Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FTP-SERVERS !!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Het grappige is degene waar Tom over spreekt daar heb je gen eens tooltjes voor nodig. Je kunt bij deze persoon gewoon via je browser (ie6) naar binnen en zijn volledie server bekijken en bewerken.
    Tom heeft de persoon in kwestie al op de hoogte gesteld door hem een meeltje te sturen, maar ja persoon blijft het gewoon doen......
    Eigenwijs of hardleers.. Ik zeg RTFM. EN configureer je server corect. Of neem ergens wat gratis webruimte er is hier al vaak genoeg gemeld hoe en waar je dit gratis kunt krijgen.

    Cheerio
    Leo

    Comment


    • #17
      Laat die kerel (veronderstel ik toch) toch doen. Als hij niet wilt luisteren zal hij maar moeten voelen of anders gezegd, wie zijn gat brand moet op de blaren zitten.
      Ik geef de mensen wel gelijk dat het erg irriterend is als er dode links zijn of niet toonbare foto's. Als je boeken leest over webdesign en soortgelijke zaken dan is dat 1 van de eerste basisregels die gelden: als een gebruiker dikwijls een gebroken link tegenkomt zal hij niet zo vaak meer naar de website komen.

      Nu wat betreft het thuis laten draaien van een Web- of FTP-server, ik heb het hier ook draaien maar enkel voor intern gebruik. Het is blijkbaar tegenwoordig enorm in de mode om thuis een web- of ftp-server op te zetten, je eigen domein te kiezen en er dan, bv via Dyn-DNS ervoor te zorgen dat deze gegevens permanent online zijn. Het aspect van de beveiliging en bandbreedte is reeds aangehaald en is correct. Tegenwoordig kan je voor weinig geld je gegevens extern hosten waar ze dan toch beter beveiligd zijn, niet enkel tegen inbraak maar ook tegen andere calamiteiten zoals stroompannes, hardwarefouten en dergelijke. Het blijft plezant hoor zo van die dingen opzetten maar om dat echt in een "life" situatie te gebruiken ... daar denk ik dat jullie gelijk in hebben dat dat niet echt wenselijk is.

      Maar zoals ik al zei, laat die mensen maar doen, ze zullen het vroeg of laat wel leren als ze niet naar goede raad willen luisteren.

      En voor de rest: blijven foto's nemen ... hahaha

      mvg,
      Giant Pat
      Do or Do Not - There is no try ...
      www.giantpat.be

      Comment


      • #18
        Hallo,

        Even voor alle duidelijkheid: de problematiek waarop hier gewezen wordt is in de eerste plaats bedoeld als goedgemeende waarschuwing. Als iemand FTP-toegang heeft tot een andere "privé" computer, dan kan dat leiden tot de meest vreselijke en onvoorziene dingen - maar geen enkele daarvan is positief.

        Als je breedbandgebruiker bent wordt het zo al aangeraden om een goede firewall te installeren en als je zelf een server draait is het nog meer nodig om deze perfcet te beveiligen. Het is enkel voor je eigen veiligheid ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          zo is het ... "mijn gedacht" (op zijn Boma's ...)
          Do or Do Not - There is no try ...
          www.giantpat.be

          Comment


          • #20
            Originally posted by giantpat

            Het is blijkbaar tegenwoordig enorm in de mode om thuis een web- of ftp-server op te zetten, je eigen domein te kiezen en er dan, bv via Dyn-DNS ervoor te zorgen dat deze gegevens permanent online zijn.
            Ik heb samen met een collega een tool ontwikkeld die maakt dat je permanent online bereikbaar bent zonder hulp van een DNS record die je ergens moet aanmaken. De tool kijkt naar je IP adres en (je stelt zelf een periode in) doet dit periodiek. Van het moment dat je IP adres verandert (door de DHCP server van je provider toegewezen), schiet de tool in actie en laadt een nieuw bestand op naar je website.

            Hoe gaan we tewerk : Op je webspace zet je een document index.htm (wordt aangemaakt door deze tool) en daarin wordt je geredirect naar je thuis IP adres.

