Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

    Hahaha, klinkt bekend Ik was afgelopen vrijdag aan de beurt, welliswaar geen politie maar een beetje overijverige beveiliger van een privépand. Ik liep in inmiddels behoorlijk natte kleren door heuphoog onkruid te banjeren op het vrij toegankelijke terrein van een natuurgebiedje. Dat terrein grens echter aan de achtertuin van een bekende pianist, wel gescheiden door een sloot. Toen ik langs die sloot liep kwam er een enigzins louche uitziende vent met een sharpeitje aan de riem kijken wat ik aan het doen was Heb hem even vriendelijk toegegrijnst en hem daarna straal genegeerd. Na een paar minuten liep ie weg..

    Comment


    • #17
      Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wonnie Bekijk bericht
      Ik stond jaaaaren geleden op een vroege zondagmorgen aan de 25L in Brussel. Ik was het veld ingewandeld naar BUB VOR ( luchtvaartbaken ) en probeerde wat foto's te maken van de landende vliegtuigen.
      Komen daar twee rijkswachters te paard aan gehuppeld.
      Twee keer raden wat ze vroegen : Wa stade gij hier te doen ??
      Op den tram te wachten durfde ik niiet zeggen, maar na controle van mijn papieren ( laat uwe pas eens ne kier kijke ) mocht ik toch blijven staan
      Hahahahaaaaa
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

        Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Hou me al eens bezig met nachtfotografie...hiermee bedoel ik dan dit type van foto's zoals hieronder. Ik zoek dan plaatsen waar er zo weinig mogelijk 'lichtvervuiling' is...dus donkere plaatsen. Ben al 2 maal tegengehouden door de politie met de vraag wat ik daar aan het doen ben. Leg dan maar eens uit dat je foto's aan het maken bent ...tijdens de nacht.



        Grt,
        JanMetDePet

        Ja, haha, doet me denken aan een paar maand geleden toe het motocross-circus zijn tenten had opgeslagen in de buurt. Het jaar daarvoor was ik er na valavond geweest en ik was verbaasd door de sfeer in zo'n kunstmatig dorp.
        Dit jaar ging ik eens de VR uitproberen van mijn nieuwe lens, in Z/W en bij het licht van halogeenlampen.
        Geen rijkswachters deze keer maar de bewaking : "wa komde gie ier doen ?"
        "Jamaar, ik woon hier"
        "Wa komde gie ier doen"
        "Foto's nemen"
        "'s nachts ?"
        "ja waarom niet ?"

        Ik moet wel zeggen, op zo'n moment komen een zware body en een dikke lens van pas om je als professioneel eruit te bluffen

        "hoeveel kost da ?"
        "meer dan uw jeep daar"

        En over dat bluffen gesproken, dat doe me dan weer denken aan de begrafenis van Patrick De Spiegelaere van een paar maand geleden, Piet Piryns vertelde dat ze samen op reportage waren geweest en terugkwamen na het nuttigen van enige lekkere wijntjes. Patrick reed.
        Opeens een alcoholcontrole, Patrick met de jeep over de middenberm tot bij de rijkswacht :
        "Patrick De Spiegelaere van Knack, ik moet een alcoholcontrole fotograferen"

        Heel de kerk aan het lachen natuurlijk.
        Maar het werkte wel.

        Het verhaal van de (fake) corbillard en de politiecontrole ga ik voor mezelf houden


        PaulM

        Comment


        • #19
          Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

          Dit is echt leuk te lezen zeg
          http://www.R-Donker.nl Druk lerende.
          Nikon D200 ___Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX ED___Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG macro___Sigma 150mm F/2.8 EX DG APO HSM Macro 1:1__SB800

          Comment


          • #20
            Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

            Jaar of 12 geleden, mijn toenmalige vriendin volgde fotografie aan de gentse academie, Bijloke. Haar eerste opdracht : mensen in de nacht.

            Na wat stappen door Gent, foto of 20 gemaakt, iets gaan drinken in de Charlatan. Een bruine kroeg. Nikon FM2n met Nikkor lens, de duurste camera aangeboden door de opleiding zelf, gekocht via de academie. Het gefoeter van haar stiefvader over de prijs herinner ik me nog. Zij wat proberen fotos te maken, slechts noties van een lichtmeter etc en dus rondkijkend door de zoeker of ze ergens licht genoeg had om een foto te maken binnen. Zij focuste op een 'lege' tafel. Ik om wat drank. Opeens geschreeuw. 2 afrikaanse bomen van mannen aan haar tafeltje en de camera uit haar handen gesleurd. Ik in een 'reflex' ernaartoe.

