Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

    Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    Effe off-topic:

    Duur gsm-nummer? Wie heeft er tegenwoordig nog een vast toestel in huis? Zo is die man altijd bereikbaar en kunnen mogelijke kopers hem steeds bereiken. Er zijn trouwens meer gsm's in België dan vaste lijnen namelijk eind 2005 9,6 milj. gsm-abonnees en 4,75 milj. vaste verbindingen...dat is zowat het dubbele aan gsm's dus...

    Dat is dus die fameuze generatie-kloof?
    Ik heb zelfs twee GSM's, één voor in de auto en één voor elders. En mijn vrouw heeft ook een GSM. Maar bellen via GSM blijft duur. Heel nuttig voor heel korte gesprekken.
    Ik betaal 17 euro voor een vaste lijn voor een ganse maand bellen, desnoods 43200 minuten aan een stuk (grapje). Moest ik dat met een gsm doen aan een 20 cent per minuut... 8640 euro.
    De vergelijking die jij maakt gaat over het aantal, niet over de gespreksprijs.
    En wie, zoals een verkoper, redelijk veel opgebeld wordt, vind ik nogal a-sociaal met enkel een GSM: weinig kosten voor hem, maar wie hem belt mag afdokken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #32
      Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

      Die 17 euro is van vaste lijn naar vaste lijn, daar zitten geen gesprekken naar een gsm in en dan moet de andere persoon wel thuis zijn natuurlijk en ook nog eens aan zijn vast toestel blijven zitten tijdens het gesprek...zit maar eens 43200 min/maand in je zetel naast de telefoon dan (ook een grapje).

      Ik denk dat je daar een verkeerd beeld van hebt, de verkoper is zoals vermeld veel weg. Hij heeft geen winkel waar hij heel de dag instaat...Als ik hem zou bellen op zijn gsm voor informatie, en ik reken dan een gesprek van een 5-tal minuten, dan kost je dit 1 euro . Als je met een vaste lijn belt en je moet 20 keer proberen alvorens je hem te pakken krijgt ben je veel meer tijd kwijt en ook nog eens gefrustreerd (met de kans dat je naar een andere winkel/verkoper gaat). Dus de term "asociaal" en "mag afdokken" vind ik niet gepast. De verkoper doet het om bereikbaar te zijn voor zijn klanten en hij verdient geen geld aan de inkomende oproepen hoor...

      Comment


      • #33
        Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

        Oorspronkelijk geplaatst door mtb
        even een voorbeeld van goedkoper bij topfoto duitsland.
        bij topfoto canon 70-200/2.8l is usm:1749euro.
        bij francis-digital:1737euro
        En mits factuur wordt dit verschil nog groter want hier 21% BTW en in Duitsland amper 16% (denk ik), dus de nettoprijs bij Francis ligt dan behoorlijk lager!
        Nu ja, in Duitsland moet je de BTW niet betalen, hier wel

        Comment


        • #34
          Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

          Oorspronkelijk geplaatst door stvideo Bekijk bericht
          !
          Nu ja, in Duitsland moet je de BTW niet betalen, hier wel
          Hoezo, BTW niet betalen ??
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #35
            Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

            Enkel als BTW plichtige. Als je in een ander EU land goederen koopt met een geldig BTW nummer hoef je die btw inderdaad niet te betalen. Anderzijds als je de BTW wel betaald in België trek je die gewoon terug via je btw aangifte.

            Enkel voor btw plichtigen dus, niet voor particulieren.
            BD0808BE

            Comment


            • #36
              Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

              Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
              Enkel als BTW plichtige. Als je in een ander EU land goederen koopt met een geldig BTW nummer hoef je die btw inderdaad niet te betalen. Anderzijds als je de BTW wel betaald in België trek je die gewoon terug via je btw aangifte.

              Enkel voor btw plichtigen dus, niet voor particulieren.
              Begrepen, bedankt.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                Oorspronkelijk geplaatst door stvideo Bekijk bericht
                En mits factuur wordt dit verschil nog groter want hier 21% BTW en in Duitsland amper 16% (denk ik), dus de nettoprijs bij Francis ligt dan behoorlijk lager!
                Nu ja, in Duitsland moet je de BTW niet betalen, hier wel
                Bij de goede gesorteerde Canon Winkels koopt u deze lens hier in Belgie voor een going prijs van 1719 - 1769 Euro inclusief 21% btw en drie jaren waarborg.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #38
                  Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  Die 17 euro is van vaste lijn naar vaste lijn, daar zitten geen gesprekken naar een gsm in en dan moet de andere persoon wel thuis zijn natuurlijk en ook nog eens aan zijn vast toestel blijven zitten tijdens het gesprek...zit maar eens 43200 min/maand in je zetel naast de telefoon dan (ook een grapje).

