Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

Oorspronkelijk geplaatst door Jeanine De Slak Bekijk bericht
    Zijn de fototoestellen en videocamera’s toegelaten?
    Neen. Camera’s, fototoestellen en elk ander opneemtoestel zijn verboden.

staat op de website van Couleur Café. Vrienden, laten we er dus van uit gaan dat zowel D40's als D50's als D70's als D80's als D100's als D200's als Coolpixen en ZELFS Canon's niet toegelaten zijn...

Iemand nog een goed idee?

MVG

Een wegwerpkodak
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
        Ha, dan mag ik mijne powershot pro 1 overal mee naar toe nemen?
        En ik mag dan mijn G7 meenemen naar TW classic
        Bootjes

Comment

enige mogelijkheid die misschien nog overschiet:
          een vriendelijk telefoontje/mailtje om te vragen of
          je toch niet zou mogen foto's nemen, omdat ...

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

bedankt MM voor de tip. Dit heb ik echter al geprobeerd... Heb gemaild met de nadruk op het feit dat ik zelfs geen frontstage plaats hoef, en zelfs geen gratis inkom (mijn ticket is al gekocht). Gewoon een soort van toestemming waaruit ik aan de inkom kan doen blijken dat ik toestemming heb mijn goedgevulde Lowepro mee op het terrein te nemen...
            Iemand ervaring met de controle op Couleur Café? Mijn broer stelde voor dat we (we zijn met enkelen) elk één lens / body in onze zak staken...
            Zijn er al mensen die een toestel hebben mee binnengesmokkeld maar daarna terecht gewezen werden?

Tips graag... Ben echt radeloos...

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeanine De Slak Bekijk bericht

Iemand nog een goed idee?
              Ga gewoon met je camera rond je nek binnen.(liefst met een grote tele) Wees ontspannen en vriendelijk. Al ze je zeggen dat alleen de pers (met perskaart) binnenmag, zeg je gewoon dat je voor de organisatie fotografeert. Noem de voornaam van één van de organisatoren...

[Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

1. het verbod om een fototoestel te dragen kan nooit van openbare orde zijn;
                2. dit voor zover dat toestel niet als wapen gedragen wordt;
                3. het feit dat iemand een fototoestel bij zich heeft, wil daarom nog niet zeggen dat die persoon er een overtreding mee begaat;
                4. een persoon op een podium valt onder portretrecht;
                5. zolang die persoon daar staat, is die een openbaar figuur en mag je in principe fotograferen;
                6. je mag de foto's niet commercieel gebruiken noch verkopen voor welk gebruik dan ook noch publiceren zonder toestemming van de geportretteerde;
                7. zolang de jager niet geschoten heeft, beging hij geen misdaad;
                8. geen burger heeft het recht tot inbeslagname

Zover zie ik dat.
                Maar ja, overtuig eens een hoop security-bosapen met verstand zero.

Comment

in punt één spreek je van openbare orde.
                  en vanaf daar loopt je betoog mank ...

en ik zou me minder laatdunkend uitlaten over
                  die "security-bosapen met verstand zero" ...

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

afdrukken die tien... euhm... acht geboden en onder de neus van die (I quote) hoop security-bosapen met verstand zero, schuiven!!

Comment

Met een DSL zal je er volgens mij niet binnenkomen, maar met een compactje wel hoor! Kan je naar mijn mening toch ook al mooie foto's mee nemen (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=159786 met Powershot A70 genomen).
                      En het blijft gewoon praktisch in die omstandigheden. Ik zie mezelf nog niet meteen mee op en neer springen als er een toestel van 1000euro rond je nek hangt en een of andere flauwe plezante zijn pint ook nog eens naar voor gooit
                      Conclusie: neem een compactcamera mee en geniet even van de sfeer en de muziek en neem het dan gewoon in jezelf op
                      Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
                      http://nick-verbeeck.fotopic.net
                      http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

