Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup strategie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Backup strategie

    Ik heb onlangs een leuke tool gevonden om backup te maken op verschillende schijven: ViceVersa Pro.
    Met dit programma kan ik twee directories (en dus twee disken) synchroniseren. Komt er iets bij in de ene dan wordt die gekopieerd op de andere. Je kan het zelf zo op zetten dat die op regelmatige tijdstippen de synchronistie vanzelf nakijkt.

    Een blikseminslag in de buurt van je huis serieuse gevolgen hebben voor al de harde schijven die op de een of andere manier zijn verbonden met het strommnet. Om mij daartegen te beschermen heb ik een USB disk die altijd gedeconecteerd is.

    Diefstal is ook een groot probleem. Een vriendin van mij het slachtoffer geweest van diefstal. Ze hebben heel haar huis leeg gehaald. Ze kenden blijkbaar haar gewoontes want ze hebben heel veel meegenomen. Ze hebben haar PC en haar USB schijf meegenomen.

    Ik ben van plan om een tweede USB disk te kopen en die bij mijn schoonouders achter te laten. Elke keer als ik bij hun ga gaan, zal ik mijn hoofd USB disk meenemen en die dan daar synchroniseren met de achter gebleven schijf.
    Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

    Comment


    • #17
      Re: Backup strategie

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #18
        Re: Backup strategie

        Hallo,

        Ik wil verduidelijken: RAID is geen backup. RAID beschermt alleen tegen het falen van hardware ( bv 1 harde schijf), het gaat u nooit beschermen tegen fouten van de gebruiker of van software. Ik wil niet zeggen dat RAID geen nut heeft. Met een RAID systeem win je vooral tijd als 1 van uw schijven crashed. Je hoeft niet je hele systeem te herinstalleren en je data van je backups af te halen.

        Thuis heb ik een server staan met nogal wat diskruimte in. Dit is een linux server waar backuppc op draait: (http://backuppc.sourceforge.net/) Deze komt elke dag bij mijn werk pc aankloppen en maakt een copie van alle gegevens. Er wordt een historiek van 7 dagen bij gehouden. Heb mijn backup gelukkig nog nooit nodig gehad, maar ik slaap er wel wat beter door.

        Ik besef wel dat dit systeem nogal ingewikkeld is en niet door iedereen op te zetten is omdat niet iedereen genoeg linux kennis heeft. Maar voor mij werkt het goed en ik wil gewoon even mijn systeem delen.


        Vriendelijke groetjes,


        Jo

        Comment

        Working...
        X