Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al gehoord van foto.com ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
    Vandaag een vergroting op 30x20 ontvangen welke ik besteld had...
    Het was een foto van de kinderen van m'n zussen... zo mooi hier op mijn mac, bewerkt in iphoto, raw naar jpeg, krijg die hier aan, juist 4 lijkkleuren....

    nooit meer foto.com dus...
    De vraag is, ligt het aan foto.com ?

    Je scherm heeft een andere kleurruimte dan die printer van foto.com.
    In wat heb je die foto bekeken ? Heb je die foto omgezet naar het profiel van foto.com, zodanig dat je op je scherm kan zien hoe het er ongeveer uitziet ?
    (Natuurlijk, om heel goed te zijn zou je scherm moeten gecalibreerd zijn naar dat profiel, en nu je een print hebt van foto.com, zou je dat kunnen doen. Stel je scherm zodanig in, dat de kleuren die je op je print ziet, overeenkomen met hetgeen je op het scherm ziet. Open je foto dan eens opnieuw in je bewerkingsprogramma, converteer 'm naar het foto.com profiel, bewerk de foto zodanig dat je op je scherm de kleuren ziet zoals je ze wil hebben, en stuur die foto dan nog eens op naar foto.com.
    Fotolog -DevLog

    Comment


    • #32
      Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

      wel ik denk dat ik in iphoto niet echt profielen kan selecteren...

      waarom werkt nu iedereen niet gewoon in hetzelfde kleurenprofiel...

      Comment


      • #33
        Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
        wel ik denk dat ik in iphoto niet echt profielen kan selecteren...

        waarom werkt nu iedereen niet gewoon in hetzelfde kleurenprofiel...
        Da's eenvoudig; omdat niet ieder apparaat met dezelfde 'kleurruimte' werkt. Maw, niet ieder apparaat kan dezelfde kleuren weergeven. Jouw scherm werkt in een andere kleurruimte dan een Fuiji printer bv
        Fotolog -DevLog

        Comment


        • #34
          Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

          akkoord, maar je maakt me eigenlijk niet wijs dat de fabrikanten niet allen van dezelfde standaard zouden kunnen werken, willen is iets anders...

          Comment


          • #35
            Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

            Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
            De vraag is, ligt het aan foto.com ?

            Je scherm heeft een andere kleurruimte dan die printer van foto.com.
            In wat heb je die foto bekeken ? Heb je die foto omgezet naar het profiel van foto.com, zodanig dat je op je scherm kan zien hoe het er ongeveer uitziet ?
            (Natuurlijk, om heel goed te zijn zou je scherm moeten gecalibreerd zijn naar dat profiel, en nu je een print hebt van foto.com, zou je dat kunnen doen. Stel je scherm zodanig in, dat de kleuren die je op je print ziet, overeenkomen met hetgeen je op het scherm ziet. Open je foto dan eens opnieuw in je bewerkingsprogramma, converteer 'm naar het foto.com profiel, bewerk de foto zodanig dat je op je scherm de kleuren ziet zoals je ze wil hebben, en stuur die foto dan nog eens op naar foto.com.
            Je scherm niet aanpassen naar een fotolabo, software die kleurbeheer aankan heeft daar speciale methoden voor ("softproofing" of simulatie). Voor een heleboel goede informatie : marc en ciel kleurbeheer en de rest van zijn site, waaronder ook info over het omgaan met fotolabo's en diverse kleurprofielen + testen ervan.

            mvg

            Alain

            Comment


            • #36
              Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

              Gebruik ik altijd.

              Zeer snelle service; kwalitatitief zeer goed voor weinig geld!

              Grtz
              wimme
              In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
              Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd

              Comment

              Working...
              X