Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep aan de macrofanaten: Uitdaging!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    De uitleg staat hier net boven...
    .:www.shadowarts.be:.

    Comment


    • #17
      Fre,

      Waarom ben jij zo zot van foto's maken. Probeer eens een antwoord op te vinden? Niet makkelijk hé! Iets "ligt" je en iet anders niet....


      Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft! Anders waren ze al lang lopen met mijn vriendin!


      Greetz,

      Todosranas (betekent zoiets als "alle kikkers"....)
      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

      Comment


      • #18
        Originally posted by Todosranas
        Maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft! Anders waren ze al lang lopen met mijn vriendin!
        LOL Das wel waar ja

        Groetjes,
        Lexieke
        .:www.shadowarts.be:.

        Comment


        • #19
          Als 't wat warmer wordt zal ik mijn composthoop nog eens onder de digitale loep nemen. Mij Collembola per post laten toezenden lijkt me wat riskant : zou niet graag gearresteerd worden op verdenking van lidmaatschap van een terroristische groepering die biologische wapens aanmaakt .
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #20
            heb je infeite al eens geprobeerd die beesten te trekken met een vergrootglas?
            Dit kan soms aardig lukken.
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #21
              Met excuus voor een wellicht serieuze zaak maar ik heb zowat in een *deuk* gelegen over het feit dat je die dingen per post wilde versturen!
              Ik ken virussen die per e-mail komen maar insecten per post , ach het is weer eens wat anders!

              Ik ben geen macrofanaat, het is gebleven bij 1x spin, 1x hommel, 1x vlinder en 1x rups en dat vind ik wel genoeg.
              Als iemand van dit (on)gedierte een betere macro kan maken wil ik hem wel zien...overigens vind ik dit al best wel een goede macro!!!!

              Ik zal er verder niet bij nadenken waar en hoe of wanneer ik dit beest (of andere sooten) tegen zal kunnen komen want dan dank ik dat ik bij/met Mimi ergens hoog boven in de lucht zweef.. (wegens niet meer eten en slapen )
              Dag dag
              Vonne
              The only real failure is to give up trying!

              http://www.yvonnew.com
              http://www.vonne.web-log.nl
              and HFC forever!

              Comment


              • #22
                Agh eens ik mijn nieuwe camera heb zou ik heel wat over hebben om fotos te kunnen maken van zo'n gifkikkertjes, ik had er zelfs al aan gedacht om er zelf een paar te houden, en niet tegenstaande dat ze me wel interesseren, lijkt de hoofdreden, met name fotografie, niet de correcte motivatie om tot aanschaf over te gaan.

                Simkin.

                portfolio: http://www.megapixel.tk

                Comment


                • #23
                  beste digifreaks,


                  Inderdaad, fotografie mag niet de reden zijn om eender welk dier in huis te halen. Bovendien zijn reptielen en amfibieën absoluut géén huisdieren! Het zijn betrekkelijk 'basic' organismen waar je zo goed als geen aandacht van terug krijgt. De enige aandacht die je terug krijgt is dat ze instinctmatig je (voornamelij) voedsel- geven-handelingen herkennen en het dan net lijkt of ze je graag zien... Mensen die bezeten zijn van deze organismen doen het dan ook eerder omwille van hun zeer interessante gedragspatroon en vaak wel zeer mooie voorkomen!
                  Toch mensen die geïnteresseerd zijn kunnen altijd eens een kijkje nemen op www.gifkikker.nl. Dan kan je deze gifkikkers eens in al hun kleurenpracht aanschouwen!
                  Bovendien hebben ze dit jaar een goede spreker op hun "kikkerdag" (ja ja ik ben een narcist...).



                  Todosranas
                  Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Todosranas
                    Bovendien hebben ze dit jaar een goede spreker op hun "kikkerdag" (ja ja ik ben een narcist...).
                    Todosranas, jij gaat daar toch niet kwaken ?
                    Maar nu ff serieus : zitten daar van die exemplaren tussen waarvan je de volledige kleurenpracht pas ziet als je er eens aan gelikt hebt ?
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #25
                      sorry,

                      Als je aan gifkikkers likt, kan je het helaas niet meer navertellen....

                      Voor meer "likgenot" surf je beter eens naar:

                      http://members.cox.net/toadvenom/index.htm



                      Maar hoe zit het nu eigenlijk met kandidaten die eens willen proberen om een mooie foto van springstaarten te maken!
                      (tjonge tjonge, we wijken af...maar ben ik wel gewoon als leerkracht...)


                      Greetz,

                      Todosranas
                      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                      Comment


                      • #26
                        Hoi Todos,

                        ik wil het wel eens proberen, hoe heb jij het tot nu toe gedaan?

                        Ik ben in het bezit van een s602z en heb wat macro voorzetlensjes,
                        als je die beestjes op kunt sturen (zit wel in Nederland, in Maastricht) dan doe ik het graag!

                        Hoe kweek jij ze? Op tuingrond e.d.? Ik heb ze nooit gekweekt, wel fruitvliegen etc. voor mijn aquarium, maar toen had ik nog geen digicam...
                        Vriendelijke groeten:

                        Vincent Bakker

                        http://miranet.xs4all.nl/foto-archief/
                        http://miranet.xs4all.nl/aquarium/

                        Comment


                        • #27
                          Hallo Mira,

                          De foto werd gemaakt met een F717 in macrostand en een losse optische lens van een of ander labotoestel die ik tussen een tusseringen een gewone UV filterglaasje plaatste. Ik heb het ook geprobeerd met macrovoorzetlensjes van HOYA (+1,+2, en +4) maar die gaven niet zo'n goede resultaten... . Maar dat kan ook aan die lensjes liggen. Ik heb in elk geval een Fodor +20 voorzetlens besteld, we zullen zien of ik er dan betere resultaten mee krijg.
                          Als je me je adres privé doorstuurt (naar Epipedobates@yahoo.com) stuur ik er je wel enkele op (maar het moet buiten nog een beetje warmer worden, anders zijn ze dood, door de koude...)!

                          Ik kweek de dieren op houtskool en voer ze visvoer.

                          Mvg,

                          Todosranas
                          Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                          Comment


                          • #28
                            ik wil wel eens proberen maar of het beter zal lukken dan hetgeen je al hebt weet ik niet.
                            stuur maar een aantal van die beesten op als je wil:
                            Jeroen Mentens
                            ILWB
                            Vital Decosterstraat 102
                            3000 Leuven
                            www.vildaphoto.net

                            Comment


                            • #29
                              OK Jeroen!

                              Zal ik doen

                              Welke voorzetlens zet jij op je camera voor je LHB'jes?

                              Mooie foto's!!! Tof iemand die ergens bezeten van is!!!



                              Greetz,


                              Todosranas


                              Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                              Comment


                              • #30
                                Is het niet zo dat die beesten (gifkikkers) na een tijd in gevangenschap niet langer gif produceren ?
                                Simkin.

                                portfolio: http://www.megapixel.tk

                                Comment

                                Working...
                                X