Comment

in de Frontline in Gent moogt ge binnen met uwen DSLR hoor, hoe groot hij ook is. Daar heeft iedereen zelf respect voor 'fotografen' (wat de laatsten tijd nog zelden voorkomt vind ik), ze maken gewoon plaats volledig vanvoor als ze zien da ge der probeert te geraken met u fototoestel... Toffe plek om foto's te pakken, maar niet echt een festival
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          in de Frontline in Gent moogt ge binnen met uwen DSLR hoor, hoe groot hij ook is. Daar heeft iedereen zelf respect voor 'fotografen' (wat de laatsten tijd nog zelden voorkomt vind ik), ze maken gewoon plaats volledig vanvoor als ze zien da ge der probeert te geraken met u fototoestel... Toffe plek om foto's te pakken, maar niet echt een festival
                          Een festival, een concert, daar gaan mensen naartoe voor de muziek en de sfeer. En ze geven daar geld voor uit. Als er aan het begin van een concert wat foto's worden genomen, gaat geen kat daar moeilijk om doen. Maar tijdens een concert constant een fotograaf voor je neus zien opduiken, bederft de pret wel. Stel dat ik veel geld betaal om een favoriete groep te zien, ik kom ruim op tijd om een goeie plaats te hebben. Ik zie niet in waarom ik dan in de loop van dat concert plaats zou moeten maken voor een fotograaf die op de eerste rij wil staan om wat foto's te nemen. Natuurlijk heb ik respect voor mensen die dezelfde hobby hebben als ik, maar geen ontzag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oehoe Bekijk bericht
                            4. een persoon op een podium valt onder portretrecht;
                            5. zolang die persoon daar staat, is die een openbaar figuur en mag je in principe fotograferen;
                            Zolang het plaatsvind op een openbare plaats. Vanaf het ogenblik dat er inkomgeld gevraagd wordt betreft het geen openbare plaats meer en ben je gebonden aan datgene wat de organisator/uitbater oplegt. Ga je daar niet mee akkoord, dan pas je je aan of blijf je thuis.

Of smokkelen op eigen risico natuurlijk. In het sportpaleis lukt het wel af en toe, maar toch... soms eens vriendelijk vragen aan managment mensen helpt hoor.

Comment

OP TW kom je normaal zelfs niet binnen met een blijkje coca lola. Dus, fototoestellen ook al niet, tenzij je een efforke hebt.
                              Normaal kan ik binnen op TW WC om te fotograferen, maar ik weet het nog niet of ik mee doe...
                              Op andere festivals hangt alles af wat je mag binnen brengen. Al sj al geen blikjes of plastiek fleskes mag binnen brengen moet je zeker niet rekenen op een fototoestel.
                              Ander slukt het volgende soms, lees wel soms.
                              Neem voldoende materiaal mee, hang veel aan je nek, draag het liefst een grote zak en een fotograafvestje waar je de lenzen insteekt en duidelijk vertoond.
                              Hang een soortpersoonskaartje met je naam, en een verkleidne foto van éénof ander optreden erbij . Wedden dat ze je door laten (is me toch al een paar keer gelukt) omdat ze denken dat je voor één of andere krant fotografeert.
                              Wat ook kan helpen is de smoes dat je voor de gemeente fotografeert en dan geef je na het optreden enkele foto's aan de gemeente voor het gemeentelijke infoblad. Is me ook al aardig gelukt...

suc6
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                                OP TW kom je normaal zelfs niet binnen met een blijkje coca lola. Dus, fototoestellen ook al niet, tenzij je een efforke hebt.
                                Normaal kan ik binnen op TW WC om te fotograferen, maar ik weet het nog niet of ik mee doe...
                                Op andere festivals hangt alles af wat je mag binnen brengen. Al sj al geen blikjes of plastiek fleskes mag binnen brengen moet je zeker niet rekenen op een fototoestel.
                                Ander slukt het volgende soms, lees wel soms.
                                Neem voldoende materiaal mee, hang veel aan je nek, draag het liefst een grote zak en een fotograafvestje waar je de lenzen insteekt en duidelijk vertoond.
                                Hang een soortpersoonskaartje met je naam, en een verkleidne foto van éénof ander optreden erbij . Wedden dat ze je door laten (is me toch al een paar keer gelukt) omdat ze denken dat je voor één of andere krant fotografeert.
                                Wat ook kan helpen is de smoes dat je voor de gemeente fotografeert en dan geef je na het optreden enkele foto's aan de gemeente voor het gemeentelijke infoblad. Is me ook al aardig gelukt...

suc6
                                Dat werkt zoeizo niet op grote festivals, je moet altijd een bandje hebben van het festival + een fotopas meestal.
                                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Working...
                                X