Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

Ik heb onlangs "bij ons" in Dendermonde (photohall) een aantal van mijn straatfoto's laten afdrukken. (mat op formaat 20x30) Goeie kwaliteit voor een redelijke prijs. Natuurlijk niet zo goedkoop als de onlineprijzen.
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Ik wist niet eens dat je daar kon foto's laten afdrukken.

Hoe gaat dat dan, moet je de bestanden op cd zetten of....?
      Heb je de foto's laten afdrukken met of zonder wit randje en waren het je zwart-witfoto's?
      Wil je mij de prijs ook even doorgeven?

Comment

Ik laat mijn foto's afdrukken bij http://www.24h-digitalphoto.com/bl/ . Ik heb al een paar afdrukcentrales getest, en deze geeft voor mij de beste kwaliteit .

Je kan er foto's laten afdrukken op verschillende papiersoorten, glanzend, mat, professioneel.....

En je kan er ook gratis 10 testfoto's bestellen .

Er zijn goedkopere alternatieven, maar als de kleuren niet juist zijn, dan heb je er ook niet veel aan.
        De foto's die ik hier via de fotograaf heb laten afdrukken, die waren duurder en het papier (Fuji) was veel dunner. Er zaten al krassen op de foto toen ik die (30x40) uit de enveloppe haalde, met dat papier moet je héél erg voorzichtig zijn om het krasvrij te houden.

Het Kodak-papier van 24h-digitalphoto is veel steviger en de oppervlakte kan ook heel wat meer verdragen.
        Last edited by Black B@ndit; 25 april 2007, 20:07.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
          Leuven is te ver : bijna de andere kant van het land
          Maar snap ik het goed, jij vindt foto.com dus niet zo goed van kwaliteit? Die preview spreekt me nochtans aan.

Dat van het randje groter maken, daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, maar dan moet ik zelf knippen en dat wordt een ramp. Het is voor een eindwerk, dus 't moet een beetje deftig zijn.

@vansluycken : ben je ook tevreden over de kwaliteit van de matte afdrukken of heb je enkel glanzende besteld?
          Op de website van foto.com kan je een kleurprofiel downloaden dat je kan gebruiken in bv. photoshop. Zo vermijd je verassingen inzake de uiteindelijke kleur. Ik heb bij foto.com al geslaagde en minder geslaagde afdrukken gekregen. Bij Pixum, waar ik meestal laat afdrukken heb ik niet de keuze van mat papier.

Comment

Ik ben tevreden over zowel matte als glanzende afdrukken, ik laat ze altijd met een randje afdrukken... maar zoals gezegd: ik ben geen referentie, ik heb nog niet vergeleken met anderen. Maar ik zie dat je uit de buurt bent... als je tot in Sombeke (Waasmunster) geraakt mag je altijd eens komen kijken!

Comment

ik ben toch ook iedere keer tevreden van foto.com

Wel hebben we al eens de vakantiefoto's van iemand anders gekregen...das natuurlijk niet zo tof voor die persoon.
              ~TDN
              fotoblog: www.tdn9.be

Comment

@vanslycken : bedankt voor het aanbod, maar ik ga d'er gewoon wat verschillende uitproberen.

@TDN : foto's van iemand anders gekregen, dat vind ik geen goeie reclame voor foto.com.

Ben gisteren begonnen met Photobox.ie (omdat ik er daar 30 gratis kreeg )
                Maar het opladen ging ontzettend traag. Verkleinen jullie je bestanden die je doorstuurt tot de gewenste grootte of niet?

Hierna ga ik photohall uitproberen en dan digitalphoto.

Comment

Ik stuur mijn foto's altijd naar extrafilm.com. Persoonlijk vind ik die goeie kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                    Ik wist niet eens dat je daar kon foto's laten afdrukken.

Hoe gaat dat dan, moet je de bestanden op cd zetten of....?
                    Heb je de foto's laten afdrukken met of zonder wit randje en waren het je zwart-witfoto's?
                    Wil je mij de prijs ook even doorgeven?
                    Gewoon je beelden op CD afgeven. Na 3 à 4 dagen is het meestal klaar. De prijs weet ik niet juist meer. Voor 8 foto's op formaat 20x30 had ik rond 20€ betaald.(denk ik!) Ik heb die foto's voor een redelijk bedrag verkocht, dus de prijs die ik moest betalen was niet zo belangrijk.

Je kan altijd eens langsgaan en wat info vragen over de witte rand en de prijzen.
                    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Mijn matte prints van Photobox.ie zijn aangekomen (1 werkdag tussen maar!) en ik ben teleurgesteld in het resultaat.
                      Toch wat betreft de witte randjes die ik er rond gemaakt had.
                      Misschien ligt het aan mij, maar ik had nochtans de berekening heel juist gemaakt zodat de foto met kader een 3:2 verhouding had en dan 15/10 prints besteld. Aan de lange zijde zijn de kadertjes zichtbaar (wel een stuk kleiner dan ik ze gemaakt had), maar aan de korte zijde is er geen rand meer. Dat wordt dus veel knipwerk. Iemand een idee wat ik fout doe?

Het rare is dat bij de zwart-wit prints de kader er wel mooi opstaat, even breed als dat ik ze besteld had en die prints zijn dan ook perfect in orde.

De kleurenprints vallen mij ook wat tegen qua kleuren.

Comment

Working...
                      X