Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chit Chat

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Chit Chat

Awel Stefaan,

daar kan je tenminste woorden kwijt, bv als je net die ene Rochefort te veel op hebt...

Comment

Lang leve de chit chat, want hoewel sommige discussies op het scherp van de snee gevoerd worden, laat chitchat meer nog dan de andere threads toe om de nicknames een persoonlijker gezicht te geven. Wanneer ik bij iemands commentaar op sommige plaatsen mijn bedenkingen heb, zorgt chitchat er dan vaak voor dat ik die toch best een toffe peer kan vinden.

Ik begrijp dat dat zo zijn keerzijde kan hebben, en alle begrip voor het bestuur als ze daar liever niet meer mee doorgaan. Maar ik zou het bijzonder leuk vinden moest deze weer open gaan.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

waarom heb ik toch zoveel woorden nodig om te zeggen wat vicberger zo prachtig samenvat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
          Lang leve de chit chat, want hoewel sommige discussies op het scherp van de snee gevoerd worden, laat chitchat meer nog dan de andere threads toe om de nicknames een persoonlijker gezicht te geven. Wanneer ik bij iemands commentaar op sommige plaatsen mijn bedenkingen heb, zorgt chitchat er dan vaak voor dat ik die toch best een toffe peer kan vinden.

Ik begrijp dat dat zo zijn keerzijde kan hebben, en alle begrip voor het bestuur als ze daar liever niet meer mee doorgaan. Maar ik zou het bijzonder leuk vinden moest deze weer open gaan.
          ook volledig mee eens, lang leve chit chat ,
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
            Lang leve de chit chat
            Maar ik zou het bijzonder leuk vinden moest deze weer open gaan.
            Ik denk niet dat dit een probleem kan zijn als iedereen zich een beetje gedraagt.
            Het is niet de naam Chit Chat dat ervoor zorgt dat dit deel sneller of meer gesloten is maar de reacties van sommigen.
            Mocht dit in een ander forumonderdeel gebeuren, dan had evengoed daar dergelijke beslissing kunnen genomen worden.

Ik kan maar een ding hopen, dat is dat diegenen die de oorzaak zijn van dergelijke beslissingen eens goed gaan beseffen dat ze niet alleen zichzelf straffen maar ook alle andere leden meesleuren. En die andere leden zijn niet alleen de moderators, raad van bestuur en uw tegenstanders maar eveneens uw vrienden, buren, kenissen en misschien wel familie ... mensen die het u mogelijk maken hier een discussie te kunnen en mogen voeren.
            Als u zelf aan een topic deelneemt wil dit toch ook zeggen dat u er interesse voor heeft? Zorg er dan niet voor dat het dank zij u afgesloten moet worden.

Ik wil geen oude koeien uit de gracht halen maar gewoon een tip geven naar de toekomst. Een manier om het voor iedereen aangenaam te maken.
            Dit wil niet zeggen dat er geen discussies mogen zijn ... zo lang ze maar vriendelijk en beleefd gevoerd worden met respect voor je medemens.

Voor hetgeen er gebeurd is is het te laat en men kan moeilijk de klok terugdraaien in dergelijke gevallen maar het is spijtig dat iets zo ver moet escaleren en dat een forum met toch 15.088 leden en 5.265 actieve leden slechts door enkelen om zeep kan gehaald worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

mmmm....

op gevaar af weer olie op het vuur te gooien, de chit-chat was de plaats geworden waar ook werd gepraat over heikele punten, zoals de opeenvolgende uitsluitingen op basis van wat bij mij als willekeur overkwam. Heikele punten moeten uitgepraat worden, want enkele mensen monddood maken doet vele andere mensen vluchten.

De sluiting van eerst het hele forum en dan nog enkel de chitchat heeft misschien in de geesten van sommigen gezorgd voor een afkoelingsperiode, anderen (zoals ik) hebben het moeilijk met een muilband die me aangedaan wordt, en de ganse toestand is bij mij overgekomen als paniekvoetbal.

Iedereen heeft wel verschillende normen: wat ik een lekker gesprek noem kan een ander voor een slaande ruzie houden, en wat voor mij neerkomt op het op een duidelijke manier zijn mening te kennen geven zonder schuttingstaal te gebruiken kan door een ander geinterpreteerd worden als een persoonlijke aanval. De atmosfeer van de laatste dagen voor de sluiting van het forum was inderdaad verziekt, maar het zou goed zijn moest eenieder hierover eens zijn geweten raadplegen.

En in ieder geval: een probleem wat niet uitgepraat kan worden, blijft onderhuids broeden, en kan aanleiding geven tot zware komplikaties die helemaal niet meer in verhouding staan tot het oorspronkelijke probleem.

Vandaar: steeds blijven praten, altijd, en nooit, nooit, nooit de dialoog afsnijden. Anders komt er grote brol van.

Vandaar dat ik twee moties wil voorstellen:

één: doe de chitchat weer snel open, want anders blijft het abces verder bestaan, en blijft de tijdbom tikken.
              twee: ga niet censureren, want censuur werkt niet.

En het zou écht zonde zijn BD te laten ontploffen, daarvoor is het een te mooie realizatie waarop de auteurs terecht trots mogen zijn.