            Bleek aan dat 'lege' tafeltje in het duister een afrikaan te zitten die wachte op een andere die naar het WC was, dat ze illegaal waren en dachten dat mijn vriendin die fotos zou kunnen doorspelen of misschien wel een agente was. Hen gekalmeerd want de ééne had haar nogal hardhandig de grond in gesmeten omdat ze haar camera niet wou afgeven. De man was over zijn toeren en riep afrikaans, natuurlijk wist ze niet wat hij wou.
            Wel een uur gediscussieerd voor het toestel teruggegeven werd. Eerst hen duidelijk proberen maken dat ze geen foto gemaakt had. Dan van niepce/daguerre tot Ilford alles moeten uitleggen om heb te overtuigen dat de fotos alleen op de filmrol stonden die al uit de camera hing. Uiteindelijk de boel teruggekregen en ik kookte van woede. Haar fotos waren weg. Film natuurlijk overbelicht en stuk. Daarnaast hadden de 7 zatlappen en klutser van een barman aanwezig zich een uur vermaakt en gestookt ipv ons te helpen.

            Nadien gehoord dat nog 3 andere studenten iets gelijkaardigs meemaakten. 1 zelfs zijn camera mogen oprapen, stukgesmeten.

            Een paar jaar geleden, maat van me nodigt me uit op een welkom-fuif van de richting maatschappelijk en psychologie. Georganiseerd door de afstuderende psychologen. Leuke avond, jonge meiden uitgelaten, wij wat fotos maken met een IXUS of iets dergelijks van een meisje. Die wilde met ons op de foto. Maat poseert, zij hangt rond zijn nek en ik trek een foto of 4. Schiet daar opeens een kerel recht en probeert me te slaan en die cam af te nemen, ik duw hem op zijn gat en de DJ smijt de muziek uit, lichten aan en fuif afgelopen. Die kerel nog steeds razend. Enkele profs moesten hem buitensleuren. Bleek dat iemand van de organisatie te zijn die dacht dat wij foto's van hem maakten 'om hem belachelijk te maken'. Dit uit de mond van een afstuderende psycholoog. Nadien de fotos via mail gekregen, zie je op de achtergrond een gast zitten, rechtspringen en afkomen. Gelachen...

            Fotos nemen kan uw gezondheid ernstige schade toebrengen.
            Last edited by VoN_DamN; 14 juli 2007, 18:10.

            Comment


            • #21
              Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

              Oorspronkelijk geplaatst door RenateD Bekijk bericht
              Dit is echt leuk te lezen zeg
              ja he
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                De lol was er van af en ik heb dan maar ostentatief mijn spullen in mijn boevenwagen geladen en hem bedankt om mijn concentratie te breken. En hem mijn visitekaartje gegeven met mijn website adres.
                Haha, schitterende reactie vind ik dat, hopelijk zat die simpele ziel niet veel later je foto's te bewonderen

                Oorspronkelijk geplaatst door RenateD Bekijk bericht
                Dit is echt leuk te lezen zeg
                Inderdaad!
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #23
                  Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

                  @pendragon

                  Misschien in't vervolg, voor ge in't gras duikt, uw BD Fluo-vestje aandoen dan zijn uw intenties metteen verduidelijkt. Nadeel is natuurlijk dat ge waarschijnlijk bepaalde fauna verjaagd.

                  Dit draadje zou al een leuk artikel kunnen zijn voor het BD-Magazine

                  Comment


                  • #24
                    Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

                    Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Nadeel is natuurlijk dat ge waarschijnlijk bepaalde fauna verjaagd.
                    Of nog meer flikken aantrekt !!
                    Meer foto's op mijn website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

                      de flikken zouden beter ook in en rond onze natuurgebieden af en toe eens patrouilleren ipv brave fotograafjes lastig te vallen Vorige zondag maarliefst twee keer het pad gekruisd met motocrossers in de Wellemeersen! Daar komt mijn haar van recht... En dan ook nog eens een man die zijn honden NIET aan de leiband had lopen, en dat in een gebied waar vele dieren hun voeder/broedplaatsen hebben...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

                        Effekes gezocht in rubriek zoeken en ...

