Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al gehoord van foto.com ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

    Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
    Ik heb lopen zoeken op hun site maar kan het niet meer vinden. Ik heb de vraag uitgezet bij hen. (http://nl.foto.com/contacteer_ons.asp)
    een profiel vind je hier: http://www.marc-en-ciel.be/labotest2...2ee8e9106.html

    Maar onthoud dit profiel is afhankelijk van de machine waarmee ze afdrukken, dus verwacht niet exact hetzelfde !
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

    Comment


    • #17
      Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

      Wat ik me nou afvraag...

      Als kwaliteit alles is en de prijs niet zo belangrijk, waar ga je dan voor "top"-afdrukken? Want je hoort meestal dat foto's in fotolabs door gelijkaardige machines worden afgedrukt. Of toch niet? Is het toch ergens beter?

      Iemand tips waar foto's te laten afdrukken? Ook bv. naar zwart-wit toe?


      Grtz
      Momenteel geen fototoestel meer!

      Comment


      • #18
        Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

        Oorspronkelijk geplaatst door ensor Bekijk bericht
        Ben ik nu echt de enige die de foto's van foto.com zo slecht vind?
        Al mijn kleurenfoto's waren te donker en te rood.....
        Persoonlijk vind ik dit ook. Bruinig-rode zweem over alle foto's. Alles wordt warmer gemaakt, maar dat was niet de bedoeling. Zwart-wit wordt niet zwart-wit afgedrukt maar iets tussen sepia en grijszwart. Foto's werden met een sRGB-profiel meegestuurd.
        Dan vind ik Photobox.ie stukken beter. Pixum kan ook. Hangt er vanaf wat je gedrukt wenst te hebben. Vakantiefoto's of een huwelijksreportage is wel een verschil denk ik zo.

        Patrick
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #19
          Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

          Ieders verwachtingen inzake afdrukkwaliteit zullen hoogstwaarschijnlijk verschillen. Ik heb diverse online zaken met mekaar vergeleken. Foto.com vind ik gewoon barslecht. Kleur en contrast waren abominabel.

          Zelf werk ik het liefst met Elka color. Heel snelle service en perfecte kwaliteit. Ook in zwart-wit leveren ze heel mooie afdrukken af. Onlangs was ik de gelukkige winnaar van de Challenge hier op BD en mocht ik mijn winnende foto (portret in zwart wit) doormailen voor een gratis 30 x 45 afdruk. De regels van de challenge zeggen dat dit bestand max 1Mb groot mag zijn. Ik vond dit zeer klein en was niet in verwachting van een toonbare poster. Maar niets was minder waar. Een héél mooie afdruk met intens zwart wit was het resultaat.
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #20
            Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

            Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
            Ik heb lopen zoeken op hun site maar kan het niet meer vinden. Ik heb de vraag uitgezet bij hen. (http://nl.foto.com/contacteer_ons.asp)
            Ik heb antwoord gekregen. Het ICC profiel is te downloaden via deze link.
            Fotoapparatuur
            Portfolio

            Comment


            • #21
              Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

              Bedankt Bolke.
              Ik probeer het eens uit voor enkele A4 afdrukken.
              Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

              Comment


              • #22
                Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                ze hebben daar meer dan één machiene, profiel is geldig voor één bepaalde machiene, en je hebt geen controle op welke machiene jouw foto's afgedrukt worden .. dus, onbruikbaar profiel, en onvoorspelbare kleuren tot gevolg

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                  is goedkoop, maar kwaliteit niet goed...

                  heb een paar weken terug het zelfde set foto's zowel bij foto. com als bij Axis in winksele bij leuven en bij Verlinden Bert Foto binnen gebracht... de laatste twee leverden goede kwaliteit, jammer genoeg had bert zich vergist en me glossy ipv. mat bezorgd dus kan nog niet helemaal vergelijken...

                  maar foto.com deed het slecht. te donker en te rood. de zwart wit foto's zijn het slechtst.

