Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen bij konijnenberg?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: problemen bij konijnenberg?

    Dit topic even verplaatst van objectieven naar Algemeen
    Groeten,
    Ludo

    Comment


    • #17
      Re: problemen bij konijnenberg?

      Ikzelf ben 2x naar hen geweest en 2x is het fout gelopen.

      De eerste keer kocht ik 1 dag voor de cashback aktie (waarvan ik niet op de hoogte was) een Canon een 70-200L. De verkopers brachten me echter niet op de hoogte van de aktie die zou starten op 01/04/2007. Via mail vroeg ik hen of mijn factuur eventueel niet op een dagje later kon geregistreerd worden (via creditnota en daarna een nieuwe factuur), dit is boekhoudkundig heel correct en zou me een cashback opleveren van 120€. Mail van hen terug dat dit niet ging, 2de mail die ik verstuurde kreeg ik het bericht "mail is being deleted without being read". Als dat geen service is

      De tweede keer dat ik iets koop, blijkt er plots een item meer op de factuur te staan (15€) dan dat ik daadwerkelijk heb aangekocht. Tevens is de naam vd verkoper die op de factuur staat verkeerd, daar die verkoper niets van deze factuur blijkt af te weten. Ik heb hen een mail gestuurd met de vraag dit bedrag terug te storten, de mail werd gelezen, maar antwoord heb ik tot op heden niet. Ik ben dus eens benieuwd ?
      www.wildlifepixs.com

      Comment


      • #18
        Re: problemen bij konijnenberg?

        Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
        Konijnenberg niet bereikbaar, via internet, en ik heb lenzen besteld, en bij de bestelling ook soligor tussenringen besteld, maar die zaten niet in de doos,maar wel al betaald, ook op mails word er verkeerd gereageerd, wat is daar gaande?
        Site heeft een ferme update ondergaan. Als je nu gaat kijken zie je dat ze er hun werk hebben ingestoken. Wat ben ik blij dat ik bij een professionele zaak als konijn mijn materiaal gehaald heb. Voor deze kennis, service en vriendelijkheid betaal je graag ietsje meer.
        Mvg,
        Johan

        Comment


        • #19
          Re: problemen bij konijnenberg?

          Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
          Door de goede berichten over konijn,daar de eerste maal lenzen gekocht, maar de mails zijn toch niet je dat.
          Want als je al enkele agen hebt betaald moeten ze dat toch wel weten, en het is een kleine moeite om ook te laten weten de tussenringen nagestuurd worden.
          Het heeft een onaangenaam gevoel als je de doos opent,en er zit iets te kort in.
          Ook het bericht,en een factuur erbij dat het niet betaald is, zijn mijn inziens toch niet echt gunstige punten.
          Ik denk dat de snelheid van antwoord afhangt van de drukte in de winkel zelf. Op drukke momenten is IEDERE medewerker daar met een klant bezig.

          Zo had ik gisterenochtend wel geluk. Ik mail een vraag, geen 2 minuten later had ik tot mijn verbazing al antwoord.
          Namiddag nog een filterset besteld van raynox, een kwartier later bevestiging dat ik ze zaterdag kan gaan afhalen.

          @ Plette
          Wat betreft je cashback issue. Het is idd niet normaal dat je mail gedelete wordt zonder gelezen te worden.
          Het klopt inderdaad dat het boekhoudkundig correct is van een cn op te stellen en vervolgens een nieuwe factuur uit te schrijven, echter in sommige omstandigheden is het echter onmogelijk om dit nog om te draaien door verschillende redenen. (Heb zelf bij een IT-zaak gewerkt waar er vaker cashback acties liepen (van zowel HP als Canon, dus heb ervaring met die methoden) en daarbij zijn er ook klanten die dat vroegen en we hebben moeten weigeren. Reden: omdat verkochte toestellen geregistreerd worden bij Canon vlak na verkoop)
          Maar uiteraard praat dat niet goed dat de verkoper in kwestie je niet op de hoogte heeft gesteld. (Al lijkt me dat eerder toeval dan gewoonte)
          Last edited by Johaninho; 3 mei 2007, 09:17.
          Mvg,
          Johan

          Comment


          • #20
            Re: problemen bij konijnenberg?

