Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model bied fotoshoots aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Model bied fotoshoots aan

    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Je bent trouwens ook nog vergeten dat de modellen meestal voor de nodige kleding
    denk je dat ik daar in mijn blootje sta ???

    enfin ik snap je wel. Maar ik denk dat heel weinig modellen enkel en alleen voor een shoot bepaalde kleding kopen.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #32
      Re: Model bied fotoshoots aan

      Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
      Bekijk het zo : een model dat betaald moet worden zonder faktuur --> zwartwerken
      Als je dan een CD geeft, zijn dit eigenlijk "voordelen in natura"... Ook op de belastingsaangifte ?

      Nee, alle gekheid op een stokje... voor wat, hoort wat, maar als ik modellensites bekijk, zijn het slechts enkele modellen die menen vergoed te moeten worden. Meestal zijn het mensen die menen "the look" te hebben, of die ergens, naar aanleiding van één of ander evenement in de kijker gekomen zijn, en menen dit te moeten exploiteren.

      Annouck heeft inmiddels al beslist nog even op TFCD basis te willen werken...
      ik heb besloten voorlopig dan nog even verder te werken op tfcd basis, dat ik dan meer ervaring kan opdoen
      en daarna zal ze bij fotografen terecht moeten die haar willen betalen. Het zal dan meestal gaan om ietwat professionele fotografen, die een contract en onkostennota zullen maken, zodat de inkomsten die het model verkrijgt, voor hen als onkosten op de belastingsaangifte kan verschijnen.

      M.i. moet men modelleerwerk, wanneer men het niet professioneel doet, net zo zeer als fotografie, gewoon als een hobby kunnen beschouwen. Samen, model en fotograaf (en visagiste desgevallend), streef je er naar een peuke foto, die mag gezien worden, te presenteren. Ergens lijkt me dat, in de huidige samenleving, voor velen, echter te nobel als perspectief...

      Uiteindelijk kan men Annouck niet kwalijk nemen "te vragen"... Als iemand bereid is "te geven", is het voor haar "extra" winst.

      Comment


      • #33
        Re: Model bied fotoshoots aan

        en daarna zal ze bij fotografen terecht moeten die haar willen betalen.
        Ik had altijd gedacht dat modellen zouden betaald worden door reclamebureaus, magazines,... organisaties die ook een direct (financieel) voordeel kunnen halen uit dat model, niet door fotografen. Ik beschouw fotografen — al dan niet professionelen — en modellen eigenlijk meer als in 't zelfde schuitje. En die moeten elkaar vooruit helpen.

        Allez, op de een of andere manier lijkt het me logisch dat er altijd een derde partij de rekening (van zowel fotograaf als model) betaalt.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #34
          Re: Model bied fotoshoots aan

          The big problem here is that if you go to one of the above mentioned sites and say 'I'm looking for shoots' but you already have a very weak portfolio, then you're not going to attract the photographers that can offer more than just mediocre or poor work.

          Everyone needs a chance or some luck to get a chance with one of the better photographers out there, but they're all busy, or see a weak portfolio and don't glance twice. It's a vicious circle really.

          Directly opening with.. 'i'll pose for money' will directly turn any decent photographer away.

          Presentation and approach are vital to self promotion, if you want to take modelling seriously you need planning. Look where would be a good place to get experience, look to who could help you. Joining those forums could help a lot.

          There is still a lot to be said for paying someone to give you a boost. Every hobby needs and investment, modelling the same. Time, effort and money.

          The arguments are never-ending that a good amateur will offer as good or better results than a professional. Good amateurs have high standards and are busy too. Once again, they wouldn't give you a 2nd glance with a portfolio like that or attitude of 'pay me to pose'

          good luck.

          Comment


          • #35
            Re: Model bied fotoshoots aan

            arghhh, een 'ik poseer voor geld'-topic

            Je gaat toch eerst een mooie portfolio in handen moeten hebben eer je daar aan kan beginnen hoor.

            en zoals Trebs zegt.... Je zou zeer dankbaar moeten zijn dat bepaalde getalenteerde amateurfotografen je gratis willen shooten !!!


            ik merk meer en meer dat er "profs" zijn die veel slechte foto's maken terwijl er veel "amateurs" zijn die een fantastisch portfolio hebben.

            Comment


            • #36
              Re: Model bied fotoshoots aan

              Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
              Hallo

              Ik ben Annouck, Ik bied schoots aan op tfcd basis, glamour;fashion en portret,

              Foto's van mij kan u vinden op



              Met vriendelijke groeten
              Annouck
              Misschien stel je het wat te makkelijk voor?
              Kijk eens op mijn website naar de "Gids voor het beginnend model" (http://www.chronax.be/nuttig.html). Daar vind je alvast een paar tips die je wat meer perspectief kunnen geven. En als je niet te ver uit de buurt woont (Mechelen) mag je eens afkomen. Niet direct om de studio in te trekken, maar eerst om even te praten en om een paar portfolio's door te nemen. Of kijk eens op de site van een van mijn topmodellen (http://www.sevillana.be). Dan weet je wat échte foto's zijn. Wil je dan toch verder, dan gun ik je wel enkele uurtjes voor de cameralens, desnoods zelfs tegen TFP of TFCD.