            Werkt momenteel onder W98, Win XP (ook als service) maar er is één beperking. Als je webserver in een privaat netwerksegment is opgenomen achter een NAT router, dan zal de tool dus een redirect bestand opladen dat verwijst naar het privaat IP adres ipv het publieke van de NAT router.

            Dus deze tool werkt uit de kunst voor zij die hun webserver / PC rechstreeks aan de kabelmodem (TN) of ADSL modem hebben hangen.

            De manne ...

            Comment


            • #21
              Ik ben er ook geen voorstander van, maar Tom ik begrijp nu niet dat dit een reden is om uit sommige topics weg te blijven, 't is natuurlijk vervelend als je de foto niet te zien krijgt maar dat is ook alles
              fredericrom, moet ik hier alles driemaal posten ?
              Ga jij naar sites waar allerlei popups telkens openspringen ? Nee.

              Ik krijg 1.de foto niet te zien, 2. mijn ftp-prog start 3. ik kan niet verder want ik moet twee dingen bevestigen en 4. dan komt er een alert-box die me vraagt of ik het bestand wil downloaden.
              En dan moet elke keer weggeklikt worden allemaal, ook als ik bv. een reply zet op die pagina, wordt ik nadien weer teruggestuurd en begint het voorafaan.

              Heb je het nu door of moet ik het zoals in het kleuterklasje gans uittekenen ?
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #22
                Allemaal waarheden die hier geschreven worden.

                Maar die olifant is toch maar een mugje ( of is het omgekeerd ? )

                Ik lees hier dagelijks de rubrieken en de keren dat mijn FTP server prog opende om een foto te zien is te tellen op 2 vingers

                Maar inderdaad er is geen enkele reden om je foto's niet te loaden bij je provider.Temeer dat de meesten een bepaald aantal MB gratis ter beschikking stellen.

                BTW Tom314 als je zelf een topic opstart, dan moet je ook niet verwonderd zijn dat hier mensen op reageren. Soms met afwijkende mening of zelfs met tegengestelde mening

                Niet alle forumleden zijn computer experts.

                Dus ja, soms moet je sommige zaken meermaals uitleggen om begrepen te worden en dit heeft niets met een kleuterklas te maken

                brgds
                Jo(han)


                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                Comment


                • #23
                  fredericrom, moet ik hier alles driemaal posten ?
                  Ga jij naar sites waar allerlei popups telkens openspringen ? Nee.

                  Ik krijg 1.de foto niet te zien, 2. mijn ftp-prog start 3. ik kan niet verder want ik moet twee dingen bevestigen en 4. dan komt er een alert-box die me vraagt of ik het bestand wil downloaden.
                  En dan moet elke keer weggeklikt worden allemaal, ook als ik bv. een reply zet op die pagina, wordt ik nadien weer teruggestuurd en begint het voorafaan.

                  ik zei gewoon dat IK er geen last van heb, en dat IK het niet zo erg vind om uit sommige topics weg te blijven, wat jij hier vermeld heb ik trouwens nog nooit voorgehad, wel al voorgehad dat foto's niet zichtbaar zijn, misschien door dit of iets anders , dat is nu het enige wat MIJ stoort, dat die mensen vanalles kunnen tegenkomen trek IK mij niet aan.
                  Ik begrijp je probleem wel dus laat je kleutertekening maar achterwege, ik zit momenteel al op het niveau van eerste leerjaar.
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #24
                    He ja tom314,

                    doe eens maf en teken het eens geheel uit!
                    Wel netjes binnen de lijnen kleuren hé!!!


                    In every colour there's the light
                    In every stone sleeps a crystal
                    Remember the Shaman, when he used to say:
                    "Man is the dream of the dolphin"

                    Comment


                    • #25
                      nooit aan gedacht om je ftp-server op read-only te zetten? normaal kunde mij die servers zo'n dingen instellen hoor
                      .·: Schoonheid heeft twee kanten :·.

                      modellen: http://model.ompleya.be

                      Comment

                      Working...
                      X