Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

    het is sowieso héél tof, beste ambtenaar,
    dat je je stem laat horen in het topic.
    veel succes met de wedstrijd, en ik ben er
    zeker van dat heel wat hobby-fotografen
    er geen kwaad in zien dat hun foto's voor
    publikatie gebruikt worden (met naamsvermelding).
    beter dat dan enkel en alleen op de harde schijf thuis

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #17
      Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in Beeld"

      Jeff,

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

      Waarschijnlijk is dat allemaal zonder erg
      Inderdaad

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

      Hier volg ik minder, want een handje helpen is " knechtje spelen"
      Ik vind wel dat er een zeker verschil is tussen "vrijwillig een handje helpen" en knechtje spelen.

      Ik begrijp zeker wel ergens uw standpunt. Natuurlijk zijn dit voor ons onbekende zaken, het is dan ook de eerste keer dat wij een fotowedstrijd organiseren.

      We hebben eerst de moeite gedaan om meerdere wedstrijdreglementen te bekijken en deze dan in een voor ons aanneembare vorm gestoken. (Blijkt hieruit dus dat de "300dpi" wel degelijk een klassieker is )
      Het onderdeel van de copyright was in elk reglement anders beschreven. Wij hebben voor deze manier gekozen omdat we dan achteraf zo min mogelijk in de problemen kunnen komen.

      We verplichten natuurlijk ook niemand om mee te doen met de wedstrijd.

      Ik begrijp zeker uw argument Jeff, maar zou toch willen vragen om een poging te wagen in onze wedstrijd, al was het maar om uw goed hart te laten zien

      Bedankt voor de eerlijke reacties

      Mvg
      Roel

      Comment


      • #18
        Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

        Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        ... ik ben er
        zeker van dat heel wat hobby-fotografen
        er geen kwaad in zien dat hun foto's voor
        publikatie gebruikt worden (met naamsvermelding).
        beter dat dan enkel en alleen op de harde schijf thuis
        mm
        Dat is inderdaad ook het opzet van de wedstrijd mm

        Comment


        • #19
          Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

          Dit lijkt toch meer een oproep naar deelnemers dan een aankondiging van een tentoonstelling.
          Daarom dus een kleine verplaatsing van "Waarheen vandaag 3 naar "Algemeen"
          Natuurlijk mag de TS nogmaals een aankondiging voor de tentoonstelling posten in "Waarheen vandaag"

          mod Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #20
            Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

            Hoi allemaal

            Nog snel even een laatste oproep om toch deel te nemen aan onze fotowedstrijd.

            Er zijn niet al te veel inzendingen binnengekomen dus de kansen op winst zijn groot

            Belangrijkste gegevens zijn hieronder terug te vinden!

            (reglement)

            Comment


            • #21
              Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

              Oorspronkelijk geplaatst door Grobbendonk Bekijk bericht
              Het snel aanpassen van het reglement ligt nogal moeilijk omdat zulke zaken via het college ed. dienen te passeren. Jullie zullen dus op het woord van deze vriendelijke ambtenaar moeten vertrouwen
              CBS & GM en die laatste zitten niet elke week gezellig samen
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                CBS & GM en die laatste zitten niet elke week gezellig samen
                Idd. Fotofolio, GM is slechts één keer in de maand.
                Trouwens, een uitgestuurd reglement aanpassen is ook niet echt volgens de regels

                Comment


                • #23
                  Re: Fotowedstrijd "Grobbendonk in beeld"

                  Die "afstand van copyright" had voor mij een stukje genuanceerder gemogen.

                  Nu vind ik het een redelijk goedkope manier om snel (veel) foto's te vergaren, de verantwoordelijkheden bij de fotograaf te laten (ivm portretrechten enzo), maar tegelijk wel rechtenvrij gebruik te maken van de foto's. Meer nog: je wordt eigenaar—ik begrijp dit als een globale afstand van rechten—dus is het niet meer zo duidelijk welke rechten je zelf nog hebt als fotograaf; eigenlijk heb je er geen rechten meer op en kan je dus zelf die foto nergens meer gaan gebruiken.

                  Ik begrijp wel dat het als openbaar bestuur een stukje balanceren is, maar om fotografen te motiveren zou ik eerder spreken over een "licentie" en deze zo nauwkeurig mogelijk omschrijven. Zelfs een onbeperkte, maar niet exclusieve licentie onder voorbehoud van alle andere rechten is een gunstigere en vriendelijkere regeling voor fotografen dan globale afstand.

                  In ieder geval veel succes!
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                  Comment

                  Working...
                  X