Welke opstelling zou ik gebruiken voor het fotograferen van een taart of een chocoladecreatie? Ik denk een statief te gaan gebruiken, D200, 17-55 (op 20mm), SB-800 en de pop-up flitser van de D200. Of hou ik het beter eenvoudig: zonder flitsers werken en gewoon de spiegel opklappen? Misschien zou een lichttentje wel ideaal zijn hiervoor, maar dat heb ik niet. Bedankt op voorhand voor de tips.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tips voor het fotograferen van patisserie/chocolade
Collapse
X
-
Tips voor het fotograferen van patisserie/chocolade
"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: ApocriefLabels: Geen
-
-
Re: Tips voor het fotograferen van patisserie/chocolade
Ik heb enkele tips:
1) Eerst eens proeven.
2) Niet flitsen
3) Niet flitsen
4) Lichttentje gebruiken
5) Niet flitsen
6) zorg dat alles wat men kan opfretten scherp is, de rest flou ...
7) Niet flitsen
8) Ik heb me laten wijsmaken dat ze voor sommige toepassingen ( eten ) vernis gebruiken om het te laten blinken ( vers uitzien ).
Misschien spuitbuw vernis meedoen ? Opletten van uw lens !!Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
-
Mag ik hieruit opmaken dat je zin hebt om mij te assisteren ?"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Uit: Apocrief
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtIk heb enkele tips:
1) Eerst eens proeven.
8) Ik heb me laten wijsmaken dat ze voor sommige toepassingen ( eten ) vernis gebruiken om het te laten blinken ( vers uitzien ).
Misschien spuitbuw vernis meedoen ? Opletten van uw lens !!
Ik zou ook niet flitsen want dat gaat serieus reflecteren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht8) Ik heb me laten wijsmaken dat ze voor sommige toepassingen ( eten ) vernis gebruiken om het te laten blinken ( vers uitzien ).
Misschien spuitbuw vernis meedoen ? Opletten van uw lens !!
lang leve Martha Steward op vitaya om 2u snachts!~TDN
fotoblog: www.tdn9.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk berichtMag ik hieruit opmaken dat je zin hebt om mij te assisteren ?
Denk er wel aan dat ik aan tip nr 1 redelijk veel aandacht schenk he !!
Je moet maar een PM sturen he !!Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
-
op school zei een leraar dat ze soms voor sauzen een andere substantie (kunstmatig) gebruiken als de werkelijk saus uit de verpakking (hij had het over room en dergerlijke) maar weet neit hoe da zit met chocolade/patisserie
Comment
-
Ik zal jullie eens laten meesmullen zie!
Nikon D200 + Carl Zeiss 50 1.4
f11 ISO100
f1.4 ISO100"Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Uit: Apocrief
Comment
Comment