              Uit je foto's blijkt ook dat je nog aan je uiterlijk moet werken en dus ook wat kritiek moet kunnen verdragen. Hoeveel ervaring met visagistes heb je? Wat is je achtergrond en ervaring? Wat heb je al gedaan om je te lanceren? Deze en nog een honderdtal andere vragen mag je van me verwachten als je zou besluiten je opwachting te komen maken.

              Het is zoals Trebs - een van onze beste fotografen - hierboven zegt: beginnende modellen mogen al blij zijn dat ze een goede amateur of prof vinden, laat staan dat ze betaling zouden vragen. Een kwalitatief goede portfolio kost al gauw zo'n 2500€ om samen te stellen, en bandwerk kan je al hebben vanaf 150€. Je mag heel dankbaar zijn als een betere fotograaf daar dus zijn dure tijd en materiaal wil in steken. Als ik een model betaal (alleen bij lopende opdrachten), verwacht ik professionaliteit, ervaring en vooral rendement. Ik denk niet dat je die voorlopig te bieden hebt. Maar als je het écht meent, laat dan maar iets horen. Iedereen is bij nul begonnen, ook degenen die nu aan de top staan.

              En o ja, zonder contract, model release en toestemming van je ouders zet je geen voet in de studio. Zo gaat dat nu eenmaal.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #37
                Re: Model bied fotoshoots aan

                toestemming van mijn ouders heb ik niet meer nodig hoor
                Ben er ondertussen 20

                Comment


                • #38
                  Re: Model bied fotoshoots aan

                  mijn topmodellen (http://www.sevillana.be).
                  Heb haar wel al eens ontmoet maar kende de link nog niet, knap werk.

                  Denk dat Fullator het in het algemeen bedoelde met "toestemming van de ouders", niet enkel voor jouw situatie.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #39
                    Re: Model bied fotoshoots aan

                    Een verstandige reactie van Fullator, die aankomende modellen even met bijde benen op de grond zet. Overigens ben ik niet zo onder de indruk van het talent van Annouck.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Model bied fotoshoots aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Een verstandige reactie van Fullator, die aankomende modellen even met beide benen op de grond zet. Overigens ben ik niet zo onder de indruk van het talent van Annouck.
                      Sorry kon het me niet laten

                      En met het tweede deel uit je stelling ga ik volledig akkoord. Ik vond het hele topic trouwens nogal arrogant overkomen. Net of het is een supermodel dat hier plots BD 'vereert' met een bezoekje en waarvoor alle fotografen in katzwijm dienen te vallen bij het aanschouwen van haar verschijning.
                      En de foto´s genomen door de pro vind ik ook maar zo/zo, als je dan sommige amateurs in mensen/modellen aan het werk ziet!
                      http://blackletterday.wordpress.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Model bied fotoshoots aan

                        beetje gefrustreerd beste mensen?
                        Het was maar een aanbod als je het niks vind, kan je beter zwijgen

                        Comment


                        • #42
                          Re: Model bied fotoshoots aan

                          Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
                          beetje gefrustreerd beste mensen?
                          Het was maar een aanbod als je het niks vind, kan je beter zwijgen
                          Dat kun je misschien verwachten op een koopjessite, maar niet op een forum hé
                          Canon 350D
                          Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Model bied fotoshoots aan

                            ja je hebt gelijk

                            maar een aanbod betekent niet dat je er op in MOET gaan he,
                            het is op tfcd basis, dus men zou er zelf ook alleen maar voordeel bij hebben

                            Comment


                            • #44
                              Re: Model bied fotoshoots aan

                              HIER eens kijken, mensjes

                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment


                              • #45
                                Re: Model bied fotoshoots aan

                                Oorspronkelijk geplaatst door annouck Bekijk bericht
                                ja je hebt gelijk

                                maar een aanbod betekent niet dat je er op in MOET gaan he,
                                het is op tfcd basis, dus men zou er zelf ook alleen maar voordeel bij hebben
                                Jaja, maar je hebt je originele topic aangepast. Op zich niets mis mee, maar dat geeft een heel ander (negatiever) beeld over de reacties die je kreeg.

                                Het is zeker verstandig om de TFCD-route te nemen. Op die manier zal je wel wat meer fotoshoots aangeboden krijgen. Alleszins heb je lessen getrokken uit de commentaren | tips | opmerkingen en kritieken. "Kus van de juf en een bank vooruit ! " zou mijn grootmoeder-zaliger zeggen.

                                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                                HIER eens kijken, mensjes

                                mm
                                Tja, dat annouck geen oerlelijk ding is was al wel bekend, maar daar ging het hier niet over. Zoals ik al zei : ze heeft lessen geleerd en blijkbaar heeft dit resultaat opgeleverd.

                                Mvg,
                                TravelToy.
                                www.christian-bailleul.be | Blog

                                Comment

                                Working...
                                X