Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst na avondschool?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toekomst na avondschool?

knoop doorhakken en je dan pas gaan afvragen, is dat wel de juiste volgorde.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
      het niveau van de opleiding hangt sterk af van de leerkrachten die je krijgt, geloof me vrij
      Of je daarmee genoeg technische bagage/ervaring hebt: NEE, belange niet, als ik voor mijzelf spreek.

Voor mij is de ontdekking van bd en de uitwisseling/bespreking/beoordelen van andermans en eigen werk essentieel geweest voor het opsteken van heel wat kennis en het opdoen van nog meer ervaring en dat zal zo blijven zijn en nog jaren verder gaan, want je bent nooit volmaakt in een hobby/beroep.

Van mijzelf denk ik te mogen zeggen dat ik in tegenstelling tot een aantal jaar geleden nu op een aanvaardbaar niveau met anderen over een foto kan praten, hoe die in elkaar en hoe ik denk dat die tot stand is gekomen, of wat hem in mijn ogen maakt of kraakt. Dàt heb ik te danken ,voor 70% aan bd, voor 30% aan de avondschool. Het één vult het ander aan. Maar op basis van enkel een paar uur per week avondlessen kom je er niet...toch niet als ik mag vergelijken met klasgenoten die het als hobby doen, en minder gedreven of er duidelijk minder vaak mee bezig zijn. Ik spreek uit mijn ervaring, volgende week zit mijn 2de jaar avondschool van de 3 erop. Op bd vertoef ik al langer, en hier heb ik eerlijk gezegd véél meer geleerd. Vooral veel fotograferen en je werk op tafel leggen, voor jezelf uitmaken wat je er mee wil doen. Is het een hobby? Wil er echt iets van maken nadien? Allez, just my 2 cents he. Ik bedoel maar dat je na je avondschool niet alwetend bent. Er zijn hier op bd alleen al een hoop amateurs die het vaak beter doen dan de beroeps (met alle respect).

Mbt tot je andere vragen:
      - zoek eens op een aantal jobsites naar vacatures voor fotografen, je zal teleurgesteld zijn.
      - zelfstandige en freelance is hetzelfde Je kan het enkel worden als je ook over een attest van bedrijfsbeheer beschikt.
      - een D80 is voldoende hoor. In onze school zijn er 2 D70's ter beschikking voor de mensen die geen dsrl hebben. Dus zelfs een eigen dslr hoeft in principe niet. Het mag zelfs nog analoog, en zo zijn er in mijn klas nog wel een aantal. Voor middenformaat gebruiken we eveneens de aanwezige bronica.
      - vergelijken met een dagschool kan ik helaas niet.

Anyway, héél veel succes gewenst met je opleiding!
      Hier ga ik volledig mee. En het is nu eenmaal een zelfstandig beroep, buiten het onderwijs en een paar uitzonderingen, zal je zelden een vacature voor fotograaf vinden. Het is dus portfolio tonen en het is ook vaak een kwestie van de juiste mensen te kennen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VeGa! Bekijk bericht
        Hi,

Ik ben ook aan het overwegen om aan Syntra les te volgen. Wat heeft je over de streep getrokken om voor deze instelling te kiezen? Was er nog een andere opleidingsmogelijkheid ?

Groeten,

Joeri
        Eigenlijk heb ik er geen idee van waar je dat allemaal nog kan volgen. Voor mij was het het meest 'logische' omdat ik van West-Vlaanderen ben. Ik heb geen zin om 2 keer in een week naar Antwerpen te rijden bijvoorbeeld
        Nikon D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          - vergelijken met een dagschool kan ik helaas niet.
          als je 4 uur / week avondschool volgt dan heb je evenveel les als een halve dag in dagonderwijs.

om "hetzelfde" te zien moet je dus enorm veel zélf bijwerken.

waarschijnlijk heeft avondschool minder bijvakken en is het meer gericht (vermoed IK dan toch..)
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            knoop doorhakken en je dan pas gaan afvragen, is dat wel de juiste volgorde.
            grt,bouk.
            Dat doet er niet toe volgens mij. Ik had vragen in verband met de toekomst na avondschool. Ik ga het niet laten om avondschool te volgen omdat die toekomst er mss niet zo rooskleurig uit ziet.

Nikon D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              als je 4 uur / week avondschool volgt dan heb je evenveel les als een halve dag in dagonderwijs.

om "hetzelfde" te zien moet je dus enorm veel zélf bijwerken.

waarschijnlijk heeft avondschool minder bijvakken en is het meer gericht (vermoed IK dan toch..)
              Die bijvakken heb ik ook gekregen in m'n vorige opleiding: wiskunde, statistiek en alle andere algemene vakken
              Nikon D80

Comment

Working...
              X