Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

    Oorspronkelijk geplaatst door docgonzo Bekijk bericht
    Nog een mogelijkheid, al dan niet WAY OVER THE TOP, is je hele stuff uploaden naar je eigen ftp server... Heb je achteraf thuis een hoop te downloaden, maar je hebt wel je foto's zoals je ze uit de camera trok.
    Zelf heb ik deze methode een aantal keer gebruikt, maar da's al een hele tijd geleden, nu neem ik gewoon m'n laptop mee met 'n extern 100gb 2.5" schijfje als backup.
    Hoe doe je dat?????

    Comment


    • #17
      Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

      Bedankt Voor Jullie Reacties Trouwens!!!

      Comment


      • #18
        Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

        2 manieren:
        1)
        je zet bij je thuis een pc in in je netwerk, je connecteert die permanent met 't internet (op welke manier dan ook), je installeert er een ftp-server op (gratis op't net te vinden, eenvoudig op te zetten). En je bent vertrokken. Wat nuttig kan zijn is bijv. via dyns.org een dynamisch ip aan te vragen. Dwz: je pc verandert om de zoveel tijd van IP (vgl telefoonnummer van je pc). Dit heb je nodig om te connecteren via ftp. Bij zo'n sites krijg je een hostname (bijv: fotos.dysnorg.com) Dit gebruik je altijd om te connecteren, zelfs als je ip ondertussen gewijzigd is.
        Let wel: - de traffiek gaat van je maandelijkse bandwidth of
        - de snelheid is afhankelijk van je pc, je internet connectie en je internetabbonement (upload is meestal stukken trager dan upload)

        2)
        Je huurt ergens wat webspace en je koopt een domeinnaam. Dit klinkt duur, maar dat is het niet.
        Bijv Powweb -> 5,70 dollar /maand voor 40 Gb opslag en 800Gb/maand traffiek.
        Voordeel: - hoge availability
        - je hebt ook mailboxen met onbeperkte grootte
        - ftp is meestal al gedefinieerd
        - backup van je gegevens
        - snelheid

        Voila, in een notedop

        Let wel!! Als je wil ftp'en moet je uiteraard wel een internet connectie hebben -> internetcafé -> trage verbindingen -> lang wachten eer alles ge-ftp'ed is.
        Last edited by rsted; 30 januari 2007, 16:56.
        www.YourConcertShots.com

        Comment


        • #19
          Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

          maar goed, daar heb je alleen wat aan als je naar 'n modern buitenland op vakantie gaat waar men ook snelle internetverbindingen heeft

          en in westerse landen zijn internetcafé's vaak behoorlijk prijzig dat je de aanschaf van 'n imagetank er zo uit hebt als je niet elke dag online moet gaan zitten backuppen

          Comment


          • #20
            Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            "Hét buitenland."
            Misschien helpt het als we weten of u Mongolië of Denemarken bedoelt.
            De nagel op de kop!! Zowat voor elk land zijn er andere mogelijkheden en kunnen sommige opties té risicovol zijn.

            Als we alles op een rijtje zetten zijn er 3 grote mogelijkheden:
            1. je foto's uploaden (ongeacht waar of op welke manier): gaat in de meeste landen te traag om een echte optie te zijn. Meestal ben je al blij dat je je mails kan lezen.
            2. een imagetank: het grootste gebruiksgemak maar houdt een zeker risico in omdat je met een harde schijf rondzeult. Ik heb genoeg trajecten gedaan waar de weg in een dusdanige slechte staat is dat ik dit niet met een gerust geweten zou aandurven. Een tweede imagetank en/of een laptop maakt het al veel duurder en omslachtiger.
            3. cd's branden onderweg: kan tegenwoordig zowat overal, gaat meestal vrij snel (en kan vaak ook elders dan in internetcafés) maar is helaas ook een beproefde methode om je foto's kwijt te geraken (CD's achteraf onleesbaar).

