Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouwfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@nneke, ik heb net snel je website gezien, en me dunkt ben je allesbehalve een beginner. Dus misschien dan ook het moment om zelf wat ideeën te bedenken en uit te voeren .
    Henk heeft daar wel een punt. Maar @nneke, voor je begint aan een "alternatieve" benadering zou ik zeker en vast GOED overleggen met het koppel in kwestie hoe zij het zien. De foto's die ik heb genomen zijn geen Pulitzer winnaars, deels door het feit dat het voor mij de eerste keer was en deels door het feit dat ik (nog) niet beschik over een "alternatief" talent als je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Het zou jammer zijn als je jezelf er helemaal in zwierde, (naar jouw ogen) prachtige creaties hebt gemaakt en dat het koppel zich het haar recht naar omhoog schrikt als ze de foto's zien. Als je "tweede cam" bent kan je dat wel doen, maar speel je "eerste viool" dan zou ik toch maar een beetje oppassen of het moest zijn dat het koppel dat van jou verwacht natuurlijk. Of je moest de technieken afwisselen natuurlijk. Ik weet dat een kussend paar in een park, gekleed in trouwkledij geen artisitieke wonderen zijn maar hey, het is een trouwpartij héé ... trouwens zoek ook maar even op voorhand uit hoeveel tijd je hebt en welke locaties je tot je beschikking hebt ... ik heb gemerkt dat dat zowieso al bepalende factoren zijn.

Wat betreft je verlangen om hier creatieve ideën op te doen treed ik henk bij, creatieve ideën ontspruiten nog het beste aan jezelf ... en zeker als je (blijkbaar toch) al een tijdje met fotografie bezig bent.

Gouden raad dus: overleg op voorhand goed met het koppel wat je van plan bent en wat hun wensen zijn, dat voorkomt heel wat narigheid achteraf ... tenslotte trouwen ze (normaal gezien) maar 1 maal ...

mvg,
    Giant Pat
    Do or Do Not - There is no try ...
    www.giantpat.be

Comment

@nneke, als ik dit lees, dan denk ik aan mijn trouwdag. 23 jaar geleden. Wij hadden ook een fotograaf genomen die (dachten wij) andere foto's zou trekken dan de traditionele foto's. Toen was alles in kleur, wij wilden zwart-wit. Toen trok iedereen foto's in het park, wij hebben dat in het Begijnhof van Mechelen gedaan. Fotograaf was een beginner, lief van een vriendin van mij.
      Wij hebben toen alles besproken en het ging een heel alternatief fotoalbum worden.(voor in die tijd toch hé?)Onderweg naar het begijnhof zie ik een kindje van de buren in een rolstoel, met een plaaster over haar heel been. Ik vraag een balpen, ik teken op haar ben met de veronderstelling dat de fotograaf dit toch wel gaat trekken, maar denk er niet aan om dat te vragen.Als de foto's af waren kwamen wij tot de conclusie dat hij dat gewoon niet had gefotografeerd. Oké ik heb mijn handtekening er spontaan opgezet, niet voor een handtekening, maar als fotograaf moet je toch zo een kans grijpen hé? dus ik denk dat je aan zo'n dingen moet denken, ik dacht dat dat je vraag was? maar andere tips kan ik jou helaas niet geven hoor. Als ik zie wat jij met je foto's doet, prachtig.

Comment

Kijk eens op de site van Tessa Oksanen http://www.topphotography.co.uk/
        Volgens mij een van de weinigen die er in slaagt deftige, vernieuwende trouwfotos te maken.
        http://www.razziphoto.com/

Comment

Working...
        X