Originally posted by maturin
Maar is het eigenlijk niet zo,zit ik me net af te vragen, dat je dan wel over hetzelfde toestel moet beschikken als degene waar de exif van geplaast is? Zullen zeg jouw 10D en mijn S404 niet een heel ander resultaat geven zelfs als we exact dezelfde instellingen zouden gebruiken?
Maar is het eigenlijk niet zo,zit ik me net af te vragen, dat je dan wel over hetzelfde toestel moet beschikken als degene waar de exif van geplaast is? Zullen zeg jouw 10D en mijn S404 niet een heel ander resultaat geven zelfs als we exact dezelfde instellingen zouden gebruiken?
Originally posted by Pieter G.
Phille, ik deel je standpunt helemaal (zoals je weet
). Of je oproep veel gaat veranderen, weet ik niet, maar ik blijf in elk geval de exif in mijn kadertjes zetten. Als de foto in bijzondere of moeilijke omstandigheden genomen is, dan lijkt een korte beschrijving mij zeker nuttig. Helaas moeten we dat bij heel wat geposte foto's missen.
En wat het emotionele aspect betreft, tja, je kan wel aanvoelen hoe je het best/liefst een beeld vastlegt, maar je zal de techniek, de cijfertjes, moeten beheersen om de foto te kunnen vastleggen zoals je het je ingebeeld hebt. Ik denk niet dat het ene het andere in de weg staat, dus posten die exif, zou ik zeggen.
Phille, ik deel je standpunt helemaal (zoals je weet

En wat het emotionele aspect betreft, tja, je kan wel aanvoelen hoe je het best/liefst een beeld vastlegt, maar je zal de techniek, de cijfertjes, moeten beheersen om de foto te kunnen vastleggen zoals je het je ingebeeld hebt. Ik denk niet dat het ene het andere in de weg staat, dus posten die exif, zou ik zeggen.

Verder snap ik niet zo goed waar deze discussie nu over gaat omdat er zeker een "markt" is voor de oproep van Phille, er komt ook niet voor niets een forum tips and tricks. Wat Jacques zegt is echter net zo belangrijk en gelukkig is er voor beide en nog vele andere meningen plaats op BD.
Comment