                  maak geen gebruik van hun profiel...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                    Hmm, ik begin nu toch blijkbaar wat bijval te krijgen.
                    Ik ga het toch nog één keer proberen, hun laatste kans. Uiteindelijk zijn ze ongeveer 7 keer goedkoper in vergelijking met het labo waar ik normaal mijn foto's laat afdrukken.
                    Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                      Als ik daar bestel is er altijd wat mis. Bijvoorbeeld een technisch probleem waardoor ik eerst 2 weken moet wachten en dan de mededeling krijg dat ze de foto's toch niet meer kunnen maken. Terug besteld en dan geleverd bij iemand anders. Daarna de oorspronkelijke bestelling toch gekregen. Na contact met hun service-center ben ik echter wel vriendelijk en correct geholpen, geld teruggestort. Maar de foto's waren te laat en niet bijzonder van kwaliteit, geef mij maar Photobox.ie.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                        Ik heb al een aantal keer foto's bij foto.com laten printen (20x30 formaat) en ik was telkens best tevreden over het resultaat. Al moet ik zeggen dat bij m'n laatste afdrukken het groen echt wel iets 'te' groen is, maar al bij al valt het nog mee.
                        Het is wel zo dat ik eerst alle foto's die ik wil laten afdrukken in PS open, ze omzet naar het foto.com profiel en dan kijk ik naar de kleuren, helderheid etc.. en pas aan indien nodig.
                        Ik heb één maal een z/w (10x15) laten printen bij foto.com en daar was ik niet tevreden over; die had een groene zweem. Daarom laat ik z/w's altijd in een prof-labo printen.
                        Fotolog -DevLog

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                          Ik heb onlangs 2 bestellingen laten doen, 1 met communiefoto's ( deze waren zeer goed ) en 1 met actiefotos van de voetbal ( deze waren soms iets te donker of het gras was ook iets TE groen ).

                          Weet iemand of die foto's op groot formaat van goeie kwaliteit zijn ?


                          stijn.
                          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                          een hoop sunbounce & strobist stuff

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                            Af en toen probeer ik foto.com nog eens omdat ze op mat afdrukken en niet enkel op glanzend papier.
                            Laatste keer vroeg ik mat en alles werd glanzend afgedrukt. Ik kreeg m'n geld terug, maar heb nu geen foto's op mat papier. Kwaliteit varieert, maar was alleszinds beter dan wat photobox me kon bieden (onscherp, een witte rand werd groen-geel).
                            Voor glanzende afdrukken vind ik pixum prima.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                              Foto.com is in mijn ogen goed . Maar vergeet dat zwart - wit afdrukken mogelijk zijn bij hen. Alles wordt op kleurpapier gedrukt. Met de 3 lichtkleuren Rood , Groen , Blauw kan enkel theoretisch zwart verkregen worden. Heb al heel wat 10 x 15 afgedrukt en zeer tevreden. Pixum is van een gelijkaardige kwaliteit , echter op dikker fotopapier en verzendkosten liggen lager.
                              Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand al gehoord van foto.com ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                                Ieders verwachtingen inzake afdrukkwaliteit zullen hoogstwaarschijnlijk verschillen. Ik heb diverse online zaken met mekaar vergeleken. Foto.com vind ik gewoon barslecht. Kleur en contrast waren abominabel.

                                Zelf werk ik het liefst met Elka color. Heel snelle service en perfecte kwaliteit. Ook in zwart-wit leveren ze heel mooie afdrukken af. Onlangs was ik de gelukkige winnaar van de Challenge hier op BD en mocht ik mijn winnende foto (portret in zwart wit) doormailen voor een gratis 30 x 45 afdruk. De regels van de challenge zeggen dat dit bestand max 1Mb groot mag zijn. Ik vond dit zeer klein en was niet in verwachting van een toonbare poster. Maar niets was minder waar. Een héél mooie afdruk met intens zwart wit was het resultaat.
                                Vandaag een vergroting op 30x20 ontvangen welke ik besteld had...
                                Het was een foto van de kinderen van m'n zussen... zo mooi hier op mijn mac, bewerkt in iphoto, raw naar jpeg, krijg die hier aan, juist 4 lijkkleuren....

                                nooit meer foto.com dus...

                                Comment

                                Working...
                                X