Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apparatuur verzekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: apparatuur verzekeren

    Moeten er een dure filter opzetten???
    Niks van aan he, je hebt in de eerste plaats je zonnekap om je lens te beschermen.
    Grtz, Patrick
    http://www.trikke.be
    Ik doe het met Canon.

    Comment


    • #32
      Re: apparatuur verzekeren

      Mijn bevindingen rond een verzekering.
      Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.

      Ik zit ben KBC en ben daar zeer tevreden over. Ik ben wereldwijd gedekt tegen elke vorm van schade, mag bvb ook mijn camera laten vallen. Bovendien zijn zij één van de weinigen die ook dekken tegen diefstal uit de wagen en dat vond ik bij geen enkele andere verzekering waar ik info vroeg.

      Tweedehands materiaal is ook geen probleem. Als je de factuur hebt, zowieso niet en anders volstaat een papier met overeenkomst van verkoop + bedrag van verkoop. Dan is je tweedehands materiaal voor dat bedrag verzekerd.

      Ik betaal momenteel een kleine 200€ dacht ik voor +5000€ aan materiaal.

      T'is wel zo dat je deze verzekering neemt icm een brandverzekering, maar dat heeft bijna iedereen nodig denk ik.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #33
        Re: apparatuur verzekeren

        Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
        Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.
        Kan je dit eens nader verklaren?

        Sven

        Comment


        • #34
          Re: apparatuur verzekeren

          Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
          Mijn bevindingen rond een verzekering.
          Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.

          Ik zit ben KBC en ben daar zeer tevreden over. Ik ben wereldwijd gedekt tegen elke vorm van schade, mag bvb ook mijn camera laten vallen. Bovendien zijn zij één van de weinigen die ook dekken tegen diefstal uit de wagen en dat vond ik bij geen enkele andere verzekering waar ik info vroeg.

          Tweedehands materiaal is ook geen probleem. Als je de factuur hebt, zowieso niet en anders volstaat een papier met overeenkomst van verkoop + bedrag van verkoop. Dan is je tweedehands materiaal voor dat bedrag verzekerd.

          Ik betaal momenteel een kleine 200€ dacht ik voor +5000€ aan materiaal.

          T'is wel zo dat je deze verzekering neemt icm een brandverzekering, maar dat heeft bijna iedereen nodig denk ik.

          Niet echt goedkoop ook, als je niet onmiddellijk veel gebruik maakt van wereldwijde dekking en voldoende hebt aan de Europese unie is het ook de moeite om eens bij BDM te informeren, ik betaal iets van een 22.5 euro per 1000 euro aan materiaal.
          De polis dekt eveneens diefstal uit de wagen behalve is er één voorwaarde dat de wagen s’nachts tussen 10u en 6u s’morgens moet in een bewaakte of afgesloten parking staan. Verder ook verzekerd tegen eigen schade enz…
          Tweedehandsmateriaal is geen probleem, ik moest een lijstje maken van de courante tweedehandswaarde van de desbetreffende lenzen, zij moesten verifiëren dat dan blijkbaar. Vrijstelling is 250 euro.
          Indien ik een reis buiten de Eu maak moet ik dit enkel op voorhand melden en mits een kleine opleg ben ik dan ook verzekerd voor de bepaalde regio/periode.
          Last edited by RDB; 3 maart 2008, 14:57.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #35
            Re: apparatuur verzekeren

            Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
            Mijn bevindingen rond een verzekering.
            Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.

            Ik zit ben KBC en ben daar zeer tevreden over. Ik ben wereldwijd gedekt tegen elke vorm van schade, mag bvb ook mijn camera laten vallen. Bovendien zijn zij één van de weinigen die ook dekken tegen diefstal uit de wagen en dat vond ik bij geen enkele andere verzekering waar ik info vroeg.

            Tweedehands materiaal is ook geen probleem. Als je de factuur hebt, zowieso niet en anders volstaat een papier met overeenkomst van verkoop + bedrag van verkoop. Dan is je tweedehands materiaal voor dat bedrag verzekerd.

