Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apparatuur verzekeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: apparatuur verzekeren

    Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
    Van zodra de verzekerings maatchappijen moeten betalen is het prijs. Liefst vanal zouden ze willen dat je je premie betaald en bij diefstal geen aangifte doet. Bij mijn eigen verzekerings makelaar hebben ze, terwijl hij op reis was heel zijn huis leeggehaald. Werkelijk alles. De verzekering vewachte van alles een bewijs. Wie heeft nu nog van alles een aankoopbewijs of foto's daarvan? Hij heeft de grootste moeite gehad om alles voor elkaar te krijgen.


    Graag eens ervaring van mensen bij wie is terugbetaald bij verlies of diefstal van hun fotomatriaal.
    Foto's nemen van je materiaal, serienummers noteren, en de volledige lijst deponeren bij je verzekeringsmakelaar of in een kluis bewaren.
    Bij KBC kon je een kluis huren voor 30 euro per jaar dacht ik.
    Zo wordt de kans op betwisting minder.

    Comment


    • #17
      Re: apparatuur verzekeren

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Als dit waar is dan is dit een spotprijsje , in september heb ik m'n polis hernieuwd en bij mij komt het er op neer dat ik 22,5 euro /1000 euro waarde betaal en dit slechts enkel binnen Europa ( wel de mogelijkheid om voor een kleine meerprijs een tijdelijke uitbreiding te nemen als je vermeld naar welke regio je trekt ).
      De verzekering is wel all in, inbraak, defect door eigen fout, diefstal uit de wagen ( s'nachts moet ie wel op bewaakte of afgesloten parking staan ) enz...

      Die 45 a 50 euro voor 5000 euro materiaal lijkt me dus heel erg laag... Ik heb in het verleden heel goed gezocht en die 22.5/1000 was al een heel erg goede voorwaarde, meestal is dit 35/1000 voor dergelijk materiaal, ik heb door het grote pakket polissen en ook omdat een combinatie mogelijk was met PC hardware ( die aan 22.5/1000 is ) verkregen dat ik alles in één pakket aan dit tarief mocht erbij nemen. Ik zou dus toch nog eens goed informeren of de kleine lettertjes lezen. Ik betaal in elk geval liever iets meer maar als ik het nodig heb dat ik ook zonder veel problemen er kan van gebruik maken...
      Ik ben te enthousiast geweest. Ik heb hier een voorlopige offerte gekregen en blijkt een stukje meer te zijn. Zogauw ik het juiste bedrag heb laat ik het hier zeker eens weten.

      Comment


      • #18
        Re: apparatuur verzekeren

        Ik heb ook eens geinformeerd bij Ethias (mijn verzekeraar) en zo'n all-risk verzekering dekt inderdaad alles (behalve diefstal uit wagen), en kost 66€ voor 3000€ materiaal.
        Probleem was dat Ethias dit enkel voor "goede" klanten doet...
        Je moet voor meer dan 600€ polissen bij hen hebben...
        Daar ik enkel mijn brandverzekering bij Ethias heb, wilden ze mij niet verzekeren!

        Ik weet dus ook niet waar ik heen moet om een verzekering af te sluiten....
        #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
        Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

        Comment


        • #19
          Re: apparatuur verzekeren

          Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
          Ik heb ook eens geinformeerd bij Ethias (mijn verzekeraar) en zo'n all-risk verzekering dekt inderdaad alles (behalve diefstal uit wagen), en kost 66€ voor 3000€ materiaal.
          Probleem was dat Ethias dit enkel voor "goede" klanten doet...
          Je moet voor meer dan 600€ polissen bij hen hebben...
          Daar ik enkel mijn brandverzekering bij Ethias heb, wilden ze mij niet verzekeren!

          Ik weet dus ook niet waar ik heen moet om een verzekering af te sluiten....
          Even informeren bij B.D.M. in Antwerpen
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #20
            Re: apparatuur verzekeren

            ik heb de all risk verzekerin bij ethias. en betaal iets van en 75 euro
            heb vorige maand gevallen met de motor. dit was mijn eigen fout en dus dekt ook geen verzekering de kosten. ook niet aan mijn canon 350 die total loss was. ik ben met mijn toestel naar de winkel geweest en daar hebben ze een herstel nota gemaakt.( toestel niet meer te herstellen) met de aangifte papieren en deze nota ben ik naar ethias gegaan en 1 dag later kreeg ik een e-mail dat het ok was en dat er 602 euro op mijn rekening werd gestort.
            669 euro - 10% = 602
            die 10% is de vrijstelling met een maximum van 125 euro en minimum 50 euro

            wel staat in de polis dat je je camera niet in een onbewaakte auto mag achterlaten. of op het strand.

            en wat betreft goede klant zijn bij ethias
            dat ben ik wel.
            maar ze zijn er dan ook goedkoop en heb nooit problemen.

            grtz stevy

            Comment


            • #21
              Re: apparatuur verzekeren

              Als medewerker van een verzekeringskantoor lijkt het mij zowat onethisch zelf geen bijdrage te leveren aan dit topic...