            Mails mails mails... E-mail is gemakkelijk uiteraard, en je hebt iets "op papier", maar voor dergelijke problemen is er toch niks beters dan de telefoon vind ik (tenzij ze je natuurlijk een half uur in de wacht zetten). Anders krijg je 37 over-en-weer welles-nietes stuur-eens-een-kopie-door-mails, en daar steek je ook veel tijd in. Plus: als je een mail stuurt, wordt die gelezen "wanneer het best uitkomt". Als er daar veel mails binnenkomen verhuist die naar de bodem van de lijst.
            Als de telefoon gaat is men praktisch verplicht om onmiddelijk je probleem na te zien.
            Uiteraard zijn er ook van die "vuile trucs" à la: "heeft u een momentje, ik moet iets afhandelen met een klant" en dan de beller laten hangen. Maar dat soort dingen gebeurt toch minder vaak dan een mail die verloren gaat of per ongeluk gewist wordt.

            Mijn manier van werken is: voor niet-dringende informatie of zaken van ondergeschikt belang of dingen waar ik niet direct de tijd voor kan vrijmaken: mail. Voor dingen waar enige afspraak vereist is (bvb hotel- of restaurantboekingen, bestellingen, reservatie van goederen,...): telefoon.

            Natuurlijk, met een mail moet je niet tegen een "echte persoon" praten. En tegenwoordig lijkt het toch meer en meer de trend om zo onpersoonlijk mogelijk te werken... ook bij bedrijven geldt dat: hoe onpersoonlijker het bedrijf, hoe "belangrijker" en "groter" het lijkt. Ik ga liever naar eenmanszaakjes of kleine restaurantjes of winkeltjes dan grote magazijnen...

            En voor de rest kan ik maar herhalen wat hiervoor gezegd is: zo 'n grote winkel moet wellicht een heel pak leveringen verwerken, daar kan al eens iets misgaan. Normaal moeten dergelijke fouten rechtgezet worden, maar mail is misschien niet de ideale manier.

            Nog één opmerking over die cashback (één dag te vroeg gekocht): volgens mij mag je in België een aankoop (mits onbeschadigd en in de originele verpakking uiteraard) tot 7 dagen na aankoop terugbrengen, ik geloof zelfs dat je geen reden moet opgeven van teruggave. Dan hadden ze ze sowieso moeten crediteren, en kon je ze wat later terug gaan kopen. Ze zullen er allicht niet mee lachen maar wettelijk is het dan wel in orde denk ik. 't Zijn natuurlijk vijgen na pasen (en je moet wel even nakijken of mijn beweringen wel degelijk kloppen), maar misschien is er een ander mee geholpen.

            Comment


            • #21
              Re: problemen bij konijnenberg?

              Ik wil absolut die mensen niet in een verkeerd daglicht stellen, Ik zeg enkel wat ik ervaar, en de lenzen zijn super, en in korte tijd geleverd.
              Maar een mailtje kan toch, met de reden van niet levering, van de tussenringen als ze zo professioneel zijn?
              En een telefoon heb ik al een paar maal gedaan,ik word doorverbonden naar een bezette lijn.
              En met mijn rolstoel zie ik mij niet naar Turnhout bollen
              Klein kodakske

              Comment


              • #22
                Re: problemen bij konijnenberg?

                Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                Dan ben je zeker nog nooit in hun winkels geweest ??
                Als je ergens hartelijk ontvangen wordt dan is het daar toch wel. ze nemen alle tijd voor je onder het genot van een kopje koffie
                Dan ben je toch mis Alex. Ik ben er al verschillende keren geweest en heb er ook al verschillende dingen gekocht. Ik ben volledig accoord dat de verkopers zeer vriendelijk zijn en hun best doen, ook al heb ik er al verschillende keren een kwartier gestaan voor het mijn beurt was. Maar dat neem ik er dan wel bij want de prijzen zijn scherp en dat is mede doordat ze geen 2 extra verkopers in dienst nemen. Waar ik met mijn post op doelde is dat sommige mensen verwachten dat ze dezelfde dag nog antwoord krijgen op hun mails, maar daar hebben ze bij Konijnenberg het personeel niet voor en verwacht dat dan ook niet als je daar koopt.

                Comment


                • #23
                  Re: problemen bij konijnenberg?

                  Als je iets besteld via e-mail of een vraag hebt, dan reageren ze vrij snel. Vaak binnen het uur antwoord. Maar als je een probleem vaststelt met de levering of je ongenoegen over iets wil uiten, dan duurt het vaak dagen en na aandringen vooraleer ze antwoorden.