            Wat is dan de beste oplossing, zonder al te veel te sleuren (dus als wereldreiziger met slechts 10kg bagage)? Heel simpel. Je laat alles op 2 CD's branden waarvan je er één opstuurt naar huis (met airmail gaat dit vrij snel) en een 2de in je 'grote' bagage bewaart. Je kaartje wis je nog niet (dus extra kaartjes een noodzaak, maar die kosten tegenwoordig toch niet veel meer). Dat doe je pas als je van het thuisfront bericht hebt gekregen dat ze de CD met succes hebben kunnen kopiëren op een harde schijf en dat ze alle foto's hebben kunnen openen. Het spreekt voor zich dat de nodige backups van die PC moeten voorzien zijn. Waarom dan die tweede CD? Gewoon om een extra kopie te hebben mocht er iets met het kaartje gebeuren (zoals een overval in Rio). Je zal zelden zowel je handbagage als je 'grote' bagage op hetzelfde moment kwijtspelen.

            Het lijkt omslachtig, maar het is de beste garantie om je voornaamste souvenir van je reis niet kwijt te spelen. Als je maar voor een paar weken rondreist, dan is het weer een andere zaak natuurlijk.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #21
              Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

              Let er wel op dat verzenden vanuit veel landen langer dan 3 weken in beslag neemt en als je dan ook nog zou moeten wachten tot het thuisfront alle foto's op die cd heeft geopend. Pfff, dan maar 2 imagetanks.

              Comment


              • #22
                Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                Let er wel op dat verzenden vanuit veel landen langer dan 3 weken in beslag neemt en als je dan ook nog zou moeten wachten tot het thuisfront alle foto's op die cd heeft geopend. Pfff, dan maar 2 imagetanks.
                Als je "langere" tijd van huis kunt om vakantie te vieren dan moet 220 euro voor 2 imagetanks ook het probleem niet meer zijn.

                Was iedereen ook maar zo zorgvuldig voor zijn/haar thuisomgeving ...
                Ik ben er klaar mee.

                Comment


                • #23
                  Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                  Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                  Let er wel op dat verzenden vanuit veel landen langer dan 3 weken in beslag neemt en als je dan ook nog zou moeten wachten tot het thuisfront alle foto's op die cd heeft geopend. Pfff, dan maar 2 imagetanks.
                  Vanuit de meeste landen is het maximum 10-14 dagen onderweg, zeer vaak echter minder dan een week (de wereld wordt alsmaar kleiner ). Er zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen, maar die ken je meestal op voorhand. Je moet dan volslagen idioot zijn om van daaruit je foto's op te sturen, tenzij het niet anders kan natuurlijk. En enkele duizenden foto's gewoon effe openen neemt nu ook weer geen halve maand in beslag hé.
                  2 imagetanks is een goed alternatief, zeker als je ze in afzonderlijke rugzakken vervoert.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Vanuit de meeste landen is het maximum 10-14 dagen onderweg, zeer vaak echter minder dan een week (de wereld wordt alsmaar kleiner ). Er zijn natuurlijk de uitzonderingen die de regel bevestigen, maar die ken je meestal op voorhand.
                    China: 5 weken
                    Hongkong: 4 dagen!
                    Myanmar: 4-5 weken
                    Singapore: 4 dagen!
                    Vanuit hoofdsteden gepost op een groot postkantoor of op 't vliegveld gaat 't idd heel snel (sneller nog dan van Belgie naar Nederland of andersom), maar vanuit de meeste binnenlanden in veel Aziatische en Afrikaanse landen moet je op enkele weken rekenen (en dan nog hopen dat er uberhaupt iets aankomt, want dat is ook niet altijd zo...)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                      Hier zijn toch echt wel paranoide mensen zeg :-) Beetje vertrouwen in de IT... hehehehe

                      Allé, ander alternatief ->

                      1 image tank
                      1 stand-alone cd-schrijver. Dit is idem als een imagetank, met de mogelijkheid om cd's te branden, zonder dat je een computer nodig hebt.

