Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook of andere laptop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Macbook of andere laptop?

    Anteros, ik zou wel de 2de macbook nemen (dat is de versie met intel core duo 2,0Ghz processor en 1GB RAM) dus heb ik ook 1 GB ram, en de 2 2Ghz cpu's.

    Ik denk toch dat niet de meest magere setup, ik weet wel dat het lang geen overkill is maar magertjes noem ik dit toch ook niet direct?

    Comment


    • #32
      Re: Macbook of andere laptop?

      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Ge kunt natuurlijk uw school er op wijzen dat hun webapplicaties de W3C standaarden niet volgen. Ongeacht of dat ge nu pro-Windows, pro-Mac of pro-Linux zijt, standaarden zijn er om gevolgd te worden. Ondanks alles lijke IE7 toch goed bij te benen, maar veel applicatieprogrammeurs doen gewoon de moeite niet om eens verder dan hun neus lang is te kijken.

      Dave
      Heb ik gedaan, hun antwoord:

      Uw gestuurde mail heb ik ontvangen en naar meer bevoegde personen doorgestuurd.
      Wat de inhoud betreft, sta ik 100 % haaks tegenover je mening. Totaal onverantwoord. Wordt vervolgd.
      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
      Focaldesign

      Comment


      • #33
        Re: Macbook of andere laptop?

        Ja, ik ken de inhoud van uw mail niet natuurlijk, maar het lijkt erop dat de persoon die antwoordde niet echt van de wereld thuis is.
        pixelpusher

        Comment


        • #34
          Re: Macbook of andere laptop?

          Van Macnn.com :
          Apple today updated its MacBook consumer notebooks with faster Intel Core 2 Duo processors, 1GB of memory and larger hard drives in every model. The entry-level MacBook now features 1GB of RAM,a 80GB drive, combo drive (CD-RW/DVD) and a 2.0GHz Intel Core 2 processor for $1,099, while the SuperDrive-enabled model features 1GB of RAM, a 120GB drive, and 120GB drive for $1,299. The black MacBook adds a larger 160GB drive for $1,499. Update Apple's online store is back online after the announcement early Tuesday morning.

          Comment


          • #35
            Re: Macbook of andere laptop?

            Inderdaad, zoals te lezen staat op de site.

            Ik begrijp alleen niet goed waarom de zwarte 150€ meer kost terwijl deze helemaal geen extra voordelen of functies biedt.

            alle, ik begrijp het wel maar vind het wat stom (ok, ik weet wel dat de die-hard fans er dat zeker voor over zullen hebben, maar toch...)

            Comment


            • #36
              Re: Macbook of andere laptop?

              Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
              Ik begrijp alleen niet goed waarom de zwarte 150€ meer kost terwijl deze helemaal geen extra voordelen of functies biedt.
              Zwart is tegenwoordig een erg gegeerde kleur. Ook compacte fototoestelletjes in 't zwart zijn vaak veel moeilijker te verkrijgen dan het zilverkleurige equivalent, heb ik net mogen ondervinden. Sommige handelaars en merken maken gebruik van het vraag/aanbod om de prijzen voor de zwarte op te trekken.

              Ik kan ze niet echt ongelijk geven. Om niet meer dan alleen die reden is goud nu eenmaal duurder dan zand. Maar ik blijf dit wel maar een modeverschijnsel vinden.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

              Comment


              • #37
                Re: Macbook of andere laptop?

                Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                Inderdaad, zoals te lezen staat op de site.

                Ik begrijp alleen niet goed waarom de zwarte 150€ meer kost terwijl deze helemaal geen extra voordelen of functies biedt.

                alle, ik begrijp het wel maar vind het wat stom (ok, ik weet wel dat de die-hard fans er dat zeker voor over zullen hebben, maar toch...)
                Er zit een grotere schijf in. 160GB, zoals de persmededeling zegt, en ook de webwinkel. Maar 150 euro voor 40GB meer.. is toch wel overdreven.
                pixelpusher

                Comment


                • #38
                  Re: Macbook of andere laptop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Er zit een grotere schijf in. 160GB, zoals de persmededeling zegt, en ook de webwinkel. Maar 150 euro voor 40GB meer.. is toch wel overdreven.

                  Maar als je de goedkopere (witte) versie neemt en steekt hier een 160GB harde schijf in kom je toch goedkoper in dan de zwarte versie met dezelfde hardware.

