Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

    Je kan een factuur sturen maar dan verandert het juridisch kader. Dan ga je er mee akkoord dat je foto gebruikt wordt en verandert de "case" van diefstal naar wanbetaling.
    Aan een dief stuur je toch ook geen factuur?

    Comment


    • #32
      Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

      Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
      Wat me wel opvalt is dat er totnutoe vaak verwezen wordt naar Sofam maar nog niemand geweest is die zegt dat hij/zij effectief lid is én al gebruik gemaakt heeft van hun diensten.
      Ik ken wel iemand die proffesioneel met fotografie bezig is en lid is van sofam.
      Of deze ook sofam al heeft moeten inschakelen dat weet ik niet.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #33
        Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Je kan een factuur sturen maar dan verandert het juridisch kader. Dan ga je er mee akkoord dat je foto gebruikt wordt en verandert de "case" van diefstal naar wanbetaling.
        Aan een dief stuur je toch ook geen factuur?
        das een juiste stelling.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #34
          Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

          Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
          Wat me wel opvalt is dat er totnutoe vaak verwezen wordt naar Sofam maar nog niemand geweest is die zegt dat hij/zij effectief lid is én al gebruik gemaakt heeft van hun diensten.
          Ik ben wel lid, maar heb inbreuken totnogtoe zelf kunnen regelen via minnelijke schikkingen. En daar ben ik eigenlijk blij om...
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

          Comment


          • #35
            Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

            de vennoot zelf, vooraleer SOFAM is tussengekomen, een voorstel tot dading heeft gedaan aan de tegenpartij zonder het minimum SOFAM tarief toe te passen.

            SOFAM stelt volgens mij dat je als auteur zelf stappen mag ondernemen zolang je de tarieven welke SOFAM hanteert maar toepast
            je mag er niet onder gaan.....maar meer mag

            Comment


            • #36
              Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

              Bedankt voor de reacties

              Het eventueel pas nu lid worden zou geen probleem stellen.

              En zoals parakiet aangeeft, houden zij idd een percentage van het eventueel ingevorderde bedrag in + nog eventuele andere administratieve kosten.
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #37
                Re: Foto (ongevraagd) gebruikt in reclamespot op regionale Tv-zender : wat nu ?

                Oorspronkelijk geplaatst door grijzewolf Bekijk bericht
                de vennoot zelf, vooraleer SOFAM is tussengekomen, een voorstel tot dading heeft gedaan aan de tegenpartij zonder het minimum SOFAM tarief toe te passen.

                SOFAM stelt volgens mij dat je als auteur zelf stappen mag ondernemen zolang je de tarieven welke SOFAM hanteert maar toepast
                je mag er niet onder gaan.....maar meer mag
                indien jij als sofam lid iets ter vergeefs probeert te regelen onder "hun" prijs dan kan sofam beslissen jou niet verder te helpen.. ookal ben je geen lid

                die richtprijzen en schadevergoedingen komen van sofam zelf

                't gaat zelfs verder.

                jij 'moet' hun tarieven toepassen maar zij kunnen ten alle tijden hun acties staken.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment

                Working...
                X