Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Magazine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BD Magazine

    wat, buiten pagina's vol reclame, en kilo's papierverbuik
    zou zo'n magazine als meerwaarde hebben?

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #17
      Re: BD Magazine

      Zo'n online magazine (pdf) is altijd leuk en handig. Maar ik vrees dat het werkt dat je er insteekt er niet voldoende uithaalt.

      Daarom zou ik meer opteren voor een uitbreiding/vernieuwing/verbetering van de nu bestaande artikels, nieuws en besprekingen systeem. Je zou regelmatig interviews kunnen afnemen, nieuwe producten/technieken bespreken. Alles wat er dus in zo'n magazine zou komen zou dan op die manier kunnen uitgebracht worden.
      De artikels moeten nog altijd geschreven en samengesteld worden, maar de sleur van een magazine valt weg. Maar toch zou je op deze manier een grote informatie bron kunnen maken naast het forum.
      Je zou daarvoor ook kunnen werken met een soort van inzend systeem zodat iedereen zijn bijdrage kan leveren zodat het niet altijd op de zelfde personen hun schouders terecht komt.
      ... see the ART not the TOOL ...

      Comment


      • #18
        Re: BD Magazine

        my point, inv

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #19
          Re: BD Magazine

          Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
          Zo'n online magazine (pdf) is altijd leuk en handig. Maar ik vrees dat het werkt dat je er insteekt er niet voldoende uithaalt.

          Daarom zou ik meer opteren voor een uitbreiding/vernieuwing/verbetering van de nu bestaande artikels, nieuws en besprekingen systeem. Je zou regelmatig interviews kunnen afnemen, nieuwe producten/technieken bespreken. Alles wat er dus in zo'n magazine zou komen zou dan op die manier kunnen uitgebracht worden.
          De artikels moeten nog altijd geschreven en samengesteld worden, maar de sleur van een magazine valt weg. Maar toch zou je op deze manier een grote informatie bron kunnen maken naast het forum.
          Je zou daarvoor ook kunnen werken met een soort van inzend systeem zodat iedereen zijn bijdrage kan leveren zodat het niet altijd op de zelfde personen hun schouders terecht komt.
          Ook interessant.
          Ipv van een pdf zou je dan vb een nieuwsbrief kunnen maken waar maandelijks interessante zaken aan het voetlicht worden gebracht.
          Veel van deze zaken zouden al op BD aanwezig zijn.
          Een aantal andere dienen explicit bijgemaakt.

          Zo'n nieuwsbrief is layoutmatig ook heel wat minder werk dan een online magazine want bij deze laatste komt normaal het nodige dtp werk bij kijken.
          Bij een nieuwsbrief volstaat een basis layout en korte artikels met een link nr meer info.

          Topics van deze nieuwsbrief kunnen zijn ( in willekeurige volgorde).

          * interessante threads op het forum
          * interessante nieuwtjes
          * resultaten van de maandelijkse poll (gemakkelijk op te zetten)
          * winnaars van de maandelijks challenge
          * interessante artikels
          * nieuwste software en hardware
          Last edited by PSG; 16 juli 2007, 19:06.

          Comment


          • #20
            Re: BD Magazine

            Ik ben ook wel voor een uitbreiding/ nieuwsbrief.

            We kunnen in een nieuwsbrief elke maand een paar forumleden in het zonnetje zetten met een interview en foto's van de fotograaf in kwestie.

            Op deze manier denk ik dat mensen ook een beter beeld krijgen over andere soorten fotografie dan dat ze zelf doen.

            Misschien dat mensen ineens zin krijgen om een ander soort fotografie bij te doen door het zien en lezen van een artikel.

            De nieuwsbrief kan eventueel ook in pdf formaat.

            Comment


            • #21
              Re: BD Magazine

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              wat, buiten pagina's vol reclame, en kilo's papierverbuik
              zou zo'n magazine als meerwaarde hebben?

              mm
              idd, zo denk ik het ook. Bovendien verwaterd zoiets nogal makkelijk.

              Ik denk dat je dan beter werk kunt maken van goede online tutorials. eens die gemaakt zijn blijven die altijd beschikbaar. Lijkt me een veel nuttiger aanvulling.
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #22
                Re: BD Magazine

                Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                Ik ben ook wel voor een uitbreiding/ nieuwsbrief.

                We kunnen in een nieuwsbrief elke maand een paar forumleden in het zonnetje zetten met een interview en foto's van de fotograaf in kwestie.

                Op deze manier denk ik dat mensen ook een beter beeld krijgen over andere soorten fotografie dan dat ze zelf doen.

                Misschien dat mensen ineens zin krijgen om een ander soort fotografie bij te doen door het zien en lezen van een artikel.

