Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

    Ik heb de demo van tictacphoto bekeken en volgens mij kan je hier enkel maar onderaan de pagina tekst zetten. Weet er iemand of je bij tictacphoto ook tekst in het midden of bovenaan de pagina kan zetten ?
    Alvorens deze software te downloaden zou ik dit graag weten. Ik ben namelijk van plan om in m'n (toekomstig) fotoboek ook tekst te zetten, maar dan niet onderaan de pagina

    ... Na wat verder rondsnuffelen heb ik gezien dat het wel kan, dus probleem opgelost
    Last edited by kdm; 15 september 2007, 17:48. Reden: Antwoord ondertussen gevonden :)

    Comment


    • #17
      Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

      Wij hebben er een laten drukken bij www.fotolaboclub.be en zijn er tevreden over. Hebben wel niet de voorbeeldbladen gebruik die ze aanbieden, maar telkens een blad samengesteld in photoshop en dan als volledig blad (1 foto) in het boek gezet.
      canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
      mijn fotosite

      Comment


      • #18
        Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

        Hier is al eerder een draadje over geschreven (en hoe!). Dus ik zou die eens lezen.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #19
          Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

          Volgens mij is de kwaliteit praktisch overal hetzelfde, ik zelf ga altijd naar www.fotoalbum.be omdat ik dan mijn gemaakte fotoalbums ook nog online krijg en direct kan doorsturen naar mijn vrienden.

          Comment


          • #20
            Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

            [QUOTE=vdbrugca;1501183]heeft iemand ervaring met een afgedrukt digitaal fotoboek?
            QUOTE]

            Ikzelf heb een fotoboek laten maken bij Albelli. De resultaten waren heel bevredigend, en ook de gebruiksvriendelijkheid van het programma was een pluspunt

            Voordelen

            - gebruiksvriendelijk
            - heel veel mogelijkheden
            - correcte levertijd
            - goede helpdesk
            - mooie, getrouwe kleuren

            nadelen
            - niet de goedkoopste (maar zeker ook niet de duurste)

            een volledige review vind je hier : http://modelfotograaf.blogspot.com/2...otoboeken.html

            Comment


            • #21
              Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

              Oorspronkelijk geplaatst door mietie Bekijk bericht
              Ik heb een fotoalbum gemaakt bij www.blurb.com. Prachtig resultaat!!! Ik heb de grootste versie met harde kaft en omslag.

              Miet
              Ik ook, verschillende al.
              En ik ben zeer tevreden. Eventuele uitvoeringsmankementen worden - na toezending van foto's er van - prompt en zonder verdere moeizame discussie probleemloos vervangen.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #22
                Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                Vroeger maakte ik regelmatig een album bij albelli/albumprinter, maar eenmaal (van de 5 boeken in totaal) vond ik de kleuren serieus tegenvallen, sindsdien niets meer besteld daar.
                Ondertussen heb ik enkel nog bij profotonet.nl twee boeken besteld en daar vind ik het echt mooi dat je de pagina's volledig kan openvouwen. Ideaal om foto's over 2 pagina's te plaatsen. Over de kwaliteit ben ik ook zeer tevreden, maar je betaald er wel ook wat meer voor dan Albelli.
                De software van profotonet is ook iets minder gebruiksvriendelijk, maar dat kan ondertussen al anders zijn, want het is nu toch al bijna een jaartje geleden dat ik nog iets besteld heb...

                Update: ik zie nu pas dat deze thread al van 2007 is... Aangezien ik niet onmiddellijk vind hoe ik mijn bericht kan verwijderen, laat ik het maar staan voor mocht er iemand een boodschap aan hebben...

                Comment


                • #23
                  Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                  Om de layout zelf in de hand te houden, ontwerp ik zelf mijn blz in PS 300x300 mm op 300 dpi.
                  Dan kan je vrij 'spelen' in grootte, vol formaat enz.
                  Ik heb er enkele gemaakt in 'glamour' reeks van Spector en die bevallen mij 100 % qua kleur en scherpte.
                  Levertijd duurt even tot één week, het is niet goedkoop maar de kwaliteit en presentatie van het boek zijn wel degelijk te noemen.
                  Ik heb voorbeelden gezien met echt fotopapier: die zijn gewoon schitterend.

