Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Imac met glans gebuisd?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Imac met glans gebuisd?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Tom,

Waarom doet men dit eigenlijk?
    Wie is op dat gedacht gekomen om glanzende schermen op de markt te brengen.
    Of is het dat veel mensen iets graag zien dat blinkt?
    Ik weet het dus echt niet.
    Of... zouden ze nu kunnen werken met minderwaardige (pixel-)matten...
    Misschien ver gezocht
    Hehe, jij weet je wel fijn uit te drukken vind ik.
    Natuurlijk brengt Apple dit op de markt "omdat het mode is" en omdat mensen graag blinkende dingen zien. Zelfs al is er geen rationele verklaring voor. Toegegeven, de Mac ziet er best mooi uit, maar ik ben een rationeel mens.
    We geven als fotografen toch ook geld uit aan objectieven die voorzien zijn van allerlei dure coatings om reflecties te vermijden. Ik vind Jobs/Apple geniaal op marlketing vlak maar op ergonomisch vlak durven ze wel eens de bal misslaan. Zoals in dit geval. Mijn mening.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
      Wat mij opvalt is dat vooral diegene niet in het bezit zijn van zo'n Mac, zitten te leuteren over dat "reflecterend" scherm ... vrijwel iedereen die er intussen wél zo eentje bezit heeft intussen al tot in "den treure" herhaald dat het een fout vooroordeel is (ook in een reactie op een post van Tom_Robbrecht had ik dat deze week al proberen aan te kaarten!).

Ik zit hier nu op een MacBook te werken, er bevind zich een groot raam vlak voor me (op +/- 1,5m) en er bevind zich een identiek raam links van me (op +/- 3m), ik overal heb witte muren ... maar ik heb GEEN reflectie! Ik weet niet hoe jullie werken, maar ge moet al bijna met een spot in je nek gaan zitten om effectief reflectie te zien!

Het heeft natuurlijk ook veel te maken met kijkgedrag en de manier waarop onze ogen in praktijk reageren! Vergeet niet dat een MacBook keuren en op een MacBook werken, twee totaal verschillende taken voor onze ogen zijn! (Het één is focussen, het ander compenseren en die dingen kunnen ze nooit samen).
      Ik heb onlangs een Macbook van de hand gedaan vanwege niet bruikbaar op mijn terras onder de parasol. Macbook Pro werkt wel lekker.
      Tom.

Comment

Ik wil hier nog even bijvoegen dat de glanslaag van de Macbookpro minder reflecteert dan de glas'plaat' van de nieuwe Imac. Ik overweeg nu ook een MacbookPro te kopen met daarbij een Cinema Display. Zal wel een duit meer kosten maar dan heb ik ook de mobiliteit erbij. Heb deze nieuwe imac nog eens gezien in een andere winkel vandaag en de verkoper en ik waren wederom zeer zichtbaar in het scherm van de Imac en zelfs de verkoper was er niet gek op.

Mvg Kristof
        Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
          Toegegeven, de Mac ziet er best mooi uit, maar ik ben een rationeel mens.
          We geven als fotografen toch ook geld uit aan objectieven die voorzien zijn van allerlei dure coatings om reflecties te vermijden. Ik vind Jobs/Apple geniaal op marlketing vlak maar op ergonomisch vlak durven ze wel eens de bal misslaan. Zoals in dit geval. Mijn mening.

Tom.
          "niet bruikbaar op mijn terras onder de parasol" ... rationeel zei je toch?

De Mac's die hier staan, staan hier niet voor mijn hobby, maar om mijn brood mee te verdienen. De dag dat ze niet meer naar behoren renderen kies ik (zij het met pijn in het hart) voor iets anders, maar de afgelopen 16 jaar is/was dat altijd dik in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
            "niet bruikbaar op mijn terras onder de parasol" ... rationeel zei je toch?
            Pardon ?
            Het is $%§#@&! een laptop en je mag verwachten dat je die ook als laptop kan gebruiken. Ook al klinkt het exotisch...
            Begrijp me niet verkeerd, ik ben Mac fan en ook professioneel gebruiker, maar ik blijf erbij dat een glanzend scherm een miskleun is.

Gelezen op een ander forum en volledig mee akkoord :
            "The people who seem to be defending the units aggressively are the ones with the most money invested - those that have bought them and those that sell them."

Tom.
            Last edited by trbt555; 23 augustus 2007, 20:08. Reden: kannie typie

Comment

Working...
            X