Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50*70 poster Colormailer

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

ja maar je moet de juiste verhouding hebben
    ik had:
    2776*2000 met 150dpi en gesaved met 1% jpg-compressie --> file: 3283KB
    ze verwachten 508mm*705mm
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Hallo Jimmy,

De dpi zijn dus minder belangrijk want, bij dit beeldformaat komt u op 100 dpi, of vergis ik mij ??
      705mm = 27,75 inch op 508mm = 20 inch
      2776 : 27,75 = 100,03
      2000 : 20 = 100
      mvg,

Comment

bedankt

Comment

ik heb mijn foto gewoon vergroot met bicubisch tot 2776*2000 in 150dpi
          Colormailer zei me dat ze graag 100 tot 150 dpi hebben voor dat formaat
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

@ igoforit: Ik had vroeger ook eens 10x15 besteld bij Colormailer en ik vond die toen ook te flets van kleuren, maar doordat ik hier zoveel goeds had gelezen, heb ik het toch nog eens gewaagd en nu zijn ze prima hoor!

@ PhilleG2: ik heb m'n 3mp naar 150% vergroot met PS7 en dan doorgestuurd. Die foto was uiteindelijk 3072x2195 en 1.8Mb groot.

Comment

Originally posted by Igoforit
              Ik ben vroeger nooit tevreden geweest van Colormailer, maar dat was dan van kleine formaten. (Te donker en te bruinig.)
              Daarom durf ik er nu niet op vertrouwen om bij hen zo´n vergroting te laten maken.
              Jos
              Ik kan beamen wat Tony hier ook al zei die grote prints van colormailer zijn een stuk beter dan hun kleine prints. Hetzelde is ook waar voor Pixum.

Comment

Bij pixum zijn zowel mijn kleine als mijn grote prints perfect. Ik zou niet weten waarin hun grote prints beter zijn. Ik heb het nog niet gemerkt.
                Jos
                Originally posted by slipstream
                Ik ben vroeger nooit tevreden geweest van Colormailer, maar dat was dan van kleine formaten. (Te donker en te bruinig.)
                Daarom durf ik er nu niet op vertrouwen om bij hen zo´n vergroting te laten maken.
                Jos
                Ik kan beamen wat Tony hier ook al zei die grote prints van colormailer zijn een stuk beter dan hun kleine prints. Hetzelde is ook waar voor Pixum.
                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

Bij pixum zijn zowel mijn kleine als mijn grote prints perfect. Ik zou niet weten waarin hun grote prints beter zijn. Ik heb het nog niet gemerkt.
                  Jos
                  Wel voor colormailer had ik bij kleine prints color casts vooral nogal geel en waren de details nogal vaag. Dat heb ik niet met hun groter dan 30x20 prints.

Bij Pixum zijn er nog andere verschillen. Eerst en vooral ben ik ontevreden over hun kwaliteit wanneer dlp aan staat. Want dan zijn de prints overscherpt en toch met totaal verlies aan detail door ik vermoed hercompresseren. Kleuren waren ok.

Zonder dlp aan stoort mij het meest dat ze de foto's nogal onprecies en wat willekeurig snijden. Voor de rest zijn ze goed en uitstekend gezien hun prijs. De meesten doen namelijk hetzelfde op het gebied van het snijden. De enige waar ik dit nog niet heb meegemaakt is Spector. Ik hou puur kwalitatief gezien ook iets meer van het papier en de glossyness van spector dan van Pixum maar dat is volgens mij ook het prijsverschil niet waard.

De grote prints van Pixum (30x45) vind ik dan weer beter want daar printen ze de foto's exact zoals je ze hen stuurt. Op dit formaat zou ik niet kunnen zeggen wie van pixum en colormailer de beste is maar colormailer gaat wel een stuk groter dan pixum.

Als ik het hier over grote prints heb bedoel ik grotre dan 30x20 cm.
                  Tot en met 30x20 cm beschouw ik als normale grote.

Pixum levert wel uitstekende kwaliteit als je naar hun prijskwaliteitsverhouding kijkt. Op dat vlak zijn ze de beste die ik al gehad heb. Maar puur de beste blijft Spector voor mij maar die gaan maar tot 30x20.

Comment

Working...
                  X