Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

    Weet ik niet maar ik begin danig te twijfellen........zit nu al de hele morgen te wachten tot dat de fotozaak terug belt, met een goede oplossing.......en nog steeds ( waarschijnlijk overpositief ) denk..hoop ik, dat Canon dat probleem op een goeie manier oplost. Anders wel de fotoboer. Daar koop ik dus niet zo'n apparaat voor, om het na maanden in te moeten leveren, en het is waar, het blijft een product, en kan dus kapot gaan, maar ik blijf de klant en verwacht een degelijke oplossing. Canon heeft al mail van mij, en als het goed is zit de fotoboer er ook achteraan. Wie weet.......ik ga maar een dikke kaars opsteken, wie weet waar het goed voor is.
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

    Comment


    • #17
      Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

      offtopic : van onderbelichten weet ik nx maar de mijn 350 overbelicht (iets te drastisch aangpast)

      nu is echt balen dat je toestel kapot is, meer dan hem binnen brengen kan je denk ik echt niet doen...
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #18
        Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

        great
        dit beloofd wel een mooie toekomst
        zo heb ik mijn compact van Olympus al 3x opgestuurd voor technische fout die aan het toestel zelf ligt
        (idd telkens weg wanneer ik hem nodig had, schooluitstap, reisje, ...), en hij werkt nog steeds niet naar behoren!
        ben dus niet te spreken over de service van olympus (voor mn compact)
        wil dus voor mn DSLR overstappen naar canon, hoor ik dit ...
        We mogen toch wel wat service verwachten voor het budget dat we erin pompen toch !
        Kopers voor vandaag zijn belangrijk, morgen wordt er niet meer naar gekeken!

        toch veel sterkte, in deze moeilijke dagen
        Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

          Dank je wel.... tis nu middag en ik heb nog niks gehoord..... zucht............geen foto's ...wat ga je dan doen.
          breien? kunnen nog veel sokken worden deze winter hahaha
          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

            Tja elk merk camera heeft wel een model dat meer problemen geeft dan de andere cameramodellen. Bij Nikon was dat de D70, en misschien is het wel de 400D van Canon nu. Dat is heel vervelend, maar ik denk dat je fotozaak al het beste voor je doet.

            Wat ook een oplossing is (en dat is hierboven al eerder vermeld ) is om via bv Marktplaats een 2e hands camera aan te schaffen (bv de 300D of de 350D) en zodra je camera weer terug is, kun je die weer verkopen zonder verlies en soms zelfs met een beetje winst). Het is niet ideaal, maar je kan dan wel fotograferen in de vakantie.
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #21
              Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

              Leuk is anders om dit te lezen, en dan heb ik het ook over de service in het algemeen.
              Nuja, het zal me niet tegenhouden om woensdag achter mijn 400D en bijhorend glas en extra's te gaan, al is het maar in de hoop dat ik een foutloos exemplaar heb waar ik enkele jaren goed mee zit
              Volgens mij helpt het wel als je je camera bij een goed aankooppunt gehaald hebt, bepaalde winkels verstaan onder "service na verkoop" ook meer dan andere (denk ik...)

              Optimist als ik ben hoop ik dat ik hiervan gespaard blijf en tel ik rustig verder af naar woensdag

              Greetz!
              MCD
              www.mattiaspletinckx.com
              Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

              Comment


              • #22
                Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                even tussendoor : ik heb mijn 400D nu een klein half jaar en ben er ook supertevreden over

                Ik ken echter de hersteldienst van Canon en die is echt balen. veel succes ermee...

                goeie raad : als het te lang duurt of het is niet hersteld, bel even naar Canon NL in Hoofdorp of zelfs naar Canon Europa in Amstelveen.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
                  Leuk is anders om dit te lezen, en dan heb ik het ook over de service in het algemeen.
                  Nuja, het zal me niet tegenhouden om woensdag achter mijn 400D en bijhorend glas en extra's te gaan, al is het maar in de hoop dat ik een foutloos exemplaar heb waar ik enkele jaren goed mee zit
                  Volgens mij helpt het wel als je je camera bij een goed aankooppunt gehaald hebt, bepaalde winkels verstaan onder "service na verkoop" ook meer dan andere (denk ik...)

                  Optimist als ik ben hoop ik dat ik hiervan gespaard blijf en tel ik rustig verder af naar woensdag

                  Greetz!
                  MCD
                  Mijn 400D is gekocht in een goeie fotozaak, met wel de ouderwetse service, het is juist de service van Canon waar ik de meeste buikpijn van heb.
                  Ik hoop dat jij een beter toestel krijgt en niet in zo'n misere als ik en ook andere zitten.
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    even tussendoor : ik heb mijn 400D nu een klein half jaar en ben er ook supertevreden over

                    Ik ken echter de hersteldienst van Canon en die is echt balen. veel succes ermee...

                    goeie raad : als het te lang duurt of het is niet hersteld, bel even naar Canon NL in Hoofdorp of zelfs naar Canon Europa in Amstelveen.
                    THX...zal ik zeker doen, mits de fotozaak het niet goed oplost.
                    Maar dat ga ik nochthans van uit.......
                    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      even tussendoor : ik heb mijn 400D nu een klein half jaar en ben er ook supertevreden over

                      Ik ken echter de hersteldienst van Canon en die is echt balen. veel succes ermee...

                      goeie raad : als het te lang duurt of het is niet hersteld, bel even naar Canon NL in Hoofdorp of zelfs naar Canon Europa in Amstelveen.
                      Ik ben blij voor jou maar de stelling : "ik heb mijn camera een half jaar en daar ben ik tevreden over" doet wellicht een en andere Japanse manager in zijn baardje lachen.
                      Als dat de norm moet zijn voor wat zich een topmerk noemt .....
                      Kijk, dat de technische evolutie razendsnel gaat weet ik ook maar wie goed geld geeft voor een goede camera mag toch wel verwachten dat die een aantal jaren probleemloos functioneert zeker ?