                De nieuwsbrief kan eventueel ook in pdf formaat.
                Inderdaad, lijkt me een mooi initiatief. Magazine is misschien wat te groots, maar nieuwsbrief moet kunnen lijkt me. Zo krijg je een overzicht van gepubliceerde zaken, waar je zelf nog niet toe gekomen was...

                Wil best meewerken... Geef maar een seintje als het zover is!
                Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

                Comment


                • #23
                  Re: BD Magazine

                  persoonlijk snap ik het nut niet van een bd magazine. Wat zou er in staan dat niet op het forum te lezen/bekijken valt? Ik heb mijn handen al vol om zoveel mogelijk gezien en gelezen te hebben op't forum, dat ik niet zou weten wanneer dat magazine te lezen. Voor mij zou het geen toegevoegde waarde betekenen, en zou ik de centen liever geinvesteerd zien in het verbeteren van ons dierbare forum. Het magazine zou daarenboven de bedoeling van BD overstijgen, want het is éénrichtigsverkeer...

                  Ook praktisch lijkt het mij onhaalbaar om bij regelmaat zoiets uit te geven, niet alleen qua inhoud, maar ook qua budgetten en workload mbt tot organisatie, vormgeving, etc...
                  Gezien het tempo waarin besprekingen/tips/nieuws online komt, zie ik niet hoe je een maandelijkse of trimestriele (of hoe zegt men dat ) uitgave gevuld krijgt. Trouwens, als't aan mij ligt klik ik liever eens her en der op het forum ipv in een onhandige pdf te scrollen en te zoomen dat het een lieve lust is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: BD Magazine

                    ik volg yowan-kenobi volledig.

                    Comment


                    • #25
                      Re: BD Magazine

                      Liever de site verrijkt zien met interessante info van her en der dan een kostelijke papieren uitgave.

                      Er zijn nu op de BD-site rubrieken "nieuws", "besprekingen" en 'tips" waar iedereen kan en mag aan bijdragen.
                      Bekijk de datums van publicatie eens en je ziet dat het (op vrijwillige basis) moeilijk is om het vol te houden.

                      Een maandelijke nieuwsbrief is misschien het overwegen waard, maar met wat ga je dat elke maand vullen ?
                      Als het voor de site al niet lukt, waarom zou het dan wel lukken voor een nieuwsbrief ?
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: BD Magazine

                        Een magazine is een interessant extraatje op het forum ... MAAR !
                        Dit is énorm veel werk, probeer maar eens om de twee maanden een 60-tal pagina's te vullen (een beetje magazine moet meer dan 50 pagina's hebben)
                        Ten eerste moet het interessant blijven, en niet gewoon herhalen wat al honderden keren online te vinden is.

                        Ik maak zelf een auto magazine elke twee maanden, zowel PDF e-Zine als in drukwerk, en er steekt veel te veel tijd in om rendabel te krijgen, en zoals reeds aangehaald, opmaak is belangrijk, dus investeren in InDesign en PhotoShop komt er ook nog bij, zowel in geld and in tijd !

                        Artikels en materiaal op vrijwillige basis loopt altijd goed ... in het begin, maar probeer maar eens voorbij de eerste uitgave te geraken. De eerste is simpel, dan heb je materiaal genoeg om de pagina's te vullen, maar dan komt het pas, de 2e, 3e ... en volgende uitgaves.
                        Daarom heb ik voor tweemaandelijks gekozen, ik moet ook nog slapen af en toe, en overdag gewoon gaan werken zoals de meesten onder ons.

                        Een Magazine ? Heel tof, maar onderschat het zeker niet, zelfs een nieuwsbrief kost tijd en moeite.

                        Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: BD Magazine

                          Ok, dan zien we nog maar een beetje af van het idee, jammer maar mensen hebben wel gelijk dat er veel bij komt kijken. Misschien iets te veel als ik de reacties zo lees.

                          Comment


                          • #28
                            Re: BD Magazine

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Als het voor de site al niet lukt, waarom zou het dan wel lukken voor een nieuwsbrief ?
                            Je kan u ook afvragen waarom het voor de site niet lukt.
                            Persoonlijk vind ik dat de gepubliceerde zaken te weinig reclame krijgen/ in het oog springen. Dit motiveert niet natuurlijk.

                            Een nieuwsbrief zie ik vooral als een verzameling van heel korte stukjes ala 4 zinnen uitleg met een link nr (vooral) al bestaande info.

                            Comment


                            • #29
                              Re: BD Magazine

                              Voor de geinteresseerden om artikelen of tutorials aan te leveren om deze op de BD site te plaatsen. Er is niks mis mee om het editorial team te contacteren als je een idee hebt voor een artikel of hieraan mee wil werken.

                              Indien interesse kan je me via pm contacteren.
                              Last edited by Feb; 17 juli 2007, 22:00. Reden: BD-Site
                              Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                              Mijn foto's
                              Mijn blogje

                              Comment

                              Working...
                              X