                  Ik denk dat je daar een verkeerd beeld van hebt, de verkoper is zoals vermeld veel weg. Hij heeft geen winkel waar hij heel de dag instaat...Als ik hem zou bellen op zijn gsm voor informatie, en ik reken dan een gesprek van een 5-tal minuten, dan kost je dit 1 euro . Als je met een vaste lijn belt en je moet 20 keer proberen alvorens je hem te pakken krijgt ben je veel meer tijd kwijt en ook nog eens gefrustreerd (met de kans dat je naar een andere winkel/verkoper gaat). Dus de term "asociaal" en "mag afdokken" vind ik niet gepast. De verkoper doet het om bereikbaar te zijn voor zijn klanten en hij verdient geen geld aan de inkomende oproepen hoor...
                  We dwalen een beetje van het topic af, maar toch nog dit:

                  1) Er bestaan ook al draadloze vaste telefoons hoor !
                  2) Voor die 17 euro kan ik welgeteld elke twee dagen één keer een gesprek van een vijftal minuten voeren....
                  3) En zal Francis mij met zijn GSM opbellen als ik wat uitgebreide informatie wens en hem een mailtje stuur of hem bel, en vraag om mij terug te bellen ?
                  Misschien een doordenkertje voor Francis ?
                  Ik twijfel trouwens totaal niet aan de goede bedoelingen en de eerlijkheid van deze verkoper.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #39
                    Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                    Nete, dit stond vandaag in de krant:

                    http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...=hlnRPArtikels

                    ...case closed wat mij betreft.

                    Comment


                    • #40
                      Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Effe off-topic:

                      Duur gsm-nummer? Wie heeft er tegenwoordig nog een vast toestel in huis? Zo is die man altijd bereikbaar en kunnen mogelijke kopers hem steeds bereiken. Er zijn trouwens meer gsm's in België dan vaste lijnen namelijk eind 2005 9,6 milj. gsm-abonnees en 4,75 milj. vaste verbindingen...dat is zowat het dubbele aan gsm's dus...

                      Dat is dus die fameuze generatie-kloof?
                      De zin "Wie heeft er tegenwoordig nog een vast toestel in huis ?" is er teveel aan !
                      Heb jijzelf de prijzen van bellen met GSM al eens vergeleken met een vast toestel ? Maar dat is ook een "generatiekloof" zeker ?
                      m.v.g.
                      Last edited by derich; 29 januari 2007, 10:54.

                      Comment


                      • #41
                        Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                        Oorspronkelijk geplaatst door stvideo Bekijk bericht
                        En mits factuur wordt dit verschil nog groter want hier 21% BTW en in Duitsland amper 16% (denk ik), dus de nettoprijs bij Francis ligt dan behoorlijk lager!
                        Nu ja, in Duitsland moet je de BTW niet betalen, hier wel
                        De BTW is in Duitsland verhoogt naar 19%.

                        Comment


                        • #42
                          Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Da's een goeie. . Morgen in diezelfde krant: De Belgische steden Belgacom-city en Telenetgem schaffen de GSM af...

                          Maar met Derich is er toch iemand die het snapt...
                          Enne, ik had een antwoordje verwacht op mijn derde punt...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #43
                            Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                            Ja da's een goeie hé . Komt dan ook van Nokia. Ken je die firma? Zouden die wel zeker zijn als ze zo een beslissing nemen? Hebben die wel een marktonderzoek gedaan en hebben die al iets bewezen op wereldvlak wat betreft telefonie . Weet het niet zeker...mmm, misschien moet je met je vaste lijn eens bellen naar Finland en je advies geven, ik denk dat ze jou zakelijk inzicht zeker kunnen gebruiken! Succes!

                            Comment


                            • #44
                              Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                              Ja da's een goeie hé . Komt dan ook van Nokia. Ken je die firma? Zouden die wel zeker zijn als ze zo een beslissing nemen? Hebben die wel een marktonderzoek gedaan en hebben die al iets bewezen op wereldvlak wat betreft telefonie . Weet het niet zeker...mmm, misschien moet je met je vaste lijn eens bellen naar Finland en je advies geven, ik denk dat ze jou zakelijk inzicht zeker kunnen gebruiken! Succes!
                              Offtopic : Er staat wel nergens geschreven dat Nokia hier omtrent een marktonderzoek heeft gedaan.
                              En gemeentes nemen wel eens meer stomme beslissingen, wij de burger moeten dit toch betalen.
                              En je kan het keren en draaien hoe je wilt, je moet niet komen vertellen dat een gesprek met een gsm toestel beterkoop is dan een vaste lijn.
                              Ik betaal momenteel 19,50 euro voor een vaste lijn bij telenet, en mag 24u/24u bellen naar eender welk vast toestel, uitgezonderd spelletjes lijnen en betaalnummers.
                              Ik wil wel eens zien met welke gsm operator dat je voor zo een bedrag/maand klaar komt ?
                              Mijn vrouw heeft een abo bij Mobistar en betaald sowieso al 25 euro abo geld/maand.

                              Ontopic:
                              Wat deze Francis betreft, deze persoon heeft ook een vaste lijn.
                              Je kan hem eens een email sturen en vragen achter zijn telefoonnummer.
                              Groetjes
                              Valere

                              Comment


                              • #45
                                Re: ervaringen belgische internetverkoper (interessanter dan Konijnenberg)

                                Ik heb, net zoals vele jonge gezinnen, gekozen om geen vast toestel meer te nemen. De reden daarvoor zal ik nog eens herhalen, iedereen heeft een gsm maar niet iedereen heeft een vast toestel. Ik ben graag bereikbaar en ik wil liefst geen 20 keer proberen tot iemand in zijn woonkamer staat om de telefoon op te nemen...succes ermee

                                Jou vaste lijn is €4,50 duurder dan iemand die één pay & go kaart/maand koopt van €15 en daar 60 minuten mee belt.

                                Comment

                                Working...
                                X