                      :-)
                      www.YourConcertShots.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                        Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                        China: 5 weken
                        Hongkong: 4 dagen!
                        Myanmar: 4-5 weken
                        Singapore: 4 dagen!
                        Vanuit hoofdsteden gepost op een groot postkantoor of op 't vliegveld gaat 't idd heel snel (sneller nog dan van Belgie naar Nederland of andersom), maar vanuit de meeste binnenlanden in veel Aziatische en Afrikaanse landen moet je op enkele weken rekenen (en dan nog hopen dat er uberhaupt iets aankomt, want dat is ook niet altijd zo...)
                        Lap, ik wist dat er een paar uitzonderingen aankwamen. Myanmar of all places (=vragen om moeilijkheden en hoort dus in die eerder genoemde categorie thuis). Ik heb al van heel wat kleine plaatsjes in heel Azië op minder dan 10 dagen kleine verzendingen thuis gekregen. Grote pakketten is iets anders, dat heeft zelfs vanuit Singapore eens meer dan 4 maand geduurd (ipv de voorziene 4-6 weken per zeepost). Maar met een beetje gezond verstand, planning en timing is het best haalbaar.
                        En in Afrika zou ik al helemaal niet langdurig willen rondreizen met al mijn foto's op een enkele imagetank. Tenzij je je beperkt tot de comfortabele toeristenwegen natuurlijk.
                        Maar niets belet je trouwens om een combinatie van beide systemen (imagetank & CDs opsturen) toe te passen niet?

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                          Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                          Hier zijn toch echt wel paranoide mensen zeg :-) Beetje vertrouwen in de IT... hehehehe
                          :-)
                          Ik zit zelf in de IT en geloof me, ik heb zeer veel vertrouwen (en relativeringsvermogen) in alles wat IT is. Maar ik ben ook eens 3 weken foto's van Nepal kwijtgespeeld en daardoor heb ik, wat mijn foto's betreft althans, in niets nog vertrouwen. Die foto's zijn je voornaamste herinnering aan wat je hebt gezien en beleefd en daardoor onvervangbaar. Indien je het verlies daarvan met enkele eenvoudige voorzorgen kan voorkomen, waarom zou je het dan niet doen?

                          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                            Moguvo, ik zie dat je een Sony H2 bezit. In plaats van dure imagetanks te kopen zou ik zelf een paar geheugenkaartjes extra kopen. Op de hoogste stand Jpg gaan er meer dan 300 foto's op een 1 GB kaartje.
                            Dit gaat natuurlijk niet op als je van plan bent om duizenden foto's te maken.
                            http://www.avfoto.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Arrien Bekijk bericht
                              Moguvo, ik zie dat je een Sony H2 bezit. In plaats van dure imagetanks te kopen zou ik zelf een paar geheugenkaartjes extra kopen. Op de hoogste stand Jpg gaan er meer dan 300 foto's op een 1 GB kaartje.
                              Dit gaat natuurlijk niet op als je van plan bent om duizenden foto's te maken.
                              In dat geval zou ik zeker een imagetank erbij aanschaffen als backup. Zo'n SD is ook zo verloren.
                              Ik ben er klaar mee.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Kan ik in het buitenland mijn foto's in internetcafes op de computer zetten en ..

                                Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                                Hier zijn toch echt wel paranoide mensen zeg :-) Beetje vertrouwen in de IT... hehehehe

                                Allé, ander alternatief ->

                                1 image tank
                                1 stand-alone cd-schrijver. Dit is idem als een imagetank, met de mogelijkheid om cd's te branden, zonder dat je een computer nodig hebt.

                                :-)

                                Waar kun je een stand-alone cd-schrijver vinden??? Hoevee kosten ze???

                                Comment

                                Working...
                                X