZEGT dat ze het voor mekaar hebben. Maar de echte test moet nog komen. Net hetzelfde voor de nieuwe Sony.

                      Comment


                      • #26
                        Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                        Daar heb je mss. een punt, maar dan kan ik ook een D3 gaan vergelijken met een 5D en dan weten we allemaal wie er het beste gaat uitkomen

                        Elke camera en elk merk heeft zijn verschillen.

                        Sven
                        Alez Svan, ne oude 5d, die nooit de intentie van sportcamera gehad heeft, met ne d3, die op dit ogenblik het vlaggeschip van Nikon moet worden.
                        Overigens, de 5d is al aan vervanging toe, de d3 is nog vapourware....

                        overigens ik vind de d300 veelbelovend, maar de d3 vis nog vlees....

                        Comment


                        • #27
                          Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Waar haal je dat? ik moet dat nog steeds zien! Nikon ZEGT dat ze het voor mekaar hebben. Maar de echte test moet nog komen. Net hetzelfde voor de nieuwe Sony.
                          Dat bedoel ik dus ook, het lijkt allemaal heel mooi. Maar gaat het dat ook zijn. En daar kan momenteel nog niemand een gegronde mening over geven omdat de toestellen nog niet verkrijgbaar zijn.
                          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                          Comment


                          • #28
                            Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Waar haal je dat?
                            ik heb een preproduction D3 in m'n handen gehad .. no further comment

                            Comment


                            • #29
                              Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                              ik heb een preproduction D3 in m'n handen gehad .. no further comment
                              ok...fijn...in je handen gehad... heb je'r beelden mee gemaakt en thuis bekeken?

                              nope... dus...wat weet je nu???
                              some toys 4 big boys
                              http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                              Comment


                              • #30
                                Re: 1732 Euro voor de Nikon D300

                                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                                Niet vergeten dat de D3 niet de intenties heeft de 1Ds mkIII te gaan bekampen, daarvoor wachten we op de D3X welke begin volgend jaar uitkomt en eveneens rond de 7 à 8000€ gaat kosten.
                                Ik geloof geen seconde dat Nikon volgend jaar reeds een D3X heeft.
                                Nikon staat nu waar Canon in 2001 stond. Dus dat duurt nog wel een jaar of 5.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                                Daar heb je mss. een punt, maar dan kan ik ook een D3 gaan vergelijken met een 5D en dan weten we allemaal wie er het beste gaat uitkomen

                                Elke camera en elk merk heeft zijn verschillen.

                                Sven
                                Het zou al heel mooi zijn als de eerste FF van Nikon in de buurt kan komem van de 5D.
                                Maar je kan natuurlijk niet teveel in 1 keer verwachten.

                                Jan.

                                Comment

                                Working...
                                X