Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douane kosten bij E-bay aankoop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

    Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
    Met 'n beetje geluk heb je totaal niks te betalen. Iets minder geluk, zoals ik, moet je €10 betalen aan De Post wegens "aanbiedingskosten douane" zelfs al moet je niets betalen aan de douane. Heb je helemaal geen geluk, ook zoals ik, dan mag je alles betalen: De Post + douane.
    wat zijn die 'aanbiedingskosten douane' dan juist?
    dat is waarschijnlijk die 9.90 die ik moest betalen ook.
    Ik begrijp dat ze het willen nakijken maar waarom moet Ik daarvoor betalen?!?!

    Comment


    • #17
      Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

      Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      Openlijk solliciteren naar een manier om belastingen te ontduiken, terwijl je heel goed identificeerbaar bent. Jij moet wel een groot vertrouwen hebben in het onderbemand zijn van de douane.
      Lol, denk je dat ze dit forum napluizen op zoek naar potentiele fraudeurs?
      Zelf zit ik er niet mee om zulke dingen te vragen. Of de verkopers ook een eerlijk antwoord op mijn vragen durven geven is natuurlijk een andere zaak.

      Volgens hetgeen ik hier al gelezen heb is het met de douane puur een kwestie van geluk of ongeluk hebben. Alle pakjes controleren kunnen ze onmogelijk, dus waarschijnlijk pikken ze er gewoon af en toe eentje uit. Dit ongeluk kan men misschien een beetje voorkomen door te zorgen dat je pakje niet al te hard opvalt. Door bijvoorbeeld geen veel te lage prijs op een veel te zware doos te zetten?

      Comment


      • #18
        Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

        Van wat ik zelf al heb gemerkt:
        pakjes van amerikaanse handelaars zijn verplicht met factuur en dan heb je altijd prijs

        dan wordt de kostprijs van de verzending ook bijgeteld bij de totaalprijs waarop btw berekend wordt (dus pakje van $100 + $50 verzending = btw op $150 betalen)

        de meeste kans dat het zonder problemen passeert is als het pakje valt onder wat voor de belgische post een gedenormaliseerde brief is (dikke enveloppe)

        heb je echt een pak (kilopost) dan kijkt men naar wat is aangegeven, normaal onder een 25 a 30 euro en als gift aangeduid dan heb je geen invoerrechten (afhankelijk wat het is) maar kan je wel nog aanbiedingskosten hebben (pakjesdienst die het bij je thuis brengt ipv de postbode)

        hou er rekening mee dat je pakket ook maar verzekerd is voor wat het is aangegeven.. aangegeven waarde $30 maar verzekerd voor $200 moet je dus niet proberen, dat haalt de douane eruit..
        en als je het pak voor $30 verzekerd en het wordt beschadigd dan krijg je ook maar $30, dikke pech als het iets van $200 is waarop jij geen btw wou betalen..
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment

        Working...
        X