Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En hups, hier staan ook "gepikte" BD-foto's ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by giantpat
    Misschien kunnen we een knokploeg samenstellen ...


    Voor de humorlozen of halve blinden : tis maar een graptje héé
    Of mijn schoonmoeder inzetten!

    J.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Als ze dan maar op hun tellen passen!!!
      Do or Do Not - There is no try ...
      www.giantpat.be

      Comment


      • #18
        Het is inderdaad een grote pest aan het worden.

        Afgelopen seizoen zijn heel wat van mijn cyclocross foto's opgedoken op verschillende websites. Zo zelfs eentje op de gokwebsite www.mrbookmaker.com ! Nadat ik dit meldde vielen ze daar uit de lucht en beweerde ze zich met zo een praktijken niet bezig te houden. Nadat ik perfect aantoonde dat de foto mijn eigendom was waren ze bereid een financiële vergoeding hiervoor te betalen.

        Een ander verhaal. De grote baas van een bekend sportkledij bedrijf zegt tegen zijn webmaster. "Je mag van die website gerust foto's nemen." Die webmaster die professioneel met het vak bezig is, stuurt mij eerst een e-mail met de vraag of dit wel klopt...ik val uit de lucht natuurlijk, want heb nooit toestemming gegeven......

        En dan een derde verhaal: Een vriend van mij die journalist is, heeft toegang tot het fotoarchief van photonews en Belga. Hij zegt reeds verschillende malen foto's van mij te hebben terug gevonden in hun archief.......

        Voor volgend seizoen probeer ik een alternatief te vinden om diefstal tegen te gaan, al vind men altijd wel iets om ons voor te zijn !

        Hans.
        http://www.sportfotos.be

        Comment


        • #19
          Hallo Veusy,

          Inderdaad, het is een probleem aan het worden ...
          En dat heeft natuurlijk alles te maken met het gigantische netwerk dat internet is en de "gemakkelijke" toegang ...
          En het is ook steeds een "tweestrijd". Aan de ene kant wil je natuurlijk dat je foto's bekeken worden maar aan de ander kant ook dat ze niet "ten onrechte geleend" worden (om het beleefd uit te drukken ...).

          Er is natuurlijk ook nog een verschil of ze nu "commercieel" misbruikt worden of niet - en dat is dus in jouw geval wel een feit.

          Nu de oplossing nog ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Idd Jaja,

            tot nader order ben ik nog geen professioneel en blijft het vooral een hobby. Ik laat dus ook graag mijn foto's zien, hier en op mijn website. Van renners (of hun webmaster) krijg ik regelmatig de vraag of ze foto's mogen gebruiken en daar ga ik dan ook graag op in. En zij geven vaak ook wat anders in return en zo geraak je stilaan ingewerkt in het wereldje.

            Ik heb het geluk gehad om tijdens de Wereldkampioenschappen veldrijden een persaccreditatie gekregen te hebben. Ik heb alle grote wielerfotografen dus aan het werk gezien en er uitvoerig mee gepraat. Het zijn allemaal eerlijke mensen die respect hebben voor elkaars werk. Het mooiste is zelfs dat ze beelden van mekaar uitwisselen, of afspraken maken wie waar foto's neemt terwijl ze voor een verschillend agentschap werken.

            Maar dat lost ons probleem niet op natuurlijk he. Het stelen van foto's ligt vooral bij mensen die totaal geen respect hebben voor ons werk. Maarja, zo is het in de muziekindustrie ook.

            Dat sommige het wagen om er zelf financieel voordeel uit te halen, kan ik niet aanvaarden. Om nog maar eens het voorbeeld van Mr Bookmaker boven te halen, die man bleef tot op het laatste moment ontkennen dat zij de foto hadden "gestolen". Het klonk steeds: "Wij houden ons met dit soort zaken niet bezig."

            Oplossing??? Is die er wel? Ik heb me de afgelopen maanden bezig gehouden met wekelijks het net af te zoeken naar foto's van mij. Dit hou je echter niet vol.

            Er moeten andere oplossingen mogelijk zijn, maar die vragen dan weer wat extra werk.

            Ik zie wel, tegen Oktober zal ik misschien wel wat gevonden hebben.