                  Dat is mijn ervaring die ik nu heb met Konijnenberg, nadat er vorig week wat is misgelopen met de levering. De eerste maal trouwens dat het me overkomt, nadat ik in het verleden al voor een pak geld bij hen gekocht heb.

                  Na twee mails, nog steeds geen antwoord. Als ze via de site de mogelijkheid geven om te mailen, dan vind ik ook dat ze moeten respecteren dat klanten op deze manier willen comuniceren.

                  Ik heb altijd een perfecte en snelle service van hen ontvangen toen ik voor veel geld kocht, maar nu het éénmaal misloopt met de levering van een bestelling die trouwens ook al betaald is, verwacht ik die even correcte en professionele service als voorheen.
                  http://www.sportfotos.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: problemen bij konijnenberg?

                    aha.... zie dat er nu een andere leverancier aan de beurt is, hoop niet dat het net zo lang door gaat als de vorige.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: problemen bij konijnenberg?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                      Dan ben je toch mis Alex. Ik ben er al verschillende keren geweest en heb er ook al verschillende dingen gekocht. Ik ben volledig accoord dat de verkopers zeer vriendelijk zijn en hun best doen, ook al heb ik er al verschillende keren een kwartier gestaan voor het mijn beurt was. Maar dat neem ik er dan wel bij want de prijzen zijn scherp en dat is mede doordat ze geen 2 extra verkopers in dienst nemen. Waar ik met mijn post op doelde is dat sommige mensen verwachten dat ze dezelfde dag nog antwoord krijgen op hun mails, maar daar hebben ze bij Konijnenberg het personeel niet voor en verwacht dat dan ook niet als je daar koopt.
                      Het is bij konijn al zo vaak zo druk... Wil je nou ook nog dat we en over de koppen van de klanten en over de koppen van de verkopers kunnen lopen? Ik denk dat die mensen elkaar enkel maar onder de voeten zouden lopen hoor.
                      Mvg,
                      Johan

                      Comment


                      • #26
                        Re: problemen bij konijnenberg?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                        Mails mails mails... E-mail is gemakkelijk uiteraard, en je hebt iets "op papier", maar voor dergelijke problemen is er toch niks beters dan de telefoon vind ik (tenzij ze je natuurlijk een half uur in de wacht zetten). Anders krijg je 37 over-en-weer welles-nietes stuur-eens-een-kopie-door-mails, en daar steek je ook veel tijd in. Plus: als je een mail stuurt, wordt die gelezen "wanneer het best uitkomt". Als er daar veel mails binnenkomen verhuist die naar de bodem van de lijst.
                        Als de telefoon gaat is men praktisch verplicht om onmiddelijk je probleem na te zien.
                        Uiteraard zijn er ook van die "vuile trucs" à la: "heeft u een momentje, ik moet iets afhandelen met een klant" en dan de beller laten hangen. Maar dat soort dingen gebeurt toch minder vaak dan een mail die verloren gaat of per ongeluk gewist wordt.

                        Mijn manier van werken is: voor niet-dringende informatie of zaken van ondergeschikt belang of dingen waar ik niet direct de tijd voor kan vrijmaken: mail. Voor dingen waar enige afspraak vereist is (bvb hotel- of restaurantboekingen, bestellingen, reservatie van goederen,...): telefoon.

                        Natuurlijk, met een mail moet je niet tegen een "echte persoon" praten. En tegenwoordig lijkt het toch meer en meer de trend om zo onpersoonlijk mogelijk te werken... ook bij bedrijven geldt dat: hoe onpersoonlijker het bedrijf, hoe "belangrijker" en "groter" het lijkt. Ik ga liever naar eenmanszaakjes of kleine restaurantjes of winkeltjes dan grote magazijnen...

                        En voor de rest kan ik maar herhalen wat hiervoor gezegd is: zo 'n grote winkel moet wellicht een heel pak leveringen verwerken, daar kan al eens iets misgaan. Normaal moeten dergelijke fouten rechtgezet worden, maar mail is misschien niet de ideale manier.

