Ik geef geregeld voordrachten en gebruik daarbij .jpeg afbeeldingen. Zelf bezit ik geen beamer en dat geeft telkens opnieuw problemen. Ik zou terug op de ouderwetse maar betrouwbaardere manier met dia's willen werken. Hoe kan ik die dia's nu maken?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
van .jpeg naar dia
Collapse
X
-
-
Re: van .jpeg naar dia
Er zijn op het Internet een aantal bedrijfjes te vinden die jouw TIFFs en JPEGs omzetten naar dia.
Ze zijn alleen niet makkelijk te vinden..
Dave
-
snel via google gezocht (jpeg to slide) en kom onder andere hierop uit:
kost wel iets (1.75 dollar per slide afh. van aantal en formaat).
Investeer je dan niet beter in een projector? Je kan er volgens mij wel degelijke vinden waarvoor je anders 1000 slides hebt...
Comment
-
de beamers worden steeds goedkoper.
Lijkt we wel een investering waard als je dit regelmatig nodig hebt.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
-
Gaan die voordrachten soms over het Aquarium en de daarin levende visjes Swakke.
Indien ja, dan zit u in hetzelfde vaarwater als ik, en ik doe het ook nog altijd met dia's, omdat ik er zoveel heb, en ik een beamer en een diascanner veeeeel te kostelijk vind.
Van ons pensioentje kan dit er niet meer af hé, dat is nu eens het enige dat niet opslaat (duurder wordt) ons pensioentje.
Broken-wing
Comment
-
Mijn presentaties gaan over de veelzijdige invloed van water in ons leven en hebben de bedoeling om de mensen hiervan bewust te maken. Dit doe ik gratis en tot nu toe werden zelfs mijn verplaatsingskosten niet vergoed. Ik weet niet zeker of het idealisme is dan wel beginnende seniliteit maar in elk geval is ook een 'goedkope' beamer nog te duur. Misschien heb ik wel iets gemeen met Al Gore maar dat slaat zeker niet op mijn portemonaie.
Ik heb nog een heel goede analoge Mamyia reflex liggen. Nu ga ik eens proberen om hiermee dia's te maken van mijn .jpeg afbeeldingen. Als iemand geïnteresseerd is in het resultaat, laat dan maar iets weten.
En iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk berichtIk heb nog een heel goede analoge Mamyia reflex liggen. Nu ga ik eens proberen om hiermee dia's te maken van mijn .jpeg afbeeldingen.
DPaul.DPaul - A.FIAP
D810, nikkors and other stuff
Comment
-
Wel, dan zou ik in die Mamiya een diafilm stoppen, en meteen dia's maken ipv digitaal te werken. Goedkoper en vooral beter kan niet.
Comment
-
Je kan gewoon je scherm af fotograferen met een reflex en een passende lens
liefst van een statief uiteraard in een donkere ruimte en beeldvullend.
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk berichtWel, dan zou ik in die Mamiya een diafilm stoppen, en meteen dia's maken ipv digitaal te werken.
DPaul.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk berichtJe kan gewoon je scherm af fotograferen met een reflex en een passende lens
liefst van een statief uiteraard in een donkere ruimte en beeldvullend.
MVG, Jeff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk berichtDat is wat ik nu zinnens ben om te doen. Meent u dat de kwaliteit van de beelden hierdoor niet te veel achteruit zal gaan?
Het zal waarschijnlijk wat oefening en expermenteerwerk vragen maar wij hebben op deze manier altijd onze titeldia's gemaakt voor de reeksen.
Uiteraard in het analoge tijdperk, misschien zit de kans erin dat je wat grafieken gaat moeten herwerken qua kleurgebruik. Wij werken voor de titeldia"s op een zwarte achtergrond op het scherm, en daar de tekst op in een leuk kleurtje.
Veel succes !
MVG, JeffNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke Bekijk berichtMijn presentaties gaan over de veelzijdige invloed van water in ons leven en hebben de bedoeling om de mensen hiervan bewust te maken. Dit doe ik gratis en tot nu toe werden zelfs mijn verplaatsingskosten niet vergoed. Ik weet niet zeker of het idealisme is dan wel beginnende seniliteit maar in elk geval is ook een 'goedkope' beamer nog te duur. Misschien heb ik wel iets gemeen met Al Gore maar dat slaat zeker niet op mijn portemonaie.
Ik heb nog een heel goede analoge Mamyia reflex liggen. Nu ga ik eens proberen om hiermee dia's te maken van mijn .jpeg afbeeldingen. Als iemand geïnteresseerd is in het resultaat, laat dan maar iets weten.
En iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.
Comment
Comment