                  Roland

                  Comment


                  • #24
                    Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                    Aangezien dit draadje weer leven kreeg .....
                    Zopas een hardcover 30x30 fotoboek binnengekregen van de Aldi fotoservice, met CEWE , en het ziet er keurig uit.(42 pag.à 48 € thuisgeleverd) goedkoop zeg ik daartegen.
                    Alle foto's kan je aanpassen tot paginagroot, of ook uw eigen foto's als achtergrond.
                    Met foto op de hardcover in eigen keuzestijl.
                    Nu is er een nieuwe bestelling weg, liggend 21x30 hardcover, deze keer op echt fotopapier om het verschil te zien ..
                    Imac en Canon... de max

                    Comment


                    • #25
                      Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                      Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
                      Aangezien dit draadje weer leven kreeg .....
                      Zopas een hardcover 30x30 fotoboek binnengekregen van de Aldi fotoservice, met CEWE , en het ziet er keurig uit.(42 pag.à 48 € thuisgeleverd) goedkoop zeg ik daartegen.
                      Alle foto's kan je aanpassen tot paginagroot, of ook uw eigen foto's als achtergrond.
                      Met foto op de hardcover in eigen keuzestijl.
                      Nu is er een nieuwe bestelling weg, liggend 21x30 hardcover, deze keer op echt fotopapier om het verschil te zien ..
                      Nah...
                      Aldi is alleen voor Windows.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #26
                        Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                        Ik heb recent 2 boeken laten maken bij:
                        www.profotonet.nl en www.fotobuch.de

                        profotonet op fotopapier en ligt volkomen vlak als je het open legt (voor foto's over 2 pagina's is dat ideaal)
                        Is wel ongeveer 50% duurder dan fotobuch
                        Fotobuch bevalt me ook prima; software is wel in het Duits, dus als je geen Duits kent....
                        Voor de "vakantiefoto's" gebruik in Fotobuch
                        Voor mijn "portfolio" of professioneel werk gebruik in profotonet

                        Ik heb profotonet geprobeerd omdat dat in 2 tests als beste uit de bus kwam en fotobuch omdat ik daar verschillende resultaten van gezien had.

                        De werkwijze is bij allebei vrij gemakkelijk. Bij fotobuch wel wat meer mogelijkheden.
                        In ieder geval leveren ze allebei pracht kwaliteit (en vrij snel; ongeveer 7 werkdagen)

                        groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                          Ik heb recent 2 boeken laten maken bij:
                          www.profotonet.nl en www.fotobuch.de

                          profotonet op fotopapier en ligt volkomen vlak als je het open legt (voor foto's over 2 pagina's is dat ideaal)
                          Is wel ongeveer 50% duurder dan fotobuch
                          Fotobuch bevalt me ook prima; software is wel in het Duits, dus als je geen Duits kent....
                          Voor de "vakantiefoto's" gebruik in Fotobuch
                          Voor mijn "portfolio" of professioneel werk gebruik in profotonet

                          Ik heb profotonet geprobeerd omdat dat in 2 tests als beste uit de bus kwam en fotobuch omdat ik daar verschillende resultaten van gezien had.

                          De werkwijze is bij allebei vrij gemakkelijk. Bij fotobuch wel wat meer mogelijkheden.
                          In ieder geval leveren ze allebei pracht kwaliteit (en vrij snel; ongeveer 7 werkdagen)

                          groeten, Bert
                          weet je of een particulier ook deze kan bestellen :

                          http://www.profotonet.nl/content.asp?path=z792a9mm

                          ?
                          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                          Comment


                          • #28
                            Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                            Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                            weet je of een particulier ook deze kan bestellen :

                            http://www.profotonet.nl/content.asp?path=z792a9mm

                            ?

                            Hey Stroedel,

                            heb ik zelf nog niet naar gekeken dus ik weet het niet.

                            Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                              Hallo Stroedel,

                              ik heb juist even gekeken (ik denk dat inloggen op "pro" alleen kan als je al ooit iets besteld hebt)
                              De minimale prijs voor een 30 x 30, 30 pagina's is 175 euro exclusief btw. en dan 8 euro extra per 2 pagina's.
                              Dat is nogal

                              Groeten, Bert
                              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                              www.bertofotografie.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: digitaal fotoboek maken en laten afdrukken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Selamat Bekijk bericht
                                Hello,
                                kijk ook naar : HEMA



                                Zeer schoon resultaat, echte kleuren, veel mogelijkheden.
                                groetjes
                                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                                ik heb al mooie dingen laten ontwikkelen via www.extrafilm.be.


                                Helemaal niet mee eens. Deze fotoalbums zijn mss wel goed voor amateurs, maar niet voor serieuze en prof fotografen. Ik heb bij beiden ooit fotoalbum gemaakt en was helemaal niet tevreden over de kwaliteit ervan. Bovendien zijn ze niet downloadbaar op Mac.

                                Comment

                                Working...
                                X