            Ik betaal momenteel een kleine 200€ dacht ik voor +5000€ aan materiaal.

            T'is wel zo dat je deze verzekering neemt icm een brandverzekering, maar dat heeft bijna iedereen nodig denk ik.

            Ik denk dat er geen enkele maatschappij dit soort polissen graag aanbied.
            Indien ze het doen is het altijd aan trouwe klanten die er al producten hebben.
            Kleine lettertjes met dubbelzinnige clausules staan in elke polis, je zal het pas merken als je een schadegeval hebt.

            Als veel gedekt wordt, zal ook de premie navenant zijn.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #36
              Re: apparatuur verzekeren

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Niet echt goedkoop ook, als je niet onmiddellijk veel gebruik maakt van wereldwijde dekking en voldoende hebt aan de Europese unie is het ook de moeite om eens bij BDM te informeren, ik betaal iets van een 22.5 euro per 1000 euro aan materiaal.
              De polis dekt eveneens diefstal uit de wagen behalve is er één voorwaarde dat de wagen s’nachts tussen 10u en 6u s’morgens moet in een bewaakte of afgesloten parking staan. Verder ook verzekerd tegen eigen schade enz…
              Tweedehandsmateriaal is geen probleem, ik moest een lijstje maken van de courante tweedehandswaarde van de desbetreffende lenzen, zij moesten verifiëren dat dan blijkbaar. Vrijstelling is 250 euro.
              Indien ik een reis buiten de Eu maak moet ik dit enkel op voorhand melden en mits een kleine opleg ben ik dan ook verzekerd voor de bepaalde regio/periode.
              Heeft BDM een website of werken zij met verzekeringsmakelaars ? Die prijs is best te doen, en zou mijn apparatuur ook willen verzekeren.

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #37
                Re: apparatuur verzekeren

                Ethias -> niet doen, als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat hun dekking zeer beperkt is.
                @sven: Ik weet niet meer precies hoe alles stond beschreven in hun polisvoorwaarden, maar je had dacht ik bvb bijna geen dekking voor diefstal uit wagen. Allee t'is te zeggen tot een maximaal bedrag van 500€.

                Niet verzekerd bij schade veroorzaakt door reinigingsbehandelingen. Dus als je je sensor kuist en er loop iets fout dan sta je daar. En ik spreek uit ervaring, mijn sensor al eens compleet geruineerd door gebruik van dust aid.

                Ook niet verzekerd tegen schade door weersomstandigheden of bvb vochtigheid.

                Die redenen deden me toch verder zoeken naar een beter polis.
                Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                Comment


                • #38
                  Re: apparatuur verzekeren

                  Heb net een offerte terug gekregen van www.eak.be
                  167.70,- € per jaar voor een verzekerd bedrag van 5000,- €
                  Lijkt dit redelijk?
                  Er zijn bijna geen uitzonderingen mits het opvolgen van enkele preventiemaatregelen die in de algemene voorwaarden beschreven staan.

                  Mvg,

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #39
                    Re: apparatuur verzekeren

                    Ik zit aan 104 voor D300 plus 17-55 +- 3000€

                    Dus die 169 lijkt me wel redelijk
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #40
                      Re: apparatuur verzekeren

                      Niet echt goedkoop ook, als je niet onmiddellijk veel gebruik maakt van wereldwijde dekking en voldoende hebt aan de Europese unie is het ook de moeite om eens bij BDM te informeren, ik betaal iets van een 22.5 euro per 1000 euro aan materiaal.
                      Wie of wat is BDM? Waar te vinden?

                      Comment


                      • #41
                        Re: apparatuur verzekeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Heeft BDM een website of werken zij met verzekeringsmakelaars ? Die prijs is best te doen, en zou mijn apparatuur ook willen verzekeren.

                        Mark
                        Ik zou het niet onmiddellijk weten, is geregeld via m'n makelaar ( ik denk dat ze in Antwerpen zitten.
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment

                        Working...
                        X