            Hans.
            http://www.sportfotos.be

            Comment


            • #21
              Originally posted by Veusy


              Maar dat lost ons probleem niet op natuurlijk he. Het stelen van foto's ligt vooral bij mensen die totaal geen respect hebben voor ons werk. Maarja, zo is het in de muziekindustrie ook.
              Ik vind die vergelijking een beetje krom. Bij het downloaden van muziek kun je een nummer luisteren wat van lagere kwaliteit is dan het orgineel op de CD, je claimt niet dat jij het liedje zelf hebt gemaakt of verdient er geld aan wat bij een foto vaak wel het geval is.
              <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

              Comment


              • #22
                Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen, maar ik heb nogal wat vraagtekens hierbij.

                Dat sommige foto's op verkeerde plaatsen opduiken ligt in mijn gevoel puur aan het feit dat mensen die foto's bereikbaar maken, internet is wereldwijd en voor bijna iedereen een bron van informatie.

                Daarbij zal ongetwijfelt lustig gekopieeerd worden (doe ik zelf ook ) maar dat is inherent aan het gebruik van een wereldwijd netwerk als medium.

                Ik denk dat je voor jezelf een keuze moet maken, OF je publiceert je mooiste plaatjes op deze manier, OF je doet dit in besloten kring.

                Besloten kringen kunnen ook netwerken zijn die niet zomaar bereikbaar zijn van buiten af.

                Het blijft natuurlijk geen frisse zaak als anderen jouw werk stelen om zelfs geld ermee te verdienen, maar toch...

                Ik denk dat je dit soort praktijken helaas moet accepteren als je op een open forum o.i.d. je foto's plaatst.

                Het is wel jammer.

                Comment


                • #23
                  Hallo Plofkop,

                  We zijn nu eenmaal een website ivm digitale fotografie, en dan is het wel de bedoeling dat we foto's online plaatsen ... We moeten onze foto's dus wel "bereikbaar" maken ...
                  Als BD-crewmember heb ik er enkele duizenden online staan in diverse albums (je weet toch dat er ook een BD-website is? ) - en bijna overal staat duidelijk aangegeven dat voor alle foto's het copyright bij Belgium Digital berust ...
                  Ik heb - als BD-crewmember - dus wel niet de keuze of ik foto's "in besloten kring" publiceer of niet - ze dienen immers vaak als "illustratie" van iets.
                  Het gaat dus helemaal niet om de foto's die ik in het forum plaats, maar om alle foto's die bij BD staan ... en de foto's van ieder BD-forumlid.
                  En accepteren gaan we dat nooit . Als we het vaststellen zullen we alles eraan doen om het tegen te houden ...

                  Als iemand foto's afhaalt voor eigen "huiskamergebruik", dan heb ik daar geen bezwaar tegen ...
                  Als iemand toestemming vraagt om een foto te gebruiken - mits vermelding van auteur een http://www.belgiumdigital.com - dan krijgt die bijna steeds toestemming ...

                  Er zijn dus wegen om op een "legale" wijze een foto van iemand anders te publiceren .

                  Jaja


                  Originally posted by Plofkop
                  Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen, maar ik heb nogal wat vraagtekens hierbij.

                  Dat sommige foto's op verkeerde plaatsen opduiken ligt in mijn gevoel puur aan het feit dat mensen die foto's bereikbaar maken, internet is wereldwijd en voor bijna iedereen een bron van informatie.

                  Daarbij zal ongetwijfelt lustig gekopieeerd worden (doe ik zelf ook ) maar dat is inherent aan het gebruik van een wereldwijd netwerk als medium.

                  Ik denk dat je voor jezelf een keuze moet maken, OF je publiceert je mooiste plaatjes op deze manier, OF je doet dit in besloten kring.

                  Besloten kringen kunnen ook netwerken zijn die niet zomaar bereikbaar zijn van buiten af.

                  Het blijft natuurlijk geen frisse zaak als anderen jouw werk stelen om zelfs geld ermee te verdienen, maar toch...

                  Ik denk dat je dit soort praktijken helaas moet accepteren als je op een open forum o.i.d. je foto's plaatst.

                  Het is wel jammer.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Hoe zit het eigenlijk met watermarking ???
                    of is dit ook te omzeilen, denk het wel, zoals alles zeker.
                    Maar toch ... weet iemand daar iets over ???

                    Dit gaat natuurlijk het copyeren niet tegen, maar het is toch makkelijker aan te tonen dat de foto van jou is.

                    Groeten
                    Rik

                    Comment

                    Working...
                    X