Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

    Oorspronkelijk geplaatst door jbulckens Bekijk bericht
    2 april betaald

    dit is de e-bay-winkel: http://stores.benl.ebay.be/Cameta-Camera

    groeten
    Verzonden vanuit America, op hun website kan je het volgende lezen:

    Does the charger and/or A/C power supply operate internationally? -Return to Top-
    • Electrical components included as original equipment by the Camera Manufacturer within the same box as the camera body (usually just a charger), will typically operate in the USA only, unless the unit offers an interchangeable voltage option. An optional plug adapter to convert it to any voltage system utilized outside of the USA may be required.
    de door U gekochte transmitter is dus enkel geschikt voor USA;
    als dit niet duidelijk vermeld werd, zou ik dit bedrijf toch aanschrijven en melden wat er gebeurd is, je hebt niets (meer) te verliezen.

    Comment


    • #17
      Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

      Zes weken geleden heeft de douane op de Luchthaven van Frankfurt ook een hele partij van deze namaak transmitters onderschept. Werden ook voor dumpprijzen op eBay aangeboden. De verkoper is intussen niet meer te vinden. Bood het via eBay USA op duitse en oostenrijkse sites aan.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #18
        Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

        Wie zegt dat het namaak is ?

        Comment


        • #19
          Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

          ik heb bij Cameta al een 2tal WT-1A's gekocht, altijd zonder problemen. Altijd tegengehouden en gecontroleerd door de douane. Altijd moeten invoer en btw betalen. Maar mooi doorgelaten. Cameta is een goeie en gekende winkel op ebay. al redelijk veel van gekocht.
          www.loft6.be

          Comment


          • #20
            Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

            Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
            de door U gekochte transmitter is dus enkel geschikt voor USA;
            Dat staat er niet.

            Comment


            • #21
              Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

              Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
              Verzonden vanuit America, op hun website kan je het volgende lezen:

              Does the charger and/or A/C power supply operate internationally? -Return to Top-
              • Electrical components included as original equipment by the Camera Manufacturer within the same box as the camera body (usually just a charger), will typically operate in the USA only, unless the unit offers an interchangeable voltage option. An optional plug adapter to convert it to any voltage system utilized outside of the USA may be required.
              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Dat staat er niet.
              Daarnaast werkt de WT-3 niet via netspanning, maar op de normale camera-accu, dus staat dit gedeelte er helemaal los van.

              Als ik jou was zal ik even met de verkoper contact opnemen en uitleggen wat er aan de hand is. Ik weet niet of de douane het recht heeft het product 'zichzelf' toe te eigenen of alleen het recht heeft om te voorkomen dat bepaalde producten het land in komen. In het laatste geval kan je proberen het product weer terug te laten sturen naar de USA, dan ben je alleen de verzendkosten kwijt.

              Groeten,
              Peter

              Comment


              • #22
                Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                Oorspronkelijk geplaatst door jbulckens Bekijk bericht
                dank je voor al je reacties;

                Wat blijkt?
                -Geen CE-merkteken op het toestel/verpakking/begeiliende documenten
                -Geen type, aprtij-enof serienummer ope thet toestel
                -geen identificatie van de verantwoordelijek voro het in de handel brengen op het teostel
                -geen verklaring van overeenstemimng bij het toestel
                -geen vermelding van de lidstaten waar het gebruik toegelaten is
                -geen vermelding van beperkingen op het gebruik
                -geen vermeldin van het gebruik van 'niet -geharmoniseerde frequentiebanden"
                -geen notificatie bij het BIPT voor het gebruik van 'niet-geharmoniseerde frequentiebanden"

                Geld terug te krijgen via paypall binnen de 45 dagen. Het is 2 maand geleden betaald dus geen geld terug te krijgen.

                Conclusie: 500 euro gewoon weg.

                Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                ik heb bij Cameta al een 2tal WT-1A's gekocht, altijd zonder problemen. Altijd tegengehouden en gecontroleerd door de douane. Altijd moeten invoer en btw betalen. Maar mooi doorgelaten. Cameta is een goeie en gekende winkel op ebay. al redelijk veel van gekocht.
                Klopt dat lijstje bij jou ook?
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

                Comment


                • #23
                  Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                  amaj, die kerel verkoopt precies wel véééél!
                  jammer voor jou maar niks aan te doen vrees ik.
                  Dingen van zo'n waarde koop ik niet op ebay, toch niet als ze van buiten de EU moeten komen...
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

                  FZ50

                  Comment


                  • #24
                    Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                    Klopt dat lijstje bij jou ook?
                    is gewoon de originele verpakking van Nikon met die transmitter derin, met het boekje.

                    meer zat er ook niet in. dus weet wat de miserie is van die douane....
                    www.loft6.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                      Wel ik heb eerder van een verkoper bij een internationale fotozaak ongeveer hetzelfde verhaal gekregen. Ik was op zoek naar een RF-flits trigger. Deze man waarschuwde mij bij aankopen via internet in het buitenland op te letten.
                      Niet alle draadloos (op radio frequentie) werkende toestellen zijn toegelaten in Belgie. Het hangt een beetje af van de frequentie, bepaalde frequentie's zouden andere (door overheid gebruikte) frequentie's kunnen storen.
                      In Belgie moeten alle radio gestuurde toestellen een RTT goekeuring dragen.
                      Vermits jou toestel niet via de officiele kanalen ons land binnen komt heeft het deze goedkeuring niet en mag het hier volens de wet niet gebruikt worden. En bepaalde toestellen (ik denk te herinneren dat het ging over een draadloze transmissie voor Canon) werken op een frequentie die hier in Belgie sowieso verboden is, je zou dit toestel hier dan ook niet in de handel vinden.
                      Bij lou toestel gaat het dus waarschijnlijk enkel over een labeltje "RTT-goedgekeurd" dat ontbreekt, die stupiede wetgeving toch he.
                      Vriendelijke groeten,Raf

                      www.rafvandenbogaert.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Dat staat er niet.
                        Daarmee bedoelde ik eigenlijk dat hij iets gekocht heeft dat niet geschikt is voor de belgische (europese) normen. Als ze die melding maken zal dat ook wel opgaan voor draadloos (zendfrequenties). Ik vind enkel dat ze dat duidelijker moeten vermelden op hun site. En vermits ze daar in gebreke blijven zou TS hen daar moeten op aanspreken. Zoals iemand al schreef, laat hij het beter terugsturen en vraagt om terugbetaling wegens niet bruikbaar.

                        Comment


                        • #27
                          Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                          hey, dankjewel voor alle reacties.

                          Ik heb bij nikon navraag gedaan. OP alle transmitters (amerika-europa) staat de serienummer en dergelijke. En zo'n teken "C E"
                          Het is een heleboel miserie. Ik ga de douane nu is bellen om te vragen of ik het product mag bekijken..

                          mvg
                          joris
                          http://fotoblog.jokko.be | http://foto.jokko.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: NIKON Wireless Transmitter voor d200 | verboden?

                            J,

                            Bel naar de douane en verklaar hun dat je mits het apparaat te flashen de gehomologeerde frekwenties kunt gebruiken. Nikon bellen en een kopij vragen van de homologatie en vraag hun ev. om op email je het verschil tussen beiden te verklaren...
                            Of je het nu via Nikon België of in het buitenland gekocht hebt, het is en blijft een Nikon apparaat, dus heb je recht op enige assistentie.

                            Met een internet router is dit net hetzelfde: daar moet je als je hem de eerste keer gebruikt ook het land ingeven waar je hem gaat gebruiken, waardoor hij enkel de toegelaten band gebruikt...

                            Probeer dit zo uit te leggen of vraag terugzending naar de afzender?

                            Ik kan trouwens het verhaal van Applemooz bevestigen, want ik heb ook zo een WT-1 van Cameta en het is wel degelijk een Nikon ding en geen namaak...
                            Success,

                            T.
                            Nikon stuff rocks :-)

                            Comment

                            Working...
                            X