Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is zeer gemakkelijk om een perskaart te bemachtigen!!!
De enige voorwaarde is... journalist of persfotograaf zijn. De mensen die deze kaart nodig hebben zullen hem krijgen ook. De mensen die er geen recht op hebben krijgen hem (terecht) niet. Simpel toch
Als je wilt weten wie en wanneer een perskaart kan aanvragen, dan kijk je o.a. best even kijken op de site van de Vereniging van de Journalisten van de Periodieke pers http://www.ajpp-vjpp.be/NL/lid.html. Je kan ook eens klikken op "voordelen".
......... dan kan ik mijn natte droom om lekker vooraan te staan bij The Cure wellicht opbergen als brave 40-jarige..?
Je vraag richten tot organisatie is een ding, een antwoord krijgen is nog wat anders... heb van pure miserie Dhr Schueremans maar aangeschreven. Maar ook dat gaf niets
Ik vroeg trouwens niet om als 'journalist' te gaan, dan wel als prive-persoon....Mss toch de badge nog snel aanvragen, who knows he
I did, maar dan he.... mss truukje van bij Björk in tijdperk van analoge toestellen gebruiken en lens-body binnensmokkelen maar is niet hetzelfde he...
eerlijk duurt langst...
Denk eraan dat het veelal het management van de groep is dat bepaalt of je al dan niet mag fotograferen, de zaal zit daar voor niks tussen.
Bij veel groepen krijg je alleen de gelegenheid tijdens de eerste nummers, daarna moet je opkrassen.
Als je van de muziek houdt in de Biebob in Vosselaar kan je vrij fotograferen
......... dan kan ik mijn natte droom om lekker vooraan te staan bij The Cure wellicht opbergen als brave 40-jarige..?
Je vraag richten tot organisatie is een ding, een antwoord krijgen is nog wat anders... heb van pure miserie Dhr Schueremans maar aangeschreven. Maar ook dat gaf niets
Ik vroeg trouwens niet om als 'journalist' te gaan, dan wel als prive-persoon....Mss toch de badge nog snel aanvragen, who knows he
Er zijn tegenwoordig vrij veel online concertsites die reportages over concerten maken hoor. (damusic, zangtalent, ... zie google )
Stuur naar allemaal een mailtje (met wat foto's die jij genomen hebt) en misschien antwoordt er wel één...
(Als je nog geen concertfoto's hebt: je als de bliksem inschrijven voor de BD concert SD )
Als je een reportagemagazine vindt dat van de Gentse Feesten verslag wil uitbrengen, dan geraak je vast wel aan enkele pasjes voor enkele podia.
Op de feesten zijn ze immers enorm vriendelijk voor journalisten (kan ik uit eigen ervaring zeggen)
Zo ben ik begonnen, en door verder gewoon elke kans te grijpen. Nu geraak ik beetje bij beetje bij meer concerten binnen.
Voor concerten is het het voornaamste om toestemming te hebben van he management van de artiest; de organizator kan en mag zelfs dikwijls die toestemming niet geven omdat de meeste artiesten contractueel bepalen dat fotografie en alle vormen van audio-visuele registratie verboden zijn met uitzondering van de pers - en dikwijls worden zelfs hier beperkingen opgelegd (op voorhand aanvragen, accreditatie, 1 fotograaf per medium, alleen eerste 3 nummers, etc)
Beste is idd eerst een kleine portfolio op te bouwen (ergens op het web), zodat je iets hebt dat je kunt meesturen in mails naar organisaties. Het moet zeggen: "kijk, ik heb een passie voor deze soort fotografie, en het resultaat mag er zijn"
Eens je dat hebt is het een kwestie van wat mailtjes rond te sturen naar sites als damusic, genthology, etc. (in het geval van concerten, voor sport weet ik er geen)
Of je houdt die sites of de kranten in het oog en reageert wanneer ze fotografen/reporters zoeken.
Ik combineer vaak fotograferen met een artikel schrijven, dan lukt het vaker om ergens binnen te geraken. En wordt de fotopas niet goedgekeurd, dan komt het normale ticket meestal wel in orde
Voor de rest is de juiste mensen kennen alles. Een breed netwerk opbouwen helpt echt.
Tom
edit: en ik zie net dat ik hier al geantwoord had...pfff, de blok doet wat met je hoofd...
Comment