PS als niet lidgeld-betalend niet-lid van de VZW heb ik uiteraard formeel niet het recht moties in te dienen. Deze moties dien ik dan ook symbolisch in, omdat ik begaan ben met de gezondheid van BD.

erik
              erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                't Zijn juist die "geldende fatsoennormen" die voor de ene al anders liggen dan voor de andere... en dat zorgt al eens voor een escalatie...
                Om maar een voorbeeld te geven: als één van mijn kameraden het bij het verkeerde eind heeft kan het zijn dat ik zeg: "maar neen, gij kieken" (net zoals zij mij ook "kieken" durven noemen ) - maar voor sommigen is dat al een grove belediging.
                Haha....Wel wij lachen nu nog met zo'n uitspraken als we voormalige
                collega's&vrienden zien...dus elkaar zien en spreken.
                Eén zo'n uitdrukking was "stom verke.."...
                (verke is dialect voor varken)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Niet alleen een cursus assertiviteit... Gewoon ook voor sommigen een cursus zelfbeheersing en vooral relativeren. Dat geldt voor enkelen uit de oude garde maar ook voor enkele (ex?-)bestuursleden.

Ik heb me altijd afgevraagd hoe je je zo kon opwinden over cyberjennerij...
                  Tja...
                  In chit chat heb ik nog niet geweten dat men ruzie maakt over sex, eten en drinken
                  Moeilijke "items" zijn dan weer politiek, maatschappelijke problemen en religie...
                  Doch zoals dikwijls gezegd: "Manieren houden en beleefd blijven",
                  is de boodschap en dan kan je praten over wat je maar wilt.

Er werd een topic gewist in chit chat en daar heb ik ook samen met iedereen
                  hier, verrassende en merkwaardige dingen kunnen lezen.
                  Het probleem is altijd de grootte of de waarde van de info die je hebt...
                  En iemand door en door leren kennen kan je als je een jaartje met
                  hem of haar optrekt

En toch kan het nog goed fout gaan als ik zie wat er gebeurde op senioren.net. 't Stond zelfs in de krant.
                  Allemaal goed bedoeld en toch he.
                  Eerlijk gezegd vond ik dat nog komisch ook
                  Sorry voor de uitdrukking maar "ouw knoken" die elkaar aan het bedriegen waren...hahaha.

Hebberigheid is van alle (leef-)tijden...
                  Last edited by theokus; 18 maart 2007, 05:33.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                    Indien iedereen zich daar een beetje aan houd.....
                    het een plezierig, soms ook leerrijk, onderdeel blijft.....
                    evtl mod's die vlugger ingrijpen, met uiteraard een sumiere uitleg waarom....
                    Laat Chit Chat dan maar gerust weer open.
                    Voilà, ook leerrijk.
                    Als ik denk aan mijn wasmachine
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      waarom heb ik toch zoveel woorden nodig om te zeggen wat vicberger zo prachtig samenvat?
                      Weet ge dat niet?
                      Das het verschil tussen "vormgeven en ellentrik"
                      (moeilijk mopje?)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

waarom Chit Chat openen, het gaat hier in Algemeen toch ook???.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mannekes,
                          niet dat ik me hier wil moeien,want dat kan pijnlijk worden ...
                          Maar zijn we nu niet eerder bezig met een topic dat eerder een "chitchat"-post is ipv "algemeen" ?
                          Dus, diegnene die daar zo tegen zijn en die hierop hebben geantwoord in deze post
                          Ja, ik ben er ook tegen, kwestie een discusie et ekunnen openen. Indien we allen steeds met alles gelijk zouden zijn, allemaal even slechte fotokes trekken en steeds hetzelfde onderwerp in dezelfde compositie, en allen hetzelfde toestel, lenzen en instellingen zouden gebruiken , ja, ... We zouden moeilijk kunnen kritiek geven op een ander hé, alleen maar op onszelf en dat doen we niet ...
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Mannekes,
                            niet dat ik me hier wil moeien,want dat kan pijnlijk worden ...
                            Maar zijn we nu niet eerder bezig met een topic dat eerder een "chitchat"-post is ipv "algemeen" ?
                            Dus, diegnene die daar zo tegen zijn en die hierop hebben geantwoord in deze post
                            Ja, ik ben er ook tegen, kwestie een discusie et ekunnen openen. Indien we allen steeds met alles gelijk zouden zijn, allemaal even slechte fotokes trekken en steeds hetzelfde onderwerp in dezelfde compositie, en allen hetzelfde toestel, lenzen en instellingen zouden gebruiken , ja, ... We zouden moeilijk kunnen kritiek geven op een ander hé, alleen maar op onszelf en dat doen we niet ...
                            T'zal dan wel verplaatst worden door een mod

Laat ons allemaal in eigen boezem kijken en BD steunen.Ben al blij dat BD niet afgesloten is.Doet mij wel goed om enkel chit-chat posters na een weekje terug te zien posten in dit onderwerp.

Comment

Ik was reeds een paar weken aan't twijfelen of ik BD-lid zou worden.
                              Dit gedoe helpt zeker niet.

Comment

Jullie boodschap is niet in dovemans oren gevallen.

Er wordt momenteel druk gewerkt aan een 'nieuwe' chit-chat, meer details volgen binnen afzienbare tijd.

Tot die tijd kunnen jullie je concentreren op de kern: fotografie
                                Dus nog even geduld, want geduld wordt beloond
                                Groeten,
                                Ludo

Comment

Working...
                                X