Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

On-off

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: On-off

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Een lithium-ion akku mag je telkens bijladen, die kan er eigenlijk niet zo goed tegen dat je ze te ver ontlaadt. Met een nikkel-Cadmium of nikkel-metaalhydride is het net andersom, maar die kunnen er tegenwoordig wel beter tegen dat je ze bijlaadt zonder ze volledig te ontladen (af en toe moet je ze wel eens leeg maken).
    mijn oplader ontlaadt eerst alvorens hij begint met opladen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: On-off

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Wel bij vertrek staat ie direct "on".
      Ben ik klaar met fotograferen > Off.
      Zo doe ik het ook

      Comment


      • #18
        Re: On-off

        Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
        het kan dus ( bij nikon ) geen kwaad om het toestel tijdens een fotowandeling op te laten staan.
        De camera schakelt zich na korte tijd vrijwel helemaal uit. Volgens mij is aanlaten gedurende een dag foto's maken beter als iedere keer uit. Voor de schakelaar en de electronica. De meeste dingen gaan kapot als ze uit zijn.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: On-off

          Bij mij staat hij ook van het vertrek tot het einde op On waarbij hij na 3 min niet-gebruik uitschakelt.

          Wat off-topic: de schakelaar vergeten af te zetten kan ook wel eens ongewenst gevolgen hebben. Zo heb ik mijn fototas eens bij het kamperen aan mijn voeteinde gelegd wegens plaatsgebrek. Blijkbaar was ik de camera vergeten af te zetten want mijn vriendin is toen wakker geworden van het geluid van de sluiter. De camera stond aan en ik lag er met mijn voeten tegen -> resultaat: meer dan 100 zwarte foto's .

          Jorgen
          Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

          Comment

          Working...
          X