Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    1. de rechten zijn in handen van een vzw
    2. de toeristen die foto's nemen van het atomium
    plegen geen inbreuk op het auteursrecht. als ze de
    foto publiekelijk vertonen wél.

    mm
    Publiekelijk vertonen:
    nogmaals (heb het reeds enkele malen op dit forum neergeschreven) : ik heb het adres van onze site, samen met het adres van het album op hun vraag aan de vzw Atomium doorgestuurd met de vraag of dit mocht blijven staan op onze site.
    Hun antwoord :
    GEEN PROBLEEM publiceren op de site mag aangezien er geen enkele commerciële activiteit mee gemoeid is.

    Het amusement nog met het speeltje " Magda of magda nie.

    Comment


    • #17
      Re: Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

      Dit onderwerp ( © en het Atomium ) is al 735 maal ter sprake gekomen op BD.
      PS : er staat een albummetje op onze site.
      Kan wel zijn, maar dat geeft nog altijd geen indicatie in het algemeen hoe men kan weten of een gebouw of momument als dusdanig beschermd is door het auteursrecht. Ook niet voor het buitenland...
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #18
        Re: Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

        Citaat uit een mail van februari dit jaar:

        Opgelet : voor alle commerciëel of publicitair (lees: publicatie) gebruik van het beeld Atomium moet u een toestemming aan SABAM vragen en auteursrechten regelen.

        Met vriendelijke groeten,
        Julie Sevrin
        Reproductierechten
        SABAM



        Ik heb een toestemming , maar enkel onder 7 strikte voorwaarden.

        Comment


        • #19
          Re: Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

          Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
          Kan wel zijn, maar dat geeft nog altijd geen indicatie in het algemeen hoe men kan weten of een gebouw of momument als dusdanig beschermd is door het auteursrecht. Ook niet voor het buitenland...
          Mijn reactie ging over het Atomium. Verschillende keren werd een foto gepost en effe later kwam de reactie zoals in deze topic.
          @ peterfoto : ik kreeg geen voorwaarden. Onmiddellijk goedgekeurd.

          Comment


          • #20
            Re: Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

            Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
            Opgelet : voor alle commerciëel of publicitair (lees: publicatie) gebruik van het beeld Atomium moet u een toestemming aan SABAM vragen en auteursrechten regelen.
            Ik veronderstel dat de toevoeging "(lees: publicatie)" van de hand van peterfoto is en dus een interpretatie van hem is, en niet een standpunt van Sabam. Dan (en alleen dan) is die interpretatie fout. Het betekent nl. dat je het beeld Atomium niet mag gebruiken voor commerciële en/of reclamedoeleinden. "Publicitair" wil immers zeggen: "op de publiciteit betr. hebbend" en heeft niks van doen met publicatie...
            Dit betekent zonder meer dat je bv op Belgiumdigital wèl beelden van het Atomium mag plaatsen, want niet commerciëel en niet in reclame-context !

            Comment


            • #21
              Re: Problemen met copyright atomium en openbare gebouwen.

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat de toevoeging "(lees: publicatie)" van de hand van peterfoto is en dus een interpretatie van hem is, en niet een standpunt van Sabam. Dan (en alleen dan) is die interpretatie fout. Het betekent nl. dat je het beeld Atomium niet mag gebruiken voor commerciële en/of reclamedoeleinden. "Publicitair" wil immers zeggen: "op de publiciteit betr. hebbend" en heeft niks van doen met publicatie...
              Dit betekent zonder meer dat je bv op Belgiumdigital wèl beelden van het Atomium mag plaatsen, want niet commerciëel en niet in reclame-context !
              Even nagekeken en ik trek de woorden "lees: publicatie" terug om volgende reden:

              pu·bli·ci·tair (bn.)
              op de publiciteit betrekking hebbend

              Uit de online Van Dale.

              Comment

              Working...
              X