Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie (modules)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Productfotografie (modules)

Als het om een commerciele shoot gaat mag je ook verwachten dat je er de spullen en kennis voor in huis hebt. Wat ik daarmee bedoel is dat als je baas graag wil dat je dit voor hem doet, hij er ook voor zou moeten zorgen dat er voldoende budget is om bijvoorbeeld een basis studioflitsset aan te kopen.

Dit soort productfotografie is niet bijster ingewikkeld (je kunt met een dag echt voldoende leren om eenvoudige, cleane beelden te maken), maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk als je met reportageflitsers of bestaand licht (en zeker TL!) gaat proberen te werken.

Mijn advies: schaf een niet te ingewikkelde flitsset aan (2 koppen met softbox), een flitsmeter, een radiotrigger en een grijskaart. Reken aan budget op een €1000, dan kom je een heel eind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
      Als het om een commerciele shoot gaat mag je ook verwachten dat je er de spullen en kennis voor in huis hebt. Wat ik daarmee bedoel is dat als je baas graag wil dat je dit voor hem doet, hij er ook voor zou moeten zorgen dat er voldoende budget is om bijvoorbeeld een basis studioflitsset aan te kopen.

Dit soort productfotografie is niet bijster ingewikkeld (je kunt met een dag echt voldoende leren om eenvoudige, cleane beelden te maken), maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk als je met reportageflitsers of bestaand licht (en zeker TL!) gaat proberen te werken.

Mijn advies: schaf een niet te ingewikkelde flitsset aan (2 koppen met softbox), een flitsmeter, een radiotrigger en een grijskaart. Reken aan budget op een €1000, dan kom je een heel eind.
      Voor één keer dat alles moet genomen worden is dit toch een flink budget hé ... Hij vroeg of ik het wilde doen en zal het dus proberen met de middelen die ik heb (ofwel maak i kdus een flitstent ofwel een grote softbox boven het product) kzal mijne plang wel trekken

Mocht het toch niet lukken, dan kunnen we het nog altijd uitbesteden hé Ik laat jullie het resultaat gewordende
      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
        Voor één keer dat alles moet genomen worden is dit toch een flink budget hé ...
        Sja, als je een dag extra bezig bent omdat je de juiste spullen niet ter beschikking hebt, zou je die €1000 al terugverdiend hebben.... Plus het risico dat je een dag bezig bent om daarna te moeten constateren dat hij wellicht toch beter af was geweest een pro in te huren (ik zeg niet dat het je niet gaat lukken he, maar het is een zakelijk risico!).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
          Sja, als je een dag extra bezig bent omdat je de juiste spullen niet ter beschikking hebt, zou je die €1000 al terugverdiend hebben....
          Mag ik weten is welke sector jij werkt aan 1.000 euro per dag ? Ik denk dat ik dan een carriereswitch moet overwegen

Mvg,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Mag ik weten is welke sector jij werkt aan 1.000 euro per dag ? Ik denk dat ik dan een carriereswitch moet overwegen
            Nou, waar wacht je op?

Reken maar eens mee... die €1000 kan de baas weer in mindering brengen op zijn winst; hij betaalt daarmee in werkelijkheid maar €700 of zelfs nog minder. Een tarief van €100 per uur is helemaal niet zo gek hoog. Ik ben zelf werkzaam in een electronica aanverwante industrie (TS zou wel eens een klant van ons kunnen zijn!) en dit zijn echt geen buitensporige uurtarieven in onze sector.

Comment

Working...
            X