                        http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=politie


                        "Vrij"
                        Volgende speelde zich af, vorige week vrijdag in City-2 te Brussel. Nota bene, een thread hierover is nooit aangekomen na submit
                        Op vrijdag 4 februari 2005, stap ik gezwind City-2 binnen en zie een prachtig beeld. Vlug kodakske genomen en gesfotografeerd, als er plots aan mijn schouder wordt getrokken.
                        "Monsieur, vous ne pouvez pas ..." komt er ne plezante van security of group-4 me aanmanen.
                        Ik gebaar de domme en zeg, "comprends pas". In een minimum van tijd wordt ik omringd door 4 gestapo's en kan ik meegaan naar één of ander donker kamerken.
                        Bij de vraag of ze mijn identiteitskaart mogen hebben evenals het filmrolleke (die pipo's kennen blijkbaar nog niet het bestaan van digitale toestellen) antwoord ik beleefd dat ik weiger en dat ik niet weet wat er aan de hand is.
                        Opnieuw geleuter in het Frans dat het verboden is te fotograferen.
                        Ik doe lastig (heel normaal bij mij) en vraag om welke redenen ze mij vasthouden en dat indien nodig, ze best de politie opbellen.
                        Blijkt nu toch ne kl*** Nederlands te kennen en zegt dat er niet mocht gefotografeerd worden.
                        Ik vraag waar dat ergens aangemeld staat en verwijs eveneens naar al die mensen die op de roltrap hun gsm gebruiken en er fotokes mee maken.
                        Ze zwijgen en uiteindelijk vragen ze opnieuw naar de identiteitkaart en naar het toestel. Ik heb halsstarrig geweigerd en stond erop dat politie zou gebeld worden. Na een poos hebben ze me dan maar laten gaan.
                        Verontwaard ben ik doorgestapt. Had ik dan toch niet beter een klacht tegen betrokken firma neergelegd ? of kan dit nu werkelijk allemaal in dit land.
                        Dus vrij ?
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: Natuurfotografen een bedreiging voor de veiligheid en openbare orde?

                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Effekes gezocht in rubriek zoeken en ...

                          http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=politie


                          "Vrij"
                          Volgende speelde zich af, vorige week vrijdag in City-2 te Brussel. Nota bene, een thread hierover is nooit aangekomen na submit
                          Op vrijdag 4 februari 2005, stap ik gezwind City-2 binnen en zie een prachtig beeld. Vlug kodakske genomen en gesfotografeerd, als er plots aan mijn schouder wordt getrokken.
                          "Monsieur, vous ne pouvez pas ..." komt er ne plezante van security of group-4 me aanmanen.
                          Ik gebaar de domme en zeg, "comprends pas". In een minimum van tijd wordt ik omringd door 4 gestapo's en kan ik meegaan naar één of ander donker kamerken.
                          Bij de vraag of ze mijn identiteitskaart mogen hebben evenals het filmrolleke (die pipo's kennen blijkbaar nog niet het bestaan van digitale toestellen) antwoord ik beleefd dat ik weiger en dat ik niet weet wat er aan de hand is.
                          Opnieuw geleuter in het Frans dat het verboden is te fotograferen.
                          Ik doe lastig (heel normaal bij mij) en vraag om welke redenen ze mij vasthouden en dat indien nodig, ze best de politie opbellen.
                          Blijkt nu toch ne kl*** Nederlands te kennen en zegt dat er niet mocht gefotografeerd worden.
                          Ik vraag waar dat ergens aangemeld staat en verwijs eveneens naar al die mensen die op de roltrap hun gsm gebruiken en er fotokes mee maken.
                          Ze zwijgen en uiteindelijk vragen ze opnieuw naar de identiteitkaart en naar het toestel. Ik heb halsstarrig geweigerd en stond erop dat politie zou gebeld worden. Na een poos hebben ze me dan maar laten gaan.
                          Verontwaard ben ik doorgestapt. Had ik dan toch niet beter een klacht tegen betrokken firma neergelegd ? of kan dit nu werkelijk allemaal in dit land.
                          Dus vrij ?
                          En wat was nu dat "prachtig beeld" purlut?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment

                          Working...
                          X