Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

    Nou, komt die.....................de camera moet terug dus. Hij zou....( let wel ) zou voorrang krijgen bij de reparatie....
    Morgen gaat die weg en de fotozaak denkt dat die binnen drie weken terug is. HMMMMMMMMM zal mij benieuwen, maar goed ff niet zeuren.( ) en afwachten maar...

    The story goes on...



    wordt vervolgd.

    @regulus je hebt gelijk hoor. Denk ook dat er bij Canoniets grof fout zit in de 400D.
    Let op mijn woorden er komen meer mensen met die klachten, mits die er al niet waren.....misschien met zijn allen die ook deze klachten hebben , brief naar Canon schrijven.....met al ons ongenoegen en frustraties erin.....Names de canon BD' ers.
    hahahaha
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

    Comment


    • #32
      Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

      we zullen in ieder geval duimen dat je jouw camera over 3 weken terug hebt!
      www.kdfotografie.be

      Comment


      • #33
        Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

        :g :g :g Thxxxxx :g :g



        Aan Jullie Allen......:g :d
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #34
          Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

          Voor wie er mogelijk nood aan heeft ..

          De eerste 400D toestellen met Firmware 1.1.0 schijnen op de markt te zijn (de KISS in Japan denk ik !)
          't Is dus niet onmogelijk dat Canon zich toch begint te realiseren dat ze ergens in getrapt hebben

          Comment


          • #35
            Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Voor wie er mogelijk nood aan heeft ..

            De eerste 400D toestellen met Firmware 1.1.0 schijnen op de markt te zijn (de KISS in Japan denk ik !)
            't Is dus niet onmogelijk dat Canon zich toch begint te realiseren dat ze ergens in getrapt hebben
            Eerst afwachten wat er veranderd / verbeterd zou zijn natuurlijk...
            Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
            http://www.orlik.be

            Comment


            • #36
              Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              wat mij nog het meest "pissig" maakt is dat ik Canon vooraf gevraagd heb of ze van het probleem op de hoogte ware ! gvd "de onderbelichting van de 400D is intentioneel wegen het gebruik van de camera door pro en semi-pro gebruikers en die willen in PP meer correctiemogelijkheden" .. ja ja dat zal wel ! Ik dacht ermee weg te komen en een "goed" exemplaar te krijgen .. mooi niet dus ! (daarom geloof ik diegenen die zeggen dat die van hun "in orde" is helemaal niet .. volgens Canon hebben ze dan een "fout" exemplaar !)
              & BTW dit verhaaltje dissen ze op aan iedereen die er vragen over stelt .. ze weten dus eigenlijk verdomme goed dat er wat "loos" is met hun 400D !
              man toch, één tip: verkoop je 400D en koop nooit van je leven een (d)slr of.. leer ermee werken.

              je claimt dat de 400D systematisch onderbelicht. wel waarom gebruik je de eV compensatie dan niet? je betaalt honderden euros voor zo'n camera en je kunt 1001 dingen instellen, naar jouw gevoel en mening.

              verder bestaat er trouwens geen lichtmeting die 100% goed belichte foto's oplevert. lichtmeting is één van die dingen die een fotograaf moet kunnen om goede foto's te maken.

              er is een groot verschil tussen een kapotte lichtmeter en eentje die "te donkere" foto's oplevert.
              die eerste zal er ALTIJD grof naast zitten, onoplosbaar! camera moet dan binnen voor herstelling
              die tweede is een goede en regel jij als fotograaf zelf. zo'n lichtmeter mag er zelfs een stop naast zitten dan nog kun je hem via eV correctie corrigeren.

              om nog eens te herhalen: als je te lui bent om zelfs maar aan actieve lichtmeting te doen vergeet dan het serieuze fotowerk.
              koop je een compactje en maak kiekjes. vergeet het auteurschap, zet alles op automatisch en laat je compactje het maar uitzoeken
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #37
                Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

                verder bestaat er trouwens geen lichtmeting die 100% goed belichte foto's oplevert. lichtmeting is één van die dingen die een fotograaf moet kunnen om goede foto's te maken.

                er is een groot verschil tussen een kapotte lichtmeter en eentje die "te donkere" foto's oplevert.
                die eerste zal er ALTIJD grof naast zitten, onoplosbaar! camera moet dan binnen voor herstelling
                Dat is niet waar, de lichtmeter van mijn oude FT2 ging perfect tot lichtwaarde 9. Daarboven begon hij progressief te veel licht te meten en gaf dus serieus onderbelichte foto's. Ik blijf liefst de baas over het machien maar dat wil niet zeggen dat ze van de fabriek uit niet de moeite moeten doen om het beste compromis in te stellen om mee van start te gaan. Ik kan me voorstellen dat ik als digitale nieuweling een boel euros kwijt ben en bij het thuiskomen moet vaststellen dat de foto's onderbelicht zijn. Geef toe dat de belichtingscompensatieknop niet de eerste is waar je als nieuweling begint aan te morrelen. Ik heb het zelf geleerd via schade en schande want vroeger kon je je moeilijk een misser veroorloven, het kon je een hele film kosten, zeker met dia's, nu is dat anders.

                Auto's en motoren worden ook afgeleverd met een werkbare basisinstelling, als je ermee wil gaan racen of in het slijk gaan ploeteren wordt je verondersteld om je te informeren. Of willen we dat de airbag en de ABS een knopje krijgt waarmee we zelf de triggering kunnen instellen ?

                Een opmerking zoals -als je te lui bent..... koop dan een compactje- vind ik totaal ongepast. De klant blijft koning en wat iedere klant wil is dat zijn eerste reeks foto's met manieren te tonen is.
                Camerafabrikanten zijn het OCMW niet, maar wij potverdikkie toch ook niet zeker !!! Meer nog : vroeger had de consument amper de mogelijk tot reageren op mindere kwaliteit, tenzij met erg veel vertraging, met internet is dat anders. Ik versta de mensen die klagen maar al te goed.

