Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auteursrechten concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Auteursrechten concertfotografie

    Als je niks getekend hebt, kunnen ze niks doen als je alsnog je eigen foto's gebruikt.

    Als ze daar een probleem mee hebben en de relatie verzuurt, dan is de kans wel klein dat je nog langer voor hen foto's zal mogen nemen. Nu vind ik het wel vreemd dat je de foto's zelfs op je eigen site niet mag gebruiken.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #17
      Re: Auteursrechten concertfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht


      Die site kan je dus niet verbieden om je eigen foto's te publiceren. (let wel op dat je hun algemene voorwaarden hebt gelezen van toen je je inschreef. Misschien stond er wel bij: "***.be verwerft het recht de auteursrechten uit te oefenen op alle ingezonden foto's ...", in dat geval hebben ze wel iets om op te staan)

      Wat bedoel je met 'toen je je inschreef'?

      Ik heb nooit iets getekend of zo... Geen login, niet geregistreerd op hun site e.d.

      Comment


      • #18
        Re: Auteursrechten concertfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Kanter Bekijk bericht
        Wat bedoel je met 'toen je je inschreef'?

        Ik heb nooit iets getekend of zo... Geen login, niet geregistreerd op hun site e.d.
        ik dacht dat er misschien iets was zoals ik al gezien heb bij een paar fotowedstrijden, daar laten ze je vooraleer je iets kan inzenden "voor akkoord" aanvinken met het feit dat zij je foto's mogen gebruiken, al dan niet exclusief.

        Maar als dat niet het geval is, dan zit je safe


        Ik ga wel akkoord met vicberger, als ze echt niet willen dat je je foto's zelf op je site of op BD zet, kunnen ze natuurlijk altijd je "buitengooien", en das natuurlijk ook niet aangenaam.
        't hangt ervan af hoever ze willen gaan...maar 'k zie niet in wat voor nadeel ze erbij zouden hebben als jij de foto's op je site plaatst. Je maakt dan eigenlijk toch reclame voor hun site? (vooral als je erbij zet: "genomen voor ***.be" ofzo)

        'k Zou me er in ieder geval niet al te druk in maken. je bent volledig in je recht, en bovendien neem ik aan dat je als vrijwilliger het doet voor het plezier, en niet met winst in gedachten
        ~TDN
        fotoblog: www.tdn9.be

        Comment


        • #19
          Re: Auteursrechten concertfotografie

          Indien foto's niet in opdracht van de geportretteerde gemaakt zijn ligt het auteursrecht volledig bij de maker. Zijn de foto wel in opdracht gemaakt dan mag de opdrachtgever nog niet met de afbeeldingen doen wat hij wil: het portretrecht ligt dan bij de portretteerde, het auteursrecht bij de fotograaf tenzij het auteursrecht is afgekocht.
          In openbare ruimten gemaakte afbeeldingen van publieke personen of in het publiek optredende personen kunnen deze geen aanspraak maken op het portretrecht.
          Indien zij menen door publicatie van deze afbeeldingen geschaad te zijn, kan eenieder de rechter daar een oordeel over laten geven. De kans dat ze in gelijk gesteld worden is nihil.

          Comment

          Working...
          X