Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100, ... - eerste ervaringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Dat is heel snel phille, zeker de moeite waard. Bedankt voor de meting. Nu is dit via USB ongeveer 50 min, via de PC en interne USB (ALDI PC) 22min, maar 3min dat is nog wat anders.
    Dat is zeker de beste oplossing. Vooral daar er standaard firewire op de PC zit.

    groetjes
    Frans

    Comment


    • #17
      Originally posted by Phille
      even gebenchmarkt Henk, vandaag een volle microdrive volgeschoten met Jpg's van de hoogste kwaliteit, overgeladen naar m'n harde schijf in 3 minuten en 4 seconden, nu kent ge de juiste cijfers via de Sandisk Firewire.
      Da's sympathiek dat ge dat voor mij gedaan hebt, maar ik neem aan dat je Frans bedoelde ?
      Ik gebruik vooralsnog simpele USB wat inderdaad enorm traag gaat. Maar ja, da's dan 's avonds laten copieren om 's anderdaags eraan te beginnen... Ik heb eens uitgerekend en een volle X-Drive copiëren ging iets van een uur of 5 duren, dacht ik.

      Henk

      Comment


      • #18
        Da's sympathiek dat ge dat voor mij gedaan hebt, maar ik neem aan dat je Frans bedoelde ?
        Henk,
        Ik denk dat phille nog wat onder de emotie's zit van zijn stofjes op de CCD .
        Tot heden gebruik ik bijna uitsluitend de USB verbinding. Als ik thuis kom leg ik eerst de adaptor op de D100 en start de downloading terwijl ik uitblaas van de uitstap. Intussen zit alles op de PC en kan het gewist worden. Zo is er geen kans om de microdrive te laten vallen, iets wat veel voorkomt en iets waar de microdrive niet goed tegenkan.
        Groetjes
        Frans

        Comment


        • #19
          ja, de sensor is crisp clean na een swab vandaag, all ok
          Emoties, hmm, na een dagje circuit, lekker heb 750 foto's getrokken, ben eventjes zoet

          Comment


          • #20
            Als ik zie hoeveel "rolletjes" jullie er hier wekelijks doorjagen, wordt het wel heel makkelijk om jullie te herkennen op straat; jullie zij degenen met de (weggekloonde?) walletjes onder de ogen van te weinig slaap
            Website: http://www.d-eye.be

            Comment

            Working...
            X