Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: Goede TFT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gezocht: Goede TFT

    Verplaatst naar geschikter forum . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: Gezocht: Goede TFT

      Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
      •Contrast: +/- 3000:1
      dure eizos claimen 700:1 a 1000:1 te halen en dat voor >1000 euro!
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Gezocht: Goede TFT

        Recent heb ik een Dell 2407wfp (rev A04 met HN208L6 panel) op de kop kunnen tikken via Qsix. De prijs was iets van 660 euro verzending naar Belgie inbegrepen... Voor mij was de doorslaggevende factor dat zo goed als elke widescreen 22" een TN panel heeft, die over het algemeen minder goed geschikt zijn voor fotobewerking, de Dell heeft daarentegen een PVA panel, en het feit dat je dan onmiddellijk 1920x1200 hebt van resolutie.

        Op een andere PC heb ik nog altijd een Eizo L768 staan, en voor fotobewerking zou ik die nog altijd opnieuw kiezen, of misschien een recentere Eizo.

        Samsung heeft over het algemeen monitoren met goede resultaten, zefs al gaat het om TN panels. Ik haat echter de streken, waar tussen haakjes veel fabrikanten zich schuldig aan maken, namelijk dat je verschillende panels van verschillende fabrikanten kan aantreffen in hetzelfde monitortype. Bvb in de Samsung 226BW kunnen er panels van niet minder dan drie verschillende fabrikanten aangetroffen worden (in volgorde van stijgende kwaliteit: Chimei, AU Optronics en Samsung zelfs). Het is dan schandalig dat je het extra geld uitgeeft voor een Samsung en een panel krijgt die je evengoed in een Yusmart had kunnen krijgen... Vroeger kon je zoiets in veel gevallen nog uit het serienummer afleiden, nadien via een stickertje achter op het scherm, nog later enkel via een hidden menu, en Samsung heeft ondertussen de mogelijkheid beperkt tot het open schroeven van het scherm....

        (BTW: de 2407fpw van Dell kan een HN208L6 of een HN213 bevatten, de HN208L6 is schijnbaar de betere)

        Voor mij is een dergelijke "panel lotery" zoals het algemeen op internet genoemd wordt, schandalig en eigenlijk misdadig, aangezien de officiele reviewers meestal een "goeie" versie krijgen, die je als klant niet gegarandeerd bent van ook te krijgen.

        Bij mijn weten maakt Eizo zich daar niet schuldig aan, maar dat betaal je dan ook weer...

        Ik zie dat je ondertussen een Samsung 215TW gekocht hebt, en dat lijkt me ook wel een goede keuze. De prijs is natuurlijk wel gemakkelijk 100 euro hoger dan een 22" Samsung met TN panel, maar je krijgt waar voor je geld. Veel succes en plezier ermee, en hopelijk heeft iemand nog iets aan mijn epistel hierboven.
        Last edited by spacemanbow; 19 augustus 2007, 17:24.

        Comment

        Working...
        X