              All Risk verzekeringen voor fotomateriaal en dergelijke zijn inderdaad geen polissen waar maatschappijen actief naar op zoek gaan. Ze bieden dit aan bij wijze van service aan hun bestaand cliënteel, maar zullen er niet gauw reclame voor maken.
              De oorzaak ligt in 'de aard van het beestje'.
              Het all risk aspect is immers een ideale basis voor zij die misbruik wensen te maken van de polis, en houdt an sich, ook voor wie ter goeder trouw is, al een verhoogd risico in... per definitie is immers nagenoeg alles gedekt.

              In vorige reacties komen een tweetal maatschappijen naar voor...
              KBC en Ethias zijn twee maatschappijen die niet via het onafhankelijk makelaarskanaal werken, hiermee hebben wij dus geen ervaring...
              De voorwaarden die hoger worden omschreven inzake aanvaarding van de polis zullen dus wel juist zijn, onze ervaring is dat enkel een brandpolis meestal wel volstaat...
              De juiste premievoeten zou ik even moeten navragen, dit zijn geen zaken waar dagdagelijks naar wordt gevraagd (geïnteresseerden sturen maar een berichtje )

              Wat betreft de (klassieke) opmerking dat een verzekeraar er enkel is om premie te innen maar zeer moeilijk schade's uitbetaalt...
              Uiteraard betaalt niemand graag, noch de klant, noch de maatschappij...
              Misschien niet geheel objectief... maar toch... een onafhankelijk makelaar maakt veelal het verschil .

              Comment


              • #22
                Re: apparatuur verzekeren

                ethias werkt ook samen met makelaars hoor.
                en wat betreft een onafhankelijke verzekerinsagent.
                die zal zeker wat proberen voor zijn klant. hij moet er ook van leven. maar je betaald er ook voor.

                Comment


                • #23
                  Re: apparatuur verzekeren

                  Het onvoorziene kun je niet voorkomen en het is beter dat je niet het slachtroffer wordt van zoveel.
                  Uit dit topic leer ik dat eigenlijk niemand happy is en dat bet voor de vezekeringsmaatschappijen niet interessant of winstgevend is.

                  Concreet heeft hier iemand die een verzekering afgesloten heeft en een schadegeval had, stel maar fototoestel gevallen, fotomateriaal gestolen in een hotel enzoveel meer, vul zelf maar verder maar in, kunnen tellen op een schadevergoeding?

                  Graag positieve reacties want tenslotte je loopt in zoveel omstandigheden toch wel et een heel fortuin rond.
                  Grtz, Patrick
                  http://www.trikke.be
                  Ik doe het met Canon.

                  Comment


                  • #24
                    Re: apparatuur verzekeren

                    En hoe zit het met tweedehands materiaal ? Waar geen aankoopfacturen van zijn ? Worden die verzekerd op de betaalde tweedehandsprijs (waar vaak geen bewijs van is) of de nieuwprijs (indien deze nog te achterhalen is).
                    mijn website

                    Comment


                    • #25
                      Re: apparatuur verzekeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door Trikke Bekijk bericht
                      Het onvoorziene kun je niet voorkomen en het is beter dat je niet het slachtroffer wordt van zoveel.
                      Uit dit topic leer ik dat eigenlijk niemand happy is en dat bet voor de vezekeringsmaatschappijen niet interessant of winstgevend is.

                      Concreet heeft hier iemand die een verzekering afgesloten heeft en een schadegeval had, stel maar fototoestel gevallen, fotomateriaal gestolen in een hotel enzoveel meer, vul zelf maar verder maar in, kunnen tellen op een schadevergoeding?

