Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nostalgie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nostalgie

    Nog in mijn "emotiekast"; Minolta X700+MD, mijn 1e camera/ Minolta 9000AF+MD, mijn 1e waar ik geld mee heb verdient (ik mis het er mee werken nog vaak) / Leica R4+MD, mijn 1e Leica en Leica M6, mijn 1e meetzoekercamera. Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #17
      Re: Nostalgie

      Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
      Omdat ik de D40 heb ben ik ook wel benieuwd naar de 18-200 met de leuke VR! Weet het eens te zeggen.
      Haha, ik heb de goedkoopste 18-200 VR van belgië denk ik
      Gekocht in Korea door een goei vriend in combinatie met een D200 : 1100 + 600 €. Alles netjes uit de doos gehaald, rond de nek gehangen en van krommen haas gebaard Vriend gelukkig met zijn goedkope D200 en ik ook.

      Maar even serieus : ik moet eerst nog even ontwennen van het MF-gevoel maar voorlopig ben ik heel positief over de 18-200. Ik ben niet meteen een telefreak maar tot mijn verbazing moet ik constateren dat ik vrij dikwijls doordraai naar de langere brandpunten. Wel vind ik het vervelend dat de max Fwaarde verandert tijdens inzoomen maar ja, dat kan moeilijk anders. De VR doet in alle discretie zijn werk maar ik zet hem zo weinig mogelijk aan.
      Eenmaal ON blijft het een raar gevoel om bij een bepaald brandpunt de sluiter langzaam te horen gaan, iets dwingt me dan om te controleren als alles wel scherp is. Dat is iets wat ik anders nooit doe, tenzij met motoropnames.
      Ik heb de VR voor het eerst uitgeprobeerd op het mobilhomepark van de jaarlijkse motorcross. 's Nachts
      Ze dachten dat ik zot was.
      Driekwart van de opnames was bewogen maar het laatste kwart maakte alles goed, VR werkt echt prima
      Fotograferen (Z/W) in de tent lukte vrij goed zonder flits en de bewegingsonscherpte van mensen die over en weer liepen stoorde niet echt, was bij wijlen zelfs mooi.
      Ik heb wel een vrij vaste hand en een zware camera, dat helpt. Een D40 is een stuk kleiner en lichter en een 18-200 is toch bedoeld om er ctu te blijven opzitten, misschien toch best de balans eens controleren.

      Deze zomer gaat hij voor een maand mee naar Lappland en de bedoeling is om de lens niet te wisselen. We zullen zien.....

      Terug naar de nostalgie

      PaulM

      Comment


      • #18
        Re: Nostalgie

        Gelukzak!
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment

        Working...
        X