Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale foto's laten afdrukken?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik had eerst Colormailer geprobeerd, maar ik vond de resultaten niet goed. Niet te groen, maar wel te geel en vooral te donker. Er is geen wit meer in de foto´s en het contrast lijkt daardoor laag.
    Toen ik daarover kloeg hebben ze me een testbeeld opgestuurd en een print ervan en ik heb diezelfde testprint laten printen bij Spector, en het dient gezegd, Spector is veel beter. Ook nog een beetje warm, maar perfecte belichting. Het geheel ziet er goed uit.
    Vergeleken met mijn inkjet printer valt me op dat de kleurkwaliteit van de labo´s veel beter is, maar de scherpte moet het afleggen van een inkjet printer.
    Zijn er labo´s die scherper printen? Heeft iemand er een verklaring voor waarom de prints van het labo niet die scherpte hebben? Ik krijg op een 20x30 niet alle details te zien die ik op het scherm of op de inkjet print te zien krijg, of toch niet even scherp of contrastrijk.

    Jos

    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

    Comment


    • #17
      Dit waren dus ook m'n ervaringen met colormailer... ze gebruiken Agfa fotopapier en ik weet dat ze een Italiaans merk van machine gebruiken dus geen Fujifilm Frontier...
      Over de scherpte: de Frontier heeft 'maar' een resolutie van 300 DPI, waarschijnlijk de machine van Colormailer ook dus daar kan het aan liggen... Ik weet niet welke printer je hebt en ook niet welke beelden (welke camera) je er naartoe stuurt dus ik kan er verder niet over oordelen... Ik heb geen probleem met de scherpte, je hebt tenminste 'echte' foto's zonder rasterpuntjes...

      Probeer ook www.photobox.co.uk eens uit, ik ben zeer tevreden met hun service want ze zijn exact hetzelfde als bij Spector, ze leveren sneller ondanks dat ze uit London vertrekken en ze zijn iets goedkoper voor grotere aantallen. En het voordeel is dat ze je 50MB ruimte geven dus als je nabestellingen moet maken hoef je ze niet opnieuw te uploaden...

      groeten,
      Wim

      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #18
        Zal ik eens moeten proberen. Hieronder trouwens iets wat ik op hun site heb gevonden.
        Ik gebruik een E-10 en wanneer ik deze print op mijn HP photosmart 1100 mbv Qimage Pro, ik sherpere resultaten heb dan wat ik van het labo terugkrijg. Overigens levert ook Photoshop niet dezelfde scherpte in de prints op.
        "For those that are technically minded, here is some information about our print devices and paper types. For small format work (up to 10"x15") we print on FujiFilm Frontier printers. These work by exposing red, green and blue laser light onto FujiFilm Crystal Archive photographic paper at 300 DPI (dots per inch). The life expectancy of the prints is 150 years.

        For large format work we use Durst Epsilons which are CRT based devices. These print onto Agfa pro photographic paper at 254 DPI."


        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

        Comment

        Working...
        X