Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mijn bevindingen rond een verzekering.
Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.
Ik zit ben KBC en ben daar zeer tevreden over. Ik ben wereldwijd gedekt tegen elke vorm van schade, mag bvb ook mijn camera laten vallen. Bovendien zijn zij één van de weinigen die ook dekken tegen diefstal uit de wagen en dat vond ik bij geen enkele andere verzekering waar ik info vroeg.
Tweedehands materiaal is ook geen probleem. Als je de factuur hebt, zowieso niet en anders volstaat een papier met overeenkomst van verkoop + bedrag van verkoop. Dan is je tweedehands materiaal voor dat bedrag verzekerd.
Ik betaal momenteel een kleine 200€ dacht ik voor +5000€ aan materiaal.
T'is wel zo dat je deze verzekering neemt icm een brandverzekering, maar dat heeft bijna iedereen nodig denk ik.
Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.
Ik zit ben KBC en ben daar zeer tevreden over. Ik ben wereldwijd gedekt tegen elke vorm van schade, mag bvb ook mijn camera laten vallen. Bovendien zijn zij één van de weinigen die ook dekken tegen diefstal uit de wagen en dat vond ik bij geen enkele andere verzekering waar ik info vroeg.
Tweedehands materiaal is ook geen probleem. Als je de factuur hebt, zowieso niet en anders volstaat een papier met overeenkomst van verkoop + bedrag van verkoop. Dan is je tweedehands materiaal voor dat bedrag verzekerd.
T'is wel zo dat je deze verzekering neemt icm een brandverzekering, maar dat heeft bijna iedereen nodig denk ik.
Niet echt goedkoop ook, als je niet onmiddellijk veel gebruik maakt van wereldwijde dekking en voldoende hebt aan de Europese unie is het ook de moeite om eens bij BDM te informeren, ik betaal iets van een 22.5 euro per 1000 euro aan materiaal.
De polis dekt eveneens diefstal uit de wagen behalve is er één voorwaarde dat de wagen s’nachts tussen 10u en 6u s’morgens moet in een bewaakte of afgesloten parking staan. Verder ook verzekerd tegen eigen schade enz…
Tweedehandsmateriaal is geen probleem, ik moest een lijstje maken van de courante tweedehandswaarde van de desbetreffende lenzen, zij moesten verifiëren dat dan blijkbaar. Vrijstelling is 250 euro.
Indien ik een reis buiten de Eu maak moet ik dit enkel op voorhand melden en mits een kleine opleg ben ik dan ook verzekerd voor de bepaalde regio/periode.
Ik denk dat er geen enkele maatschappij dit soort polissen graag aanbied.
Indien ze het doen is het altijd aan trouwe klanten die er al producten hebben.
Kleine lettertjes met dubbelzinnige clausules staan in elke polis, je zal het pas merken als je een schadegeval hebt.
Als veel gedekt wordt, zal ook de premie navenant zijn.
Niet echt goedkoop ook, als je niet onmiddellijk veel gebruik maakt van wereldwijde dekking en voldoende hebt aan de Europese unie is het ook de moeite om eens bij BDM te informeren, ik betaal iets van een 22.5 euro per 1000 euro aan materiaal.
De polis dekt eveneens diefstal uit de wagen behalve is er één voorwaarde dat de wagen s’nachts tussen 10u en 6u s’morgens moet in een bewaakte of afgesloten parking staan. Verder ook verzekerd tegen eigen schade enz…
Tweedehandsmateriaal is geen probleem, ik moest een lijstje maken van de courante tweedehandswaarde van de desbetreffende lenzen, zij moesten verifiëren dat dan blijkbaar. Vrijstelling is 250 euro.
Indien ik een reis buiten de Eu maak moet ik dit enkel op voorhand melden en mits een kleine opleg ben ik dan ook verzekerd voor de bepaalde regio/periode.
Heeft BDM een website of werken zij met verzekeringsmakelaars ? Die prijs is best te doen, en zou mijn apparatuur ook willen verzekeren.
@sven: Ik weet niet meer precies hoe alles stond beschreven in hun polisvoorwaarden, maar je had dacht ik bvb bijna geen dekking voor diefstal uit wagen. Allee t'is te zeggen tot een maximaal bedrag van 500€.
Niet verzekerd bij schade veroorzaakt door reinigingsbehandelingen. Dus als je je sensor kuist en er loop iets fout dan sta je daar. En ik spreek uit ervaring, mijn sensor al eens compleet geruineerd door gebruik van dust aid.
Ook niet verzekerd tegen schade door weersomstandigheden of bvb vochtigheid.
Die redenen deden me toch verder zoeken naar een beter polis.
Heb net een offerte terug gekregen van www.eak.be
167.70,- € per jaar voor een verzekerd bedrag van 5000,- €
Lijkt dit redelijk?
Er zijn bijna geen uitzonderingen mits het opvolgen van enkele preventiemaatregelen die in de algemene voorwaarden beschreven staan.
Comment