                  Dus je betaald toch wel degelijk wat eurotjes voor enkel en alleen een beetje lak.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Macbook of andere laptop?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                    Maar als je de goedkopere (witte) versie neemt en steekt hier een 160GB harde schijf in kom je toch goedkoper in dan de zwarte versie met dezelfde hardware.

                    Dus je betaald toch wel degelijk wat eurotjes voor enkel en alleen een beetje lak.
                    ja jong, maar wat een lak!
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #40
                      Re: Macbook of andere laptop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      ja jong, maar wat een lak!
                      Lak met Appelsmaak.

                      Geef maar toe, ik heb gewonnen whiiii

                      Comment


                      • #41
                        Re: Macbook of andere laptop?

                        Ga voor de Mac. Alle gangbare applicaties draaien daar ook op, als je per se IE wil hebben kan je via bootcamp Windows installeren.

                        Als je toch per se voor windows wil gaan: GEEN ACER! Niets dan leed met support als er iets misgaat. De enige windowslaptop die er bij mij nog inkomt is een IBM (Lenovo). En zelfs dan liever niet.

                        Voor de prijs moet je de mac niet laten: je krijgt waar je voor betaalt. Zet een Macbook eens naast een vergelijkbare Dell, HP of Acer, werk even op allebei...

                        In elk geval: wat je ook koopt, steek er genoeg geheugen in (2GB of meer) en neem er absoluut enkele jaren garantie bij. Aan een laptop valt zelf niets te repareren!

                        Comment


                        • #42
                          Re: Macbook of andere laptop?

                          Dankjewel voor de goede raad, het zou naar alle waarschijnlijkheid ook wel een apple worden ;-)

                          Groetjes

                          Comment


                          • #43
                            Re: Macbook of andere laptop?

                            Ik heb ook de MacBook Pro en kan alleen maar zeggen, wat een machine !! Alles draait vlot !! Alleen de batterij is raar genoeg minder krachtig als die van men ibook. Deze gaat maar 2 uur waar dit bij men ibook 4 uur was.

                            Mvg
                            Jan
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • #44
                              Re: Macbook of andere laptop?

                              Ik gebruik momenteel een Powerbook 12". Toen ik hem kocht was er wel een opmerkelijk verschil tussen de Pro reeks en de gewone (Powerbook/iBook), ik weet niet of dit verschil nog steeds zo uitgesproken is.

                              Er is momenteel geen equivalent van de 12" PB, enkel de vervanger van de 12/14 iBooks, de MacBook. Het grote voordeel van de 12" vond ik zijn compactheid. Als 'desktop' sluit ik er een extern toesenbord/muis en 20" scherm (uitgebreid) aan. En onderweg is hij heel compact.

                              De 13" MacBook lijkt me dan dus zeker ook een interessante aankoop! Ga wel zeker voor 2GB Ram (ik weet niet waarmee ze nu standaard komen).

                              Ik heb zaterdag een nieuwe MacBook Pro 15" besteld, maar zal zeker mijn 12" Powerbook houden voor die keren wanneer compactheid zo belangrijk is! (surfen/emailen uit de zetel voor TV, filmpje op trein, ..)

                              Ik zou dus voor die MacBook gaan.. maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat je tegenwoordig voor dat budget een ferme PC-Laptop kan krijgen. Maar dat is nooit niet anders geweest.

                              Veel succes

                              PS: Games is nooit Mac zijn sterke kant geweest en zal dat ook nooit worden. Maar de nieuwe Intel-Mac's zoals de MacBook zijn daar nu wel beter voor uitgerust dan vb mijn Powerbook. Je kan ook windows gaan draaien naast Mac OS X om dan occasioneel eens een spelletje te spelen, zolang dat niet de meest veeleisende games zijn, zal dit volgens mij prima werken. Overigens is het belangrijk dat je software gebruikt die aangepast is aan de Intel Processoren, (Adobe Creative Suite 3 ipv 2) anders is de software zelf TRAGER dan de oude G4 laptops.

                              PS2: Vermijd de zwarte versie! Is veel gevoeliger voor krassen etc. en kost onnodig meer.
                              Last edited by MichielBrugge; 13 juni 2007, 06:25.
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

                              Comment


                              • #45
                                Re: Macbook of andere laptop?

                                Er is inderdaad nog een verschil tussen de MB en de MBP. Ik ging voor de MB, net omwille van het compact zijn. Zo de rugzak in, makkelijk in de zetel en voor bvb foto's op locatie...
                                Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                                Focaldesign

                                Comment

                                Working...
                                X