Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's leerlingen kunnen niet zomaar op website

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

@nneke: knappe site, chapeau! Heel origineel. Jammer dat je niet nog een niveau verder kan doorklikken naar een grotere versie van de foto's. Maar heel knap gedaan, en origineel !

mvg,
    Tom

Comment

Originally posted by unick

...

Oh, en ik ben het volkomen oneens met je insinuatie dat dit geen vrij land zou zijn. Ik ben best happy in België, met vrije pers (CNN gezien de laatste weken ?), niet teveel political correctness (discussies in Nederland al eens gevolgd ?), waar je kan gaan en staan waar je wilt (wij kunnen wel op vakantie naar Cuba, voor een Amerikaan net iets minder vanzelfsprekend), zonder terrorisme (hallo Spanje), met terrasjes en fritkoten, en tegenwoordig zelfs al genoeg zon! Hou op met kankeren en geniet van je vrijheid. 't Is hier goed toeven.

I rest my case
      Tom
      Een geluk er nog verlichte geesten zijn. We betalen ons inderdaad blauw aan belastingen en sociale bijdragen (ik toch) maar het is een grote troost dat het Amerikaanse model ver van ons bed staat. Als je daar aan de grond zit, mag je dat letterlijk nemen.

Ons sociaal systeem, onze gezondheidszorg en ons onderwijs behoren tot de beste van de wereld. Belgen mogen daar eigenlijk best trots op zijn maar nationale trots is nu eenmaal iets wat er bij ons niet echt in zit. Maar ja, we leven dan ook in een kunstmatig landje (ooit in elkaar geflanst omdat men een bufferstaat tegen de agressie van Napoleon wou creëren) en Vlaamse trots wordt (vaak terecht) al gauw geassocieerd met extreemrechts.

Maar goed, we gaan maar eens verder werken, zeker?

Zonnige groeten,
      Frank

Comment

Zalig topic!
        Ik weet dat in een wielerwedstrijd er mag gepist worden buiten de bebouwde kom en waar geen huizen ofzo staan.
        Verder ben ik het zowat eens met elke posting hier.(behalve dan dat artiekel,pfff) Ongelooflijk, niet?
        Greetz,
        Sporty

Comment

tjah alsk da zo wa gelezen heb

werk uw in belgie plat, spaar zoveel mogelijk , ga derna naart buitenland waar ge bijna geen belastingen moe betalen. en leef daar uw luxeleventje .

zelf heb ik trouwen sook plannen om naar het buitenland te gaan, gewoon omdak belgie beu ben. Men doel is Nieuw zeeland, en kga mig de komende jaren eens goe de reilen en zeilen van daar te lerne kennen en mig op de hoogte stellen van gebruiken/ politiek systemen en zoal meer.
          Fujifilm A204

*I am a signature virus; copy me and put me in your signature to help me spread!!!*

Comment

Xera, kun je het nu ook nog eens vertalen? En ik heb het niet over je "signature". Dank bij voorbaat.
            Met de meeste hoogachting
            WillemVB

Comment

<font face="Verdana">Niets nieuws onder de zon. Het portretrecht is internationaal een geaccepteerd verschijnsel. In de regel stuit het publiceren van foto's in Europa pas op problemen als diegene die de foto openbaart en/of verspreidt dit doet met een oogmerk om de geportreteerde te beschadigen of de afbeelding voor commerciële doeleinden gebruikt.

Zelf heb ik al eens case gehad van een meisje dat studeerde aan een niet nader te noemen exclusieve universiteit in Nederland en die studie bekostigde met haar "bijverdienste" in een Nederlands bekendste priveclub. Toen de desbetreffende universiteit foto's van de 'open dag' ging benutten voor promotiemateriaal, waarop toevallig ook het hoofd van de schone dame stond afgebeeld en zij vervolgens met enige regelmaat tijdens haar bijverdienste met de foto werd geconfronteerd door oud-studenten, rook zij ineens geld. Nou moet ik toegeven dat die universiteit niet echt goedkoop is, maar om nou te zeggen dat het wijsheid is om met deze achtergrond het portretrecht te claimen, dat heb ik haar toch maar afgeraden. Desalniettemin wilde de dame in kwestie haar studielasten drukken. Uiteindelijk heeft het geresulteerd in het staken van de publicatie en een vergoeding van Hfl. 250,-.

Portretrechten leveren in de regel niet echt veel geld op, behoudens de gevallen dat de gebruiker de geportreteerde willens dan wel wetens daarmee beschadigd. Maar om nou te zeggen dat ouders onmiddellijk bezwaar hebben tegen publicatie van foto's van hun kroost. Angst zou nog een reden kunnen zijn, maar zelf dat vind ik wat ver gezocht.
              Als u twijfelt, neem dan het zekere voor het onzekere. Maar ga niet voor iedere foto toestemming vragen, want ik vrees dat daarmee alleen mensen op ideeën brengt en Amerikaanse toestanden in de hand werkt.

</font id="Verdana">

Nikon CP 5700 / 2 x Apacer 256 Mb / blijf oefenen.

Comment

@sased

en is ze dan nog afgestudeerd ook? Het lijkt me trouwens interessanter om van haar foto's te publiceren tijdens haar bijberoep ipv tijdens haar schooluren
                mvg,
                Giant Pat
                Do or Do Not - There is no try ...
                www.giantpat.be

Comment

Working...
                X