                Aan de andere kant vind ik ook dat het mag/moet worden gezegd als het goed is, zoals bij mijn vroegere posting over de gratis vervanging van een sensor bij een 3 jaar oude Leica Digilux 2.
                Maar waar ik niet mee kan leven is de stelling dat, als het een jaar of 3-4 meegaat, het goed is geweest. Laat de fabrikanten van wasmachines, diepvriezers en TV's dat maar niet horen denk ik dan.

                PaulM

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                  tja "een werkbare basis instelling" dat is een heel ruim begrip hee

                  trouwens, eV instellingen is nu niet een onoverkomenlijk probleem. dat staat al 20 jaar op fototoestellen (ik kijk eens naar men FE2)
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                    trouwens, eV instellingen is nu niet een onoverkomenlijk probleem. dat staat al 20 jaar op fototoestellen (ik kijk eens naar men FE2)
                    Die Ev instellingen (je bedoelt toch de belichtingscompensatie?) is niet bedoeld om technische fouten van het toestel mee op te lossen, maar om meetfouten t.g.v. de meetmethode mee te verhelpen. Als je dat ding nu op +2Ev moet zetten om de technische fout te verhelpen en wellicht ooit eens een wit onderwerp moet fotograferen kan dat niet meer m.b.v. de automaat. Da's net zoiets als zeggen dat, als de 5de versnelling van uw wagen niet bruikbaar is, u maar in de 4 moet blijven rijden. Dat je met een dergelijke wagen wellicht beter niet meer op de Duitse Autobahn terecht kunt, ach, dat maakt toch niet uit?

                    De 400D staat er inmiddels om bekend dat er relatief veel exemplaren van zijn die kuren hebben met de ijking van de interne lichtmeter.

                    Aan TS: neem eens een foto van een grijskaart en zie wat daar de resultaten van zijn. Nog steeds te donker? Dan wijkt je lichtmeter af. Wel in orde? Dan wordt het tijd om de fout bij jezelf te zoeken...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                      Die Ev instellingen (je bedoelt toch de belichtingscompensatie?) is niet bedoeld om technische fouten van het toestel mee op te lossen, maar om meetfouten t.g.v. de meetmethode mee te verhelpen.

                      De 400D staat er inmiddels om bekend dat er relatief veel exemplaren van zijn die kuren hebben met de ijking van de interne lichtmeter.

                      Aan TS: neem eens een foto van een grijskaart en zie wat daar de resultaten van zijn. Nog steeds te donker? Dan wijkt je lichtmeter af. Wel in orde? Dan wordt het tijd om de fout bij jezelf te zoeken...
                      als je dat op +2eV moet zetten dan is dat idd een fout
                      als je een stop of 2/3 moet aanpassen.. wat zit je dan te zagen vraag ik me af
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        als je dat op +2eV moet zetten dan is dat idd een fout
                        als je een stop of 2/3 moet aanpassen.. wat zit je dan te zagen vraag ik me af
                        "Zaag zaag"

                        Als je op een mooie dag in de winter midden in de sneeuw wil fotograferen, dan kom je met die +2EV van een goed gecallibreerde camera al nauwelijks toe, laat staan als daar nog maar +1 1/3 van overblijft. Is het niet bij Nikon dat je beide kanten op maar liefst 5 stops kunt compenseren? +/- 2 is niet overdreven veel hoor in de praktijk!

                        Maar goed, nogmaals: meten is weten, gissen is missen. Dus, knofje, hoe groot is de afwijking op een grijskaart?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                          (hout vasthouden) De mijne bezorgd me tot nu toe geen grijze haren.

                          Met alle respect voor de gedupeerden.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                            ik heb op dit moment geen camera meer dus..... Hij is terug naar canon, daar wordt hij binnenste buiten gekeerd en zoeken ze het probleem maar. Volgens de foto zaak had de camere mogelijk een backfocus probleem...maar ik denk ook dat de belichting fout zit hoor. Als het goed is wordt de camera gecheckt en krijg ik hem goed terug........


                            Citaat uit de brief die naar canon gaat
                            "hoogste spoed i.v.m vakantie"

                            lol......als of Canon zich daar ook maar een beetje druk om zou maken...Zal hun worst zijn of ik vakantie krijg en of ik weg ga ja of nee..........

                            We wachten maar af.....wordt vervolgd.
                            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                              Citaat uit de brief die naar canon gaat
                              "hoogste spoed i.v.m vakantie"

                              lol......als of Canon zich daar ook maar een beetje druk om zou maken...Zal hun worst zijn of ik vakantie krijg en of ik weg ga ja of nee..........
                              Ze zouden er zich maar beter iets van aantrekken, want indien ze alles op de lange baan schuiven gaat hen dit op termijn heel wat klanten kosten, en dat zullen ze zelf ook wel beseffen zeker?
                              En dan heb ik het niet alleen over gedupeerde klanten, maar ook over mensen die andermans ervaring niet willen meemaken en daarom naar een ander merk uitkijken...

                              Greetz!
                              MCD
                              www.mattiaspletinckx.com
                              Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                                Ik mag het hopen dat ze zo denken en zich inderdaad realiseren dat mensen weg blijven van de canon, als ze horen en zien hoe dat de camera werkt en canon zelf.....en dat ze op die manier klanten mis lopen...
                                Zitten er hier mensen op het forum die bij canon werken of de manier van werken daar kennen????
                                Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                                Comment

                                Working...
                                X