Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor concertfotografie....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tips voor concertfotografie....

    Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
    ven gezegd dat mijn camera niet naar binnen mocht....
    Dus helaas....
    Of hebben jullie allemaal en perskaart, diegene die op dit forum zitten en aan concertfotografie doen?
    Kleine en gratis optredens zijn best ook leuk (en soms met grote namen)
    Frontstage en accreditatie af en toe ook ... met wat geluk of doorzettingsvermogen
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #32
      Re: Tips voor concertfotografie....

      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Kleine en gratis optredens zijn best ook leuk (en soms met grote namen)
      Frontstage en accreditatie af en toe ook ... met wat geluk of doorzettingsvermogen
      Ok snap het, bv bevrijdingspop of zo iets, maar bij gratis concerten wordt je er dus niet uitgehaald met een prof. camera + lens. Had ik nog niet eens aan gedacht inderdaad.....BEDANKT
      Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

      Comment


      • #33
        Re: Tips voor concertfotografie....

        Hoe ik op plaatsen binnengeraak ?

        Tot nu toe redelijk doeltreffend.
        Je gaat naar een gratis event. Ga daarna op zoek naar de contactgegevens van de managementburo's van de artiesten, en vertel ze dat je toffe foto's gemaakt hebt op ... lokatie ... van artiest x, en bied aan om ze op te sturen op cd. (enkel je supergoed-gelukte fotos)

        Kijk terwijl eens welke artiesten nog vertegenwoordigd worden door dit buro.

        Kom je op een affiche iemand gekend tegen, en heb je de gegevens van het managementburo ... dan kan je ze een mailtje sturen, met de vraag of je niet eens frontstage mag foto's maken, en dat je ze gratis een kopieetje bezorgt van de fotos. (verwijs eventueel naar vorige shoots)

        't lukt niet altijd, maar toch ... heb zo toch al wel een paar pasjes kunnen bemachtigen. En, al veel toffe reakties gehad van managementburo's.

        Volgens mij wordt je dan uiteindelijk zelf wel eens door een paar mensen gecontacteerd.
        Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld
        Professionele fotografie is duur ... kijk maar naar de flitsboetes ...

        Comment


        • #34
          Re: Tips voor concertfotografie....

          Oorspronkelijk geplaatst door FouteFoto Bekijk bericht
          Volgens mij wordt je dan uiteindelijk zelf wel eens door een paar mensen gecontacteerd.
          Eens ze door hebben dat je het gratis doet...

          Comment


          • #35
            Re: Tips voor concertfotografie....

            Verplaatst naar geschikter forum . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #36
              Re: Tips voor concertfotografie....

              Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
              Hoe komen jullie trouwens met een prof. camera binnen bij een concert.
              Ik ben wel eens naar een concert van KANE geweest. En toen werd er bij de ingang toch even gezegd dat mijn camera niet naar binnen mocht....
              Dus helaas....
              Of hebben jullie allemaal en perskaart, diegene die op dit forum zitten en aan concertfotografie doen?
              Na aan een aantal projecten mee te werken en voor een paar sites te werken heb ik inderdaad soms een perskaart en geraak ik frontstage.

              Maar op evenementen als de Gentse Feesten, Boterhammen in 't Park, of bij kleinere concerten maakt dat niet zoveel uit en geraak je makkelijk op de eerste rij.
              Ik zou je aanraden eerst op zulke events te oefenen, en als je het onder de knie hebt, enkele sites te contacteren.

              Voor de technische kant, ik werk altijd in M mode. Je hebt het voordeel dat je je belichting kan checken op je scherm, dus gewoon in het begin aanpassen tot je de juiste hebt, en daar dan mee spelen naargelang het licht verandert.

              Zoals mexicano al zei: als je met een prime werkt wordt de keuze van sluitertijd iets makkelijker. Zo werk ik meestal op ISO 800, 1/125 f2.8 op 105mm.
              Compositie is natuurlijk iets minder dynamisch...daarom wil ik binnenkort de nieuwe Pentax 50-135mm f2.8 aan m'n arsenaal toevoegen

              Volgens wat ik gemerkt heb is 1/90 zowat het minimum om geen bewegingsonscherpte door de bewegingen van de artiesten te hebben.

              Met je 70-200mm zou ik (in het begin toch) m'n sluiter op 1/250 zetten en met het diafragma experimenteren. f4 geeft meestal wel heel scherpe beelden en perfecte DOF. Als je f4 kan gebruiken met het aanwezige licht tenminste...

              ISO op 800 en in RAW schieten, geeft je het meeste vrijheid achteraf.

              Dan rest me enkel nog te zeggen: oefenen, oefenen, en dat ik stikjaloers ben op je 70-200mm 2.8

              Tom
              ~TDN
              fotoblog: www.tdn9.be

              Comment


              • #37
                Re: Tips voor concertfotografie....

                Ik draag altijd een T-shirt met mijn URL erop . Dat helpt ook om contacten te leggen . (zorg voor een makkelijk te onthouden website-naam ) (ja, mag dom klinken , maar em werkt wel )
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                Comment


                • #38
                  Re: Tips voor concertfotografie....

                  Bedankt voor de tips allemaal !!
                  Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                  Comment

                  Working...
                  X