Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vingerafdruk op nieuwe 400D!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

    PaulM, je hebt eigenlijk wel gelijk. Misschien heeft mij iemand wel hetzelfde gelapt.
    Probleem is dat ik een slappe druif ben. Ik kan heel slecht "van mijn oren maken" en de mensen merken dat meteen.
    Nog een half uur en dan zouden ze me terugbellen. Hoop ik toch.
    Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

    Comment


    • #17
      Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

      Haha, Leonidas, schitterend.
      Maar zoals PaulM al aangaf, dan zit er iemand anders mee.
      Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

      Comment


      • #18
        Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

        Probleem is dat ik een slappe druif ben.
        LOL . Schitterende uitdrukking!! Moet ik onthouden.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #19
          Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

          Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
          NEEEEE van de spiegel moet je afblijven deze is zeer gevoelig voor aanraken
          Onzin. Je moet er natuurlijk niet op kloppen of krassen, maar de spiegel propermaken kan je gerust zelf doen.
          Blijft natuurlijk dat het niet leuk is om een vingerafdruk te zien op de spiegel van een nieuwe camera, maar zoals hierboven al werd gesuggereerd: veeg hem schoon en ga fotos maken.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #20
            Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

            Je weet natuurlijk niet hoe hard die persoon op de spiegel geduwd heeft...
            Als 't alleen een vingerafdruk is, dan is dat inderdaad snel verwijderd, maar wie weet is er ook iets mechanisch geforceerd Ik zou het toestel zeker omruilen.
            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

            Comment


            • #21
              Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Onzin. Je moet er natuurlijk niet op kloppen of krassen, maar de spiegel propermaken kan je gerust zelf doen.
              Blijft natuurlijk dat het niet leuk is om een vingerafdruk te zien op de spiegel van een nieuwe camera, maar zoals hierboven al werd gesuggereerd: veeg hem schoon en ga fotos maken.
              Helemaal niet mee eens, leg me eens uit hoe je onvrijwillige vingerafdrukken maakt op een spiegel zonder een knoeier te zijn ?
              En wat ga je in het volgend stadium accepteren ? Vinger op de sensorplaat of zo ?
              Het spelletje begint maar meteen te spelen als de garantie afgelopen is natuurlijk.

              No way, goed geld voor een nieuwe camera, in dat laatste geval schiet er tegenwoordig nog niks over. Heeft met vingers op de spiegel geen moer te maken, laat ze maar eens de garantiebepalingen lezen

              Sta op je rechten

              PaulM

              Comment


              • #22
                Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                Miljaar, zoals gevreesd. De doos is geopend, die afdruk kan van mij zijn ... blah blah blah. Ze willen de camera niet terugnemen.

                Ik zoek alvast het adres van testaankoop op.

                Zucht.
                Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

                Comment


                • #23
                  Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                  Als ze zo stroef zijn, dan zou ik inderdaad de raad van Leonidas opvolgen.
                  Probeer het toestel terug te brengen. (als ze niet op de hoogte zijn van de vingervlek op de spiegel, dan zullen ze de inruiling normaal niet weigeren) Als je nadien een nieuw toestel koopt, eis dan wel om het toestel uitgebreid te mogen testen aan de balie!
                  Je kan eventueel aan iemand anders vragen om het toestel terug te brengen als je schrik hebt dat ze je zullen herkennen. 't Is natuurlijk spijtig voor de volgende persoon dat het toestel zal kopen, maar ja, 't is dan maar aan hem om de doos te weigeren als hij ziet dat deze reeds geopend is geweest.
                  Good luck!
                  meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                  Comment


                  • #24
                    Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                    Als de doos niet geopend was, dan zou je die vingerafdruk ook niet kunnen merken.
                    Mooi argument om niks terug te nemen. Mankementen vaststellen bij gebruik betekent altijd dat je de doos geopend hebt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                      Ze zijn intussen natuurlijk wel op de hoogte van die vingerafdruk. Op de herstellingsopdracht (want dat hebben ze meteen opgemaakt) hebben ze ook het serienummer en al.

                      Pff, ben er echt niet goed van eigenlijk.

                      En het is niet alleen die vuile spiegel. Dat vond ik wel het ergste maar ook de batterij klemt. Je krijgt die er nauwelijks uit. Bovendien rammelt het toestel. Wie weet wat er nog allemaal aan scheelt.
                      Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

                      Comment


                      • #26
                        Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                        Herstellingsopdracht?

                        Comment


                        • #27
                          Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Mijn ouders / vrouw* hebben / heeft* me vanmorgen voor mijn verjaardag een 30D gegeven en twee camera's vind ik teveel van het goede.
                          Dan kunnen ze dergelijke teruggebrachte camera's gelijk weggooien, want iedereen wil zijn camera testen en niemand wil een doos die al eens open geweest is.


                          seppuku.

                          Comment


                          • #28
                            Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                            Dan kunnen ze dergelijke teruggebrachte camera's gelijk weggooien, want iedereen wil zijn camera testen en niemand wil een doos die al eens open geweest is.
                            Nee, ik ga ervan uit dat er niet getest is en dat de batterij nog steeds in de aparte verpakking zit. Weggooien hoeft niet, verkopen tegen een lagere prijs kan ook (wat ze overigens bij beschadigde verpakking ook doen).

                            Comment


                            • #29
                              Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                              Oorspronkelijk geplaatst door ensor Bekijk bericht
                              Ze zijn intussen natuurlijk wel op de hoogte van die vingerafdruk. Op de herstellingsopdracht (want dat hebben ze meteen opgemaakt) hebben ze ook het serienummer en al.

                              Pff, ben er echt niet goed van eigenlijk.

                              En het is niet alleen die vuile spiegel. Dat vond ik wel het ergste maar ook de batterij klemt. Je krijgt die er nauwelijks uit. Bovendien rammelt het toestel. Wie weet wat er nog allemaal aan scheelt.
                              Niet twijfelen : Hoofdzetel, Economische inspectie, Canon en test-aankoop contacteren.
                              Zijn ze bang van.

                              Wat zijn dat nu voor middeleeuwse toestanden ?

                              PaulM

                              Comment


                              • #30
                                Re: vingerafdruk op nieuwe 400D!

                                Dan kunnen ze dergelijke teruggebrachte camera's gelijk weggooien, want iedereen wil zijn camera testen en niemand wil een doos die al eens open geweest is.
                                Niet gelijk weggooien, maar wel terugsturen naar de fabrikant om het toestel te laten nakijken.
                                Ik weet dat ik pertinent een open doos weiger, wie weet wat daar allemaal mee gebeurd is. Zie maar in deze topic
                                Ik vind het maar normaal dat je een gesloten doos eist wanneer je een nieuw toestel koopt, in alle geval voor zo'n dure aankoop.

                                Ik heb echter wel betere ervaringen met de dienst naverkoop van Makro. Ik heb reeds meerdere maal een artikel teruggebracht omdat het ofwel niet naar behoren werkte, of omdat het niet voldeed aan mijn verwachtingen. Telkens hebben ze het artikel zonder morren teruggenomen.
                                meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                                Comment

                                Working...
                                X