Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

    Ik speel zo wel met wat ideetjes hoor!

    Natuurlijk kan je van zoiets niet je full time broodwinning maken volgens mij.

    Nu nog bezig met het volgen van bedrijfsbeheer.

    Nadien misschien een degelijke webshop proberen op te starten met een eigen koerierdienst die alles aflevert (en de mogelijkheid biedt om eerst te testen/bekijken en dan pas af te rekenen) en met de mogelijkheid om alles ook op locatie te komen testen indien gewenst.
    En voor wie dan echt niet wil testen, of voor kleine onderdelen, kan er natuurlijk ook via de post geleverd worden.

    Maar ja... dat is toekomstmuziek hé.
    Maar er wordt zeker over nagedacht!

    Is daar een degelijke vraag naar volgens jullie?

    Comment


    • #32
      Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

      @ exes : ik vrees zo'n beetje dat dit soort produkten zich niet echt leent om verkocht te worden via een webwinkel. De klanten moeten dan al echt duidelijk weten wat ze willen kopen.
      Als ze kunnen testen zoals je voorstelt, moet je weer een vrij ruime voorraad hebben waar vrij veel kapitaal in steekt.

      Of de interesse er is daar kan ik geen antwoord op geven.

      Comment


      • #33
        Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

        Ik ging hier net dezelfde vraag lanceren, gelukkig bestaat die zoekfunctie hé
        Enfin een winkel in West- of Oostvlaanderen die aanleunt bij konijn en dergelijke is zeker welgekomen vind ik.
        Het is niet echt leuk als je iets wil kopen om direct 260 km te gaan rijden ( heen en terug welteverstaan ).
        Maar goed, er zijn wel enkele fotowinkels hier in de buurt, maar dat zijn meestal action shops en dergelijke.
        Niet dat ik iets tegen die ketens heb, integendeel het personeel is ( hier toch ) vaak heel vriendelijk, lenzen kunnen uitgeprobeerd worden, ze nemen tijd voor een grondige uitleg, maar....
        Die kunnen gewoon niet tippen aan Konijn of Rubens wat de prijs betreft en dat is toch meestal het element wat de doorslag geeft.
        Eénmaal dacht ik geluk te hebben, de lens die ik zocht hadden ze toevallig binnen en wat bleek die stond ook nog eens in promotie.
        Ik content totdat ik op de site van Konijn eens ging piepen, de lens was daar nog eens 200 euro goedkoper
        Daarvoor rijd ik al eens graag naar Turnhout...
        Ik vraag mij echt af, hoe ( en aan wie ) al die mensen hun spullen kwijt geraken
        Grtz

        Comment


        • #34
          Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

          Een winkel à la Konijn in West-Vlaanderen zou de prijzen van dat soort materiaal ten goede komen voor de west-vlaamse consument

          Gelukkig rij ik vrij regelmatig naar my hometown Turnhout, en niet enkel voor konijn

          Comment


          • #35
            Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

            Mediamarkt claimt de goedkoopste te zijn , maar wel in een straal van 30km ... die van oostende en roeselare liggen daar net buiten. :-( zou het daaraan liggen?
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #36
              Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

              Mediamarkt is allesbehalve goedkoop als je eens echt goed de prijzen van serieus materiaal gaat bekijken. Bovendien betrouw ik die lui van Mediamarkt niet zo heel erg (er is hier ergens al een draadje over geweest).
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #37
                Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Bovendien betrouw ik die lui van Mediamarkt niet zo heel erg (er is hier ergens al een draadje over geweest).
                idem hier

                Comment


                • #38
                  Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                  Ik denk maar mee en vraag het mij af...ik woon in veurne en zit met dezelfde miserie
                  En hoe zit het aan de andere kant van W-vlaanderen, in Frankrijk ??
                  Iemand een idee van de prijzen daar?

