Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lokaal fotografen voor Het Laatste Nieuws, ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lokaal fotografen voor Het Laatste Nieuws, ervaringen ?

    @ momentopname

    Ik werk voor de periodieke pers (maandblad) weet niet hoe het zit voor kranten.

    De link: http://www.ajpp-vjpp.be/NL/lid.html

    Het gaat hier ook over de oranje perskaart. Niet het blauwe internationale doorgangsbewijs.
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #17
      Re: Lokaal fotografen voor Het Laatste Nieuws, ervaringen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
      Ik doe het in ieder geval nooit meer, het belang van limburg vroeg me onlangs foto's van de filmopnames van zwartboek (film van Paul Verhoeven onlangs nog in de filmzalen), ik vroeg er geen vergoeding voor, leverde 7 foto's op CD waarvan er 2 geplaatst werden met de vermelding : Foto's HBVL
      Slechte afspraken gemaakt zeker? Heb je een contract of is alles mondeling besproken?

      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      waar haal je die info (10 jaar etc) ????

      voorwaarden:
      minimaal 2 jaar hoofdberoep in journalistiek (te bewijzen met loonfisches of facturen)
      2 collega's die handtekenen als getuige dat je collega bent
      1 hoofdredacteur die handtekent
      en de prijs betalen

      wie minstens 3 maanden fulltime werkt kan een stagairepas aanvragen met voor de rest dezelfde voorwaarden (en dezelfde voordelen).

      wie dit werk combineert met een hele reeks activiteiten wordt automatisch uitgesloten van die perskaart. Enige commerciële activiteit is bv. uitgesloten: dus een trouwreportage maken mag je bv. niet doen als persfotograaf. het beroep van leerkracht is wel cummuleerbaar
      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      @ momentopname

      Ik werk voor de periodieke pers (maandblad) weet niet hoe het zit voor kranten.

      De link: http://www.ajpp-vjpp.be/NL/lid.html

      Het gaat hier ook over de oranje perskaart. Niet het blauwe internationale doorgangsbewijs.
      Jullie hebben beiden het natuurlijk over een "perskaart", en jullie hebben allebei gelijk. Beiden zijn voldoende volgens mij om gemakkelijk accreditatie te kunnen aanvragen om bij een concert in de frontstage te mogen staan of op sportevenementen, maar met die oranje ga je bij een ramp ofzo niet dichter mogen staan dan een normale burger.

      Ook toelating om foto's te nemen op het koninklijk paleis is uitgesloten met die oranje, vrees ik.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Lokaal fotografen voor Het Laatste Nieuws, ervaringen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
        Ik weet de prijzen van bij onze krant (Krant van West-Vlaanderen). Die zijn dacht ik zo rond de 8 euro per gepubliceerde foto. Ik heb meen ik gehoord dat het bij HLN nog wat lager ligt.
        Het is soms wel zo als je een vereniging fotografeert dat die dan interesse hebben in nabestellingen.
        Werkt HLN niet met www.janverbeke.be sindskort?

        groeten Kristof
        ge moet al serieus al wa foto'kes moeten maken om uit uw kosten te geraken als fotograaf van janverbeke producties. 't is 6 euro per gepubliceerde foto. Daar betaal ik m'n naft en tijd en materiaal niet van.
        www.loft6.be

        Comment


        • #19
          Re: Lokaal fotografen voor Het Laatste Nieuws, ervaringen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Slechte afspraken gemaakt zeker? Heb je een contract of is alles mondeling besproken?
          De afspraken werden gemaakt door een van de acteurs, en HBVL had er zelf achter gevraagd en beloofd de bron te vermelden.
          Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

          Comment

          Working...
          X