                      Dat een 10 jaar oude wasmachine niet de zuinigheid heeft en de kwaliteit van een huidige wil ik geloven, maar voor mij moet die nog wassen, probleemloos, meer verwacht ik niet.
                      Vanaf hoeveel probleemloze kilometers mag je beginnen stoefen op de kwaliteit van een auto ?
                      Iemand die af en toe een gat moet boren koopt een Black en Decker en geen 10x duurdere Fein maar die persoon mag toch verwachten dat hij gedurende een jaar of 15 probleemloos een behoorlijk symmetrisch gat kan boren.

                      Of mis ik iets ?

                      PaulM

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                        Volgens mij bedoelt hswolfs eerder dat zijn ervaring met de camera tot nu toe heel positief is; en dus niet dat "een half jaar" (zonder problemen) al heel mooi is...
                        www.mattiaspletinckx.com
                        Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                          @paul M nee denk dat je niks mist hoor.....vindt het fiijn dat zijn canon wel naar behoren functioneert, maar helaas die van mij niet.
                          Wat jij zegt klopt helemaal en ben ik het mee eens. Helemaal.
                          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
                            Volgens mij bedoelt hswolfs eerder dat zijn ervaring met de camera tot nu toe heel positief is; en dus niet dat "een half jaar" (zonder problemen) al heel mooi is...
                            hahaha dat zou wat zijn zeg...ben je een jaar bezig krijg je een prijs dat het toestel het zo lang volhoud...
                            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                              hahaha dat zou wat zijn zeg...ben je een jaar bezig krijg je een prijs dat het toestel het zo lang volhoud...
                              Inderdaad, wanneer je een bepaald kapitaal in zo'n camera steekt mag je toch wel verwachten dat het betrouwbaar is.
                              Ikzelf hoop ook dat de mijne het enkele (lees: 3 à 4) jaren zonder problemen volhoudt, nadien zal ik misschien weer wat nieuws op het oog hebben
                              www.mattiaspletinckx.com
                              Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Ik ben blij voor jou maar de stelling : "ik heb mijn camera een half jaar en daar ben ik tevreden over" doet wellicht een en andere Japanse manager in zijn baardje lachen.
                                Als dat de norm moet zijn voor wat zich een topmerk noemt .....
                                Kijk, dat de technische evolutie razendsnel gaat weet ik ook maar wie goed geld geeft voor een goede camera mag toch wel verwachten dat die een aantal jaren probleemloos functioneert zeker ?

                                Dat een 10 jaar oude wasmachine niet de zuinigheid heeft en de kwaliteit van een huidige wil ik geloven, maar voor mij moet die nog wassen, probleemloos, meer verwacht ik niet.
                                Vanaf hoeveel probleemloze kilometers mag je beginnen stoefen op de kwaliteit van een auto ?
                                Iemand die af en toe een gat moet boren koopt een Black en Decker en geen 10x duurdere Fein maar die persoon mag toch verwachten dat hij gedurende een jaar of 15 probleemloos een behoorlijk symmetrisch gat kan boren.

                                Of mis ik iets ?

                                PaulM
                                hear hear ! .. nu wordt er een "cr@p" product afgeleverd en iedereen schijnt dat maar normaal te vinden .. & BTW van al diegenen die hun 400D normaal vinden, daar wil ik wel eens een paar fotos van zien .. situatie: Av betrokken weer (of bvb licht bewolkt) en compensatie op 0EV .. en laat maar eens zien of 't ie niet onderbelicht .. want ik begin steeds meer twijfels te hebben dat er nu wel een goed exemplaar tussen zit ! (zie verder)

                                wat mij nog het meest "pissig" maakt is dat ik Canon vooraf gevraagd heb of ze van het probleem op de hoogte ware ! gvd "de onderbelichting van de 400D is intentioneel wegen het gebruik van de camera door pro en semi-pro gebruikers en die willen in PP meer correctiemogelijkheden" .. ja ja dat zal wel ! Ik dacht ermee weg te komen en een "goed" exemplaar te krijgen .. mooi niet dus ! (daarom geloof ik diegenen die zeggen dat die van hun "in orde" is helemaal niet .. volgens Canon hebben ze dan een "fout" exemplaar !)
                                & BTW dit verhaaltje dissen ze op aan iedereen die er vragen over stelt .. ze weten dus eigenlijk verdomme goed dat er wat "loos" is met hun 400D !

                                Comment

                                Working...
                                X