                  Winkels in Lille of Duinkerke ?
                  Auchan ??
                  Mvg. Renzowoef
                  Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                  Comment


                  • #39
                    Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                    vdb geeft ook laagste prijs en dit ook in een straal van 30km rond eender welke vestiging, incl turnhout, maw omdat ze daar ook een vdb hebben mag je in een andere vestiging aan dezelfde prijs als konijn je toestel daar gaan halen,...

                    alleen zal je geluk moeten hebben met de vakkundige uitleg...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikba Bekijk bericht
                      vdb geeft ook laagste prijs en dit ook in een straal van 30km rond eender welke vestiging, incl turnhout, maw omdat ze daar ook een vdb hebben mag je in een andere vestiging aan dezelfde prijs als konijn je toestel daar gaan halen,...

                      alleen zal je geluk moeten hebben met de vakkundige uitleg...
                      Voor alle duidelijkheid, je bedoelt allicht Vandenborre?
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                        Waarom dan gewoon niet bestellen via tel of internet bij Konijnenberg? Iemand hier ervaring mee? Wat indien er iets fout loopt ....?
                        Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

                        Comment


                        • #42
                          Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                          Hier is wel iets te vinden juist over de grens...

                          de prijzen zijn op deze site ook te vinden bij "photo & vidéo"

                          Goedkoper? Service?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door zorro123 Bekijk bericht
                            Waarom dan gewoon niet bestellen via tel of internet bij Konijnenberg? Iemand hier ervaring mee? Wat indien er iets fout loopt ....?
                            Heb ik gedaan voor mijn soligor tussenringenset, besteld via internet, vooraf moeten betalen, en 3 dagen na het krijgen van mijn bevesteging van betaling stond de postbode er mee voor de deur

                            Oorspronkelijk geplaatst door Petou Bekijk bericht
                            Hier is wel iets te vinden juist over de grens...

                            de prijzen zijn op deze site ook te vinden bij "photo & vidéo"

                            Goedkoper? Service?
                            Ook geen oplossing, als ik de prijzen bekijk, zijn ze duurder dan bij konijn
                            Mvg. Renzowoef
                            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                            Comment


                            • #44
                              Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                              Alles wat bij vandenborre ligt krijg je voor dezelfde prijs als bij konijnenberg, ook in west-vlaanderen (Roeselare)! (Zelf vastgesteld met pana fz8) Het enige wat ik deed was zeggen dat in Turnhout de prijs 283.69 was en dus gaven ze het aan dezelfde prijs plus de verzendingskosten die konijnenberg anders ook zou rekenen (299 euro).

                              Binnen de maand na aankoop ging de prijs bij konijnenberg naar beneden, dus ikke naar vandenborre voor een terugbetaling.... Geen probleem... net een terugbetalingsbon gekregen van 45.82 euro.

                              Mij hoor je dus voorlopig niet klagen over VDB.

                              De prijs bij konijnenberg is nu nog een keer gezakt met 10 euro... dus probeer ik het nog een keer bij VDB :-)

                              Prijsverloop: begonnen bij 349 euro, gekocht voor 299 euro, terugbetalingsbon van 45.82 euro maakt dat ik mijn toestel heb voor 253.18euro! (voorlopig want ik probeer er nog 10 euro van af te krijgen.)

                              Comment


                              • #45
                                Re: Winkel à la Konijn in West-Vlaanderen?

                                Ik wil mijn oude draadje toch nog even heropstarten...

                                ondanks de moeilijke tijden blijf ik me toch afvragen of een fotospeciaalzaak in West-Vlaanderen leefbaar is. Aan de prijs van konijn en co geraak je nooit als kleine beginner, bovendien moet je een grote omzet draaien met dergelijke kleine winstmarges....

                                de vraag is en blijft: is er vraag naar een mini-konijn in west-vlaanderen. Met alle respect voor action shops en dergelijke, maar een speciaalzaak is voor mij niet tv's, stereo's, printers, computers, fototoestellen, broodroosters enz...

                                Dus als er een winkel komt met goede service en betaalbare prijzen, ga je er dan heen?

                                Comment

                                Working...
                                X