                      Graag positieve reacties want tenslotte je loopt in zoveel omstandigheden toch wel et een heel fortuin rond.
                      Niemand een antwoord.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: apparatuur verzekeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                        En hoe zit het met tweedehands materiaal ? Waar geen aankoopfacturen van zijn ? Worden die verzekerd op de betaalde tweedehandsprijs (waar vaak geen bewijs van is) of de nieuwprijs (indien deze nog te achterhalen is).
                        niemand die antwoord weet te geven hoe je het aanpakt met 2dehands materiaal?
                        (ik denk eigenlijk... als je de nieuwwaarde kan aantonen, en je maakt zelf een realistische schatting van wat het nu nog waard is dat men het wel zal accepteren) (aankoopbonnetje van aan wie je het kocht zal misschien nog beter/geloofwaardiger zijn)
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: apparatuur verzekeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          niemand die antwoord weet te geven hoe je het aanpakt met 2dehands materiaal?
                          (ik denk eigenlijk... als je de nieuwwaarde kan aantonen, en je maakt zelf een realistische schatting van wat het nu nog waard is dat men het wel zal accepteren) (aankoopbonnetje van aan wie je het kocht zal misschien nog beter/geloofwaardiger zijn)

                          Ik heb een all-risk bij Ethias. Voor 2de hands materiaal moet je gewoon een bewijs kunnen voorleggen dat het object geen 4 jaar oud is (een factuur of kas ticket is altijd handig. Ze verzekeren altijd de nieuwwaarde,.
                          Vb. ik had een 2dehands D200, nieuwwaarde 1600eur waarvoor ik 1000 Eur heb betaald. In de vezekeing staat hij ingeschreven voor 1500 Eur.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

                          Comment


                          • #28
                            Re: apparatuur verzekeren

                            Daterend van 2005 dus toch al wel een tijdje geleden.
                            Bij het boeken van een reis kozen we ook aansluitend een all-in reisverzekering te nemen bij "De Europese". Scheen dat dit voor reisverzekeringen toch wel één van de betere was.
                            We deden een tententrekking in Nepal en één van de eerste nachten werd er ingebroken in één van de tenten waar twee medereizigers lagen te slapen. Resultaat: fotomateriaal, kledij, bergschoenen,geld, rugzak etc werden gestolen. 's Morgens aangifte bij de Nepalese politie die met een volledig peleton agenten direct de omgeving kwamen uitkammen. Direct een bureau in de hoofdstad verwittigd en aangifte gedaan....
                            Veel heen en weer geloop, tijdverlies en andere ongemakken hebben uiteindelijk niets van resultaat opgeleverd. Niets werd vergoed. Reden: de diefstal had met geweld moeten gebeuren. Dat het uit een dichtgeritste tent verdwijnt terwijl je slaapt is van geen belang: geweld en enkele schrammen zijn nodig...
                            Waarom dan zo'n reisverzekering afsluiten die ook diefstal dekt?
                            mvg,
                            Kinglouie
                            de gustibus et coloribus non est disputandum
                            Greetz, Artur Bex

                            Comment


                            • #29
                              Re: apparatuur verzekeren

                              Dinsdag komt mijn makelaar langs.

                              54€ voor mijn D300
                              104€ voor D300 incl. 17-55

                              Weet nog niet zeker wat ik ga doen.

                              Is all-risk verzekerd.

                              uitgesloten:
                              opzettelijk veroorzaakt door de verzekerde..
                              esthetische aard
                              sleet
                              waarborg


                              Bij gedeeltelijk verlies > terugbetaling herstellingskosten

                              Bij volledig verlies:
                              0 - 2 jaar 100% (terugbetaling)
                              2 - 3 85%
                              3 - 4 75%
                              4 - 5 65%
                              5 - 6 55%
                              6 - 7 45%
                              7 - 8 35%
                              > 8 25%
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment


                              • #30
                                Re: apparatuur verzekeren

                                Zou een Ethias All-risk verzekering ook tussenkomen in dergelijk geval:

                                Stel ik gebruik geen UV filters meer ter protectie van mijn lenzen, en plots krijg je een krasje (of ferme kras...) op de lens, zou je dan dit hele verhaal kunnen inbrengen?

                                (dan kan ik direct al mijn UV filters eraf gooien, want ik heb toch een voorgevoel na alles wat ik lees en zelf ook "af en toe" constateer dat "zonder" toch wel ietsjes beter is)

                                Nu lopen we met dure L-lenzen rond,... en moeten we er achteraf nog eens een dure filter op zetten gewoon ter protectie.
                                Stom hé... is misschien bijna evengoed een goedkopere lens te nemen zonder filter.
                                Imagination is more important than knowledge...
                                http://www.kiekje.be

                                Comment

                                Working...
                                X