                        Nog één opmerking over die cashback (één dag te vroeg gekocht): volgens mij mag je in België een aankoop (mits onbeschadigd en in de originele verpakking uiteraard) tot 7 dagen na aankoop terugbrengen, ik geloof zelfs dat je geen reden moet opgeven van teruggave. Dan hadden ze ze sowieso moeten crediteren, en kon je ze wat later terug gaan kopen. Ze zullen er allicht niet mee lachen maar wettelijk is het dan wel in orde denk ik. 't Zijn natuurlijk vijgen na pasen (en je moet wel even nakijken of mijn beweringen wel degelijk kloppen), maar misschien is er een ander mee geholpen.
                        Inderdaad als je geen reden opgeeft, en het dan ook niet meteen de dag erna opnieuw aankoopt... dan is er geen probleem.
                        Mvg,
                        Johan

                        Comment


                        • #27
                          Re: problemen bij konijnenberg?

                          En als het goed is mag het ook gezegd worden, dus kreeg vandaag deze mail van konijnenberg:
                          Beste Rogier,

                          Heel erg vervelend dat de soligor tussenringen niet geleverd zijn.
                          Mijn excuses daarvoor! Ik stuur uw morgen (vrijdag) nieuwe toe!
                          Deze zending zal dan zaterdag en anders maandag bij u worden aangeboden.

                          Vriendelijke groeten,

                          Maarten Vuurboom

                          Dus veel vuur voor niets, mijn excuses, ben nu gerustgesteld, dus toch te veel werk bij die mensen daar. maar goed ook.
                          Last edited by vroy; 3 mei 2007, 20:06. Reden: aangepast
                          Klein kodakske

                          Comment


                          • #28
                            Re: problemen bij konijnenberg?

                            Amaai zeg,

                            heel het land op stelten zetten voor zo'n bagatel

                            Comment


                            • #29
                              Re: problemen bij konijnenberg?

                              Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                              Dus veel vuur voor niets, mijn excuses, ben nu gerustgesteld, dus toch te veel werk bij die mensen daar. maar goed ook.
                              Tja, waar doe je goed mee, soms roep je te snel moord en brand, soms ben je veel te lang veel te braaf.
                              Toen ik las van dat steeds doorverbonden worden naar een bezette lijn, moest ik denken aan een soortgelijk probleem dat ik onlangs had met de technische dienst van een groot bedrijf. Na drie telefoons en twee keer de belofte dat ze "snel" zouden terugbellen (we stonden daar met drie man te wachten) bleek de beste strategie op den duur van onbeleefd en arrogant te doen, en de mensen hun naam te vragen. Niet dat ik dat graag doe, maar helaas zijn er van die momenten waarop het je de strot uitkomt.

                              Maar eind goed al goed, zoveel te beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: problemen bij konijnenberg?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Plette Bekijk bericht
                                Ikzelf ben 2x naar hen geweest en 2x is het fout gelopen.

                                De eerste keer kocht ik 1 dag voor de cashback aktie (waarvan ik niet op de hoogte was) een Canon een 70-200L. De verkopers brachten me echter niet op de hoogte van de aktie die zou starten op 01/04/2007. Via mail vroeg ik hen of mijn factuur eventueel niet op een dagje later kon geregistreerd worden (via creditnota en daarna een nieuwe factuur), dit is boekhoudkundig heel correct en zou me een cashback opleveren van 120€. Mail van hen terug dat dit niet ging, 2de mail die ik verstuurde kreeg ik het bericht "mail is being deleted without being read". Als dat geen service is

                                De tweede keer dat ik iets koop, blijkt er plots een item meer op de factuur te staan (15€) dan dat ik daadwerkelijk heb aangekocht. Tevens is de naam vd verkoper die op de factuur staat verkeerd, daar die verkoper niets van deze factuur blijkt af te weten. Ik heb hen een mail gestuurd met de vraag dit bedrag terug te storten, de mail werd gelezen, maar antwoord heb ik tot op heden niet. Ik ben dus eens benieuwd ?
                                Met die cashback vind ik erg klant onvriendelijk: ze hadden je tenminste op de hoogte moeten stellen: ik zou het als vaste klant niet pikken.
                                De service in de winkel vindt ik goed. Hun website is matig. Toen ik eens opbelde om zeker te weten of ze een bepaalt product in de winkel hebben, bevestigden een verkoper dat ze het op voorraad hebben. Ik zei hem dat ik het meteen kwam halen. Toen ik daar na een uur binnen kwam zei de verkoper dat ze het niet binnen hebben. Toen ik boos zei dat ik dan voor de kat z'n ... 50 km had gereden gingen ze toch nog eens in het magazijn zoeken: ze hadden er overheen gekeken.
                                Last edited by Binnenuit; 4 mei 2007, 20:54.

                                Comment

                                Working...
                                X