Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Prof...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een Prof...

    hij luistert zelf naar bocaccio uit de goede oude tijd...
    (zie andere aanbiedingen)

    Comment


    • #17
      Re: Een Prof...

      heb je eigenlijk geen vergunning nodig om jezelf "professionele" huwelijksfotograaf te noemen?

      Anders is het toch heel gemakkelijk voor de "average joe" om bedrogen te worden. Stel, een koppel ziet die advertentie staan: "ah, maar 90 euro, dat komt goed uit, want de receptie kost al zoveel" en die nemen die. 90% kans dat ze teleurgesteld zijn met het resultaat...

      Ook een huwelijksfotograaf die maar 1 camera (geen backup) heeft, daar zit al een geurtje aan.
      Voor vrienden/familie, ok, maar voor mensen dieje niet kent...


      Wat Jan zegt is volledig waar, tegenwoordig wordt het woord "prof" snel gebruikt. Ook in omgekeerde richting. Loop je op een concert of evenement met een DSLR rond met een grote flitser, dan word je al vlug aangesproken van "doe jij dat professioneel ofzo?"

      Dan moet ik altijd beschaamd antwoorden: "not even close"

      Tom
      ~TDN
      fotoblog: www.tdn9.be

      Comment


      • #18
        Re: Een Prof...

        Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht

        Loop je op een concert of evenement met een DSLR rond met een grote flitser, dan word je al vlug aangesproken van "doe jij dat professioneel ofzo?"

        Dan moet ik altijd beschaamd antwoorden: "not even close"

        Tom
        Inderdaad, altijd dezelfde vraag: "En leefde gij daarvan?" En dat kijk ik zo eens scheef en antwoord ik "I Wish"

        Ik zou inderdaad verwachten dat er toch één of andere regeling bestaat waar in staat vanaf wanneer je jezelf prof mag noemen. Want zoals Tom zegt zo kunnen er snel mensen bedrogen en teleurgesteld worden.
        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

        Comment


        • #19
          Re: Een Prof...

          Die man maakt misschien veel betere foto's met zijn bridge dan sommige profs met hun duur spul...
          Ga eens de stad in en kijk eens naar die profs hun etalage ( waar hun beste werk staat )... Meestal loop ik dan rond met een grote smile !

          Als een koppel gaat trouwen dan kijken ze altijd naar uw vorig werk ( portfolio )..
          Staat het hen niet aan dan werken ze niet met die fotograaf...
          Staat het werk van de fotograaf hen wel aan dan hebben ze een goedkope fotograaf gevonden.

          Hou er eens rekening mee dat voor de meeste mensen een foto iets anders is dan voor ons.
          Wij zitten steeds veel te veel naar de technische kant van de foto te kijken...
          De mensen kijken meer naar hun eigen op de foto.
          Van zodra ze er niet opstaan met een dubbele kin of hier en daar wat rimpels, dan zijn ze al lang tevreden...
          Zij zitten niet te zoeken achter een beetje ruis of zoiets hoor.
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #20
            Re: Een Prof...

            Ja maar het gaat daar niet over, nogmaals heeft niks met fotokwaliteit te zien. Ik heb het over jezelf prof noemen.
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

            Comment


            • #21
              Re: Een Prof...

              Moment dat je er je broodwinning van maakt mag je jezelf professioneel noemen. Het materiaal, noch de kennis doen hier iets terzake. Tot spijt van wie het benijd.
              De definitie van de term 'professioneel' slaat niet op talent, noch op kennis.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Een Prof...

                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                Moment dat je er je broodwinning van maakt mag je jezelf professioneel noemen. Het materiaal, noch de kennis doen hier iets terzake. Tot spijt van wie het benijd.
                De definitie van de term 'professioneel' slaat niet op talent, noch op kennis.
                inderdaad

                maar voor 90 euro / opdracht.. weinig broodwinning
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #23
                  Re: Een Prof...

                  is er een verschil, tussen beroeps en prof??
                  een proffotograaf hoeft toch geen beroepsfotograaf te zijn, of is het hetzelfde.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een Prof...

                    Nee geen verschil is zowat een synoniem.
                    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een Prof...

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                      Hou er eens rekening mee dat voor de meeste mensen een foto iets anders is dan voor ons.
                      Wij zitten steeds veel te veel naar de technische kant van de foto te kijken...
                      De mensen kijken meer naar hun eigen op de foto.
                      Van zodra ze er niet opstaan met een dubbele kin of hier en daar wat rimpels, dan zijn ze al lang tevreden...
                      Zij zitten niet te zoeken achter een beetje ruis of zoiets hoor.
                      Goed gezegd !
                      Dit soort relativerende redeneringen mis ik hier wel eens.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een Prof...

                        Ik heb wat gegoogled......hij is geboren op 18-07-1984, dus nog een jong knaapje precies

                        'k heb hier ook sterk mijn twijfels over de kwaliteit van de afgeleverde foto's.........
                        Dat is precies iemand die vanalles doet en aanbied, dus of die er wel genoeg mee bezig is met fotografie is de vraag. me dunkt dat het iemand is die vlug wat geld wil bij verdienen en dus dacht dat wat foto'tjes trekken wel gemakkelijk zou bijverdient zijn.

                        R.
                        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een Prof...

                          waarom contacteert niemand hem?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een Prof...

                            het laatste zinnetje is wel leuk trouwens: factuur is altijd mogenlijk.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een Prof...

                              Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                              Ik heb wat gegoogled......hij is geboren op 18-07-1984, dus nog een jong knaapje precies

                              'k heb hier ook sterk mijn twijfels over de kwaliteit van de afgeleverde foto's.........
                              Dat is precies iemand die vanalles doet en aanbied, dus of die er wel genoeg mee bezig is met fotografie is de vraag. me dunkt dat het iemand is die vlug wat geld wil bij verdienen en dus dacht dat wat foto'tjes trekken wel gemakkelijk zou bijverdient zijn.

                              R.
                              Al kan het nu nog zo lijken, wij hebben het recht niet te oordelen op basis van leeftijd op of basis van het gebruikte materiaal. Noch over zijn gevraagde prijs.
                              Dit leidt tot vooroordelen en stigmatisering.
                              Enkel op resultaat kunnen we oordelen, en dat resultaat hebben we voorlopig nog niet gezien.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Een Prof...

                                Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                                Al kan het nu nog zo lijken, wij hebben het recht niet te oordelen op basis van leeftijd op of basis van het gebruikte materiaal. Noch over zijn gevraagde prijs.
                                Dit leidt tot vooroordelen en stigmatisering.
                                Enkel op resultaat kunnen we oordelen, en dat resultaat hebben we voorlopig nog niet gezien.
                                Dat vind ik ook, ik ben in 88 geboren, dus ben nu 19 jaar, over 4 jaar kan ik master fotografie zijn, dus kan ik mezelf wel prof noemen (als ik er natuurlijk mijn broodwinning van zou maken), dan ben ik prof fotograaf op mijn 23ste.

                                Het wil niet zeggen dat iemand niet of minder goed is vanwege het feit dat iemand jonger is (of ouder natuurlijk).

                                Maar ik vind het natuurlijk ook wel gek dat iemand zo'n advertentie op het net zet, 90€ voor 4 uurtjes, en dan met een R1.
                                Het zou kunnen, maar het lijkt me straf

                                Comment

                                Working...
                                X