Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw fotografen collectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw fotografen collectief

Om de discussie nog wat meer open te trekken: wat vinden jullie hier van.

Foto's getrokken door een zatte nonkel (luchtgitaar spelend en met de stropdas in het hoofd geknoopt) of niet?

Sommige foto's van op deze outlandish-site vallen binnen hetzelfde genre en ik vind die best wel intrigerend (of ze mooi zijn doet er vaak zelfs niet toe, een goeie foto vind ik niet noodzakelijk een mooie foto). Ik vind de omschrijving van Larah&Bo goed gekozen. Deze foto's zijn zeker niet "plastiekerig".
    Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

Comment

Eerste algemene indruk:
      - afschuwelijke navigatie
      - onlogische indeling
      - wel heel "af" qua design

Fotos:
      - leuk, soms mooi, kleuren goed
      - huis-tuin-en-keuken fotos, soms neigend naar reportage fotografie
      - zoals iemand al bemerkte, niet wat ik zou verwachten van wat heet "getalenteerde fotografen" (misschien hadden ze de beste examen resultaten op school? )

Beide: 'k heb de indruk dat ze meer werk gestoken hebben in 't maken van hun design-website dan van de fotos. Maar da's dan mijn indruk.

Anderzijds vind ik het wel 'n leuk initiatief, ze zullen er zeker de nodige aandacht van krijgen.

'n Andere site die ik kan aanraden is PhotoSig. Er staat zowel sh*t op als pareltjes, maar ook fotos zoals op deze outlandish site.
      Wat er leuk aan is is dat je commentaren kan krijgen van mensen overal ter wereld, en dat gaat van technisch tot gewoon "heel mooi". Ook, volgens dat je positief of negatief commentaar krijgt EN geeft op anderen, kun je meer of minder fotos bijplaatsen. (standaard 1 foto per 72 uur)
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Vind deze site kwa ergonomie ronduit vervelend

Let iop : ik heb het niet over de foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk bericht
          Heb de site op m'n gemak eens bekeken...
          Maareuuhhh als ze zo op Studio Brussel orakelen over de nieuwe lichting 'getalenteerde' fotografen dan heb ik iets gemist op die site precies.

Akkoord... de foto's zijn naturel... Maar dan nog...
          Als ik die foto's vergelijk met foto's van m'n zus, oom, tante, kameraad, overbuur etc etc etc zie ik toch vaak weinig verschil hoor.

En dat er hier over pixels geleuterd word hoort erbij... Dat is de digitale wereld... Dat is iemands interesse...
          Iemand die cropt, knipt, bijkleurt, verkleurt en wat nog allemaal is hun zaak en ook DAT is een foto.

Maar persoonlijk vind ik het overroepen.
          Het zijn mooie foto's maar voor mij geen uitschieters...

Ik meende ook te horen vertellen in die uitzending dat ook zij met Photoshop aan nabewerking deden.

Zowel bij de website als de foto's heb ik de indruk dat de achterliggende gedachte is "Als we het een beetje moeilijk verpakken dan geven we tenminste de indruk kunstig bezig te zijn."

Maar, toegegeven, er zitten enkele erg mooie foto's tussen, foto's die iets vertellen, foto's die ik nooit zal kunnen maken, foto's die het nut van zo'n fotografenopleiding doen inzien.
          Maar dat praat de enorm vele andere, mindere, foto's niet goed.
          Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ensor Bekijk bericht
            Om de discussie nog wat meer open te trekken: wat vinden jullie hier van.

Foto's getrokken door een zatte nonkel (luchtgitaar spelend en met de stropdas in het hoofd geknoopt) of niet?
            dit zijn foto's gemaakt door iemand die heel exact weet wat ze doet. en ik ben er zeker van dat zij deze foto's technisch perfect zou kunnen maken maar toch doet ze het niet. (zijn natuurlijk wel gemaakt in de jaren 70 tot 90)
            dit zijn hoe dan ook foto's die me aanspreken, die meer zijn dan zomaar registreren
            dit is van een niveau dat ik (nog) niet kan halen
            (nuja dit is mijn mening over deze foto's andere mensen zullen het misschien anders zien)

groeten, robbe
            Last edited by robbe852; 29 januari 2007, 22:34.
            Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
            Wait. Look. Feel.
            Then shoot ! (David Muench)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbe852 Bekijk bericht
              dit zijn foto's gemaakt door iemand die heel exact weet wat hij doet. en ik ben er zeker van dat hij deze foto's technisch perfect zou kunnen maken maar toch doet hij het niet. (zijn natuurlijk wel gemaakt in de jaren 70 tot 90)
              dit zijn hoe dan ook foto's die me aanspreken, die meer zijn dan zomaar registreren
              dit is van een niveau dat ik (nog) niet kan halen
              (nuja dit is mijn mening over deze foto's andere mensen zullen het misschien anders zien)

groeten, robbe
              Nan Goldin is een zij ;-)
              Mijn flickr-foto's vind je hier (niet uitsluitend "ttv-brol")

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                ik heb het niet over de foto's
                Over wat dan?
                Opbouw site?

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Op stubru verstaan ze de kunst om zelfs over het behang van mijn bomma enthousiast te praten

Comment

Inderdaad prachtige site en foto's met een ziel, een verhaal. Vaak echte kunstwerkjes, dan beseft men (ik althans) wat het verschil is tussen die duizenden mensen die als amateur behoorlijke foto's maken en diegene die erin slagen om er net die sfeer in te leggen, net dat gevoel, ik heb er echt van genoten. Wat dat digitale betreft, inderdaad, er zijn mensen die bijvoorbeeld digitaal bewerken zo goed beheersen en vooral juist toepassen dat het ook een soort kunstvorm wordt, maar dat verhaal vertellen, de situatie schetsen dat is toch nog even net iets anders Wat scherpte etc. betreft, dat is technisch, dat heeft bij expressie enzovoort geen belang tenzij het relevant is in hetgeen de fotograaf wil uiten.

Mvg